Malicious Rebirth (PS Vita)

Malicious Rebirth (PS Vita)

Malicious
  • Producent: Alvion
  • Wydawca: Alvion
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 22.11.2012
  • Europa: 08.10.2013
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Bijatyka chodzona
  • Liczba graczy: 1
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 12
  • przemoc

Ocena społeczności

7.110 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Malicious jest przygodową grą akcji wyprodukowaną przez japońskie studio Alvion i wydaną przez Sony w lutym 2012 roku na konsolę PlayStation 3 w dystrybucji cyfrowej. Powstała także wersja na PlayStation Vita, która ukazała się pod nieco zmienionym tytułem - Malicious Rebirth.

Historia przedstawiona w Malicious opowiada o pewnym zabójcy, który został wezwany po to, aby zlikwidować niebezpieczne zjawisko określane mianem tytułowego Malicious. Gracz wciela się w męską lub żeńską odmianę bohatera i rozpoczyna walkę ze złem reprezentowanym przez sześciu różnych bossów. Co ciekawe, gracz od samego początku ma dostęp do wszystkich adwersarzy i może swobodnie selekcjonować, z kim w danej chwili stanąć w szranki. Nie jest to proste zadanie, gdyż poziom trudności w produkcji Alvion jest wyjątkowo wysoki, w dodatku rośnie wraz z każdą pokonaną istotą. Na każdego przeciwnika należy opracować odpowiednią strategię i dopiero wówczas można przystąpić do ataku. Podobnie jak w grach z serii Mega Man, za każdego uśmierconego oponenta otrzymujemy nową zdolność, która może ułatwić pojedynkę z kolejnym wrogiem.

 

Charakterystyczną cechą bohatera/bohaterki jest ponadprzeciętna peleryna. Ta część ubioru stanowi oręż i tarczę protagonisty, odpowiednio modyfikując swój kształt zależnie od tego, co gracz wybierze na padzie. Co istotne także, to brak eksploracji. Rozpoczynając kolejną planszę wrzucani jesteśmy od razu w wir walki stając do potyczki z wielkim bossem oraz jego podwładnymi. Początkowo mamy do dyspozycji tylko ogromne ramiona wyrastające z pleców, którymi zadajemy śmiertelne ciosy, oraz wiązki laserowe o nieco mniejszej sile rażenia, ale za to samonaprowadzające się na cel. Atak w konwencjonalny sposób jest jednak całkowicie daremny, gdyż do zadania obrażeń bossowi wymagana jest siła tzw. Aury. Jej moc jest ściśle ograniczona i stosunkowo szybko się wyczerpuje, jednakże można ją w łatwy sposób uzupełniać, pokonując mniejszych pomocników głównego adwersarza. Koncepcyjnie Malicious przypomina Shadow of the Colossus spod dłuta Team Ico, lecz w tym przypadku autorzy zrezygnowali z większości elementów przygodowych, sekretów czy zbieractwa.

 

Malicious działa na silniku graficznym PhyreEngine i pod względem oprawy prezentuje się solidnie. Dużym plusem gry jest oryginalna stylistyka, przywodząca na myśl takie japońskie produkcje, jak Bayonetta czy El Shaddai: Ascension of the Metatron.

Podobne gry