Theatrhythm Final Fantasy: Curtain Call
4073V

Theatrhythm Final Fantasy: Curtain Call

Theatrhythm Final Fantasy: Curtain Call
  • Producent: Square Enix
  • Wydawca: Square Enix
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 24.04.2014
  • Europa: 19.09.2014
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Zręcznościowa, Muzyczna
  • Liczba graczy: 1-2
  • od lat 12
  • online
  • przemoc

Theatrhythm Final Fantasy: Curtain Call to gra muzyczna wyprodukowana i wydana przez Square Enix na 3DS-a. Curtain Call to druga odsłona serii Theatrhythm. Kontynuacja znacząco rozbudowała formułę poprzednika, oferując więcej utworów oraz innego rodzaju zawartości.

Założenia serii nie zmieniły się od czasu pierwszej części. Twórcy umieścili w Curtain Call grubo ponad dwieście utworów muzycznych (nie wliczając dlc) pochodzących z różnych odsłon serii Final Fantasy. Są to nie tylko główne, numerowane części (od FFI do FFXIV), ale także spin-offy, jak np. Dissidia, Final Fantasy Type-0 HD, Final Fantasy Crystal Chronicles, Final Fantasy VII: Advent Children czy Final Fantasy Adventure. Co warto dodać, w Japonii do pobrania dostępne były nawet dlc z muzyką z serii Romancing SaGa.

Rozgrywka przedstawia trzy rodzaje etapów, podczas których musimy używać ekranu dotykowego konsoli do wykonywania pewnych określonych czynności (stukania, maźnięcia w odpowiednim kierunku, przyciskania). Są to Field Stages, gdzie kontrolujemy tylko jedną postać, Battle, w których dbamy o całą czteroosobową ekipę walczącą z przeciwnikiem (co sprawia, iż tempo jest bardziej dynamiczne) oraz Event, w których zadanie nie odbiega znacząco od tego, co jest w Field Stages. Im jesteśmy lepsi, tym więcej otrzymujemy punktów RP (Rhythm Points), za które odblokowujemy bonusy dla postaci (tych jest ponad 60 nie wliczając dlc).

Nowością w Curtain Call jest tryb Versus, w którym rywalizować możemy z drugą osobą. W nim da się skorzystać z funkcji EX Burst, która po nabiciu specjalnego wskaźnika utrudnia życie rywalowi. Innym novum jest Daily Feature, specjalny myk, który każdego dnia przedstawia nam nowe wyzwanie. Jeśli sobie z nim poradzimy, zdobywamy większą niż zwykle liczbę RP.

Oprócz nowych rozwiązań wracają też te już sprawdzone. Medley Quests, tak jak poprzednio, pozwalają nam położyć łapy na różnych bonusach jeśli wypełnimy stawiane przez grę zadania, a w Museum mamy dostęp do ciekawych informacji opisujących nasze dotychczasowe osiągnięcia i tym podobne rzeczy.

Recenzje

Podobne gry