Bushido Blade 2
3246V

Bushido Blade 2

Bushido Blade 2
  • Producent: Light Weight
  • Wydawca: Squaresoft
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 19.03.1998
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Bijatyka
  • Liczba graczy: 1-2

Bushido Blade 2 jest trójwymiarową bijatyką wyprodukowaną przez studio Light Weight i wydaną przez Squaresoft na PlayStation w 1998 roku. Podobnie jak część pierwsza, tytuł pozwalał na prowadzenie realistycznych walk z wykorzystaniem broni. “Dwójka” prawdopodobnie przedwcześnie zakończyła serię ze względu na nieporozumienia na linii producent-wydawca.

Fabuła Bushido Blade 2 opowiada o decydującym starciu, jakie rozegra się pomiędzy dwoma rywalizującymi ze sobą od setek lat klanami - grywalne postacie (każda opisana zestawem parametrów) podzielone są tu na dwie grupy według właśnie tego klucza. W głównym trybie do wyboru mamy szóstkę (po trzech na jeden klan), ale czyniąc postępy otrzymujemy dostęp do kolejnych zawodników.

 

Każdą postać cechuje inny styl walki, względem pierwowzoru dodano też nowe bronie (choć zrezygnowano z młotów, rapierów i kilku innych ostrzy na rzecz włóczni). Pojedynki toczą się oczywiście bez pasków energii, limitu czasu i widowiskowych umiejętności, a prawidłowo wyprowadzony cios może powalić przeciwnika na dobre. Co warto dodać, każdy poziom, jeśli można to tak nazwać, wymaga od nas najpierw pokonania pewnej liczby wojowników ninja, a następnie zmierzenia się z bossem. Czasami zdarzyć się może (mowa o trybie fabularnym), że przejmiemy kontrolę nad kimś zupełnie innym - jeśli wówczas zaliczymy taką postacią level, będzie ona dostępna w innych trybach rozgrywki.

 

Do gry wprowadzono dwóch zawodników, którzy ze względu na swoją umiejętność posługiwania się bronią palną znacząco zmieniają charakter rozgrywki. Pokonanie kogoś takiego wymaga zastosowania zupełnie innej strategii, co uwzględnia np. liczenie pocisków w magazynku.

 

Oprócz trybu dla pojedynczego gracza twórcy dodali jeszcze Versus (szybka walka), Slash Mode (survival znany z “jedynki”) oraz coś nowego, czyli turniej, w którym biorą udział przedstawiciele obu klanów walcząc za pomocą drewnianych kijów i innych generalnie mniej śmiercionośnych narzędzi.   

 

Bushido Blade 2 otrzymywało noty podobne do “jedynki”, choć na minus zaliczano mniejszą różnorodność broni. Zakończenie gry sugerowało powstanie części trzeciej, jednak nieporozumienia pomiędzy Light Weight i Square uniemożliwiły realizację tych planów. Studio wykorzystało następnie silnik BB przy produkcji serii Kengo, której pierwsza odsłona ukazała się na PlayStation 2.

Podobne gry