The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

Ocena wg platformy:

PC 8.5
PS3 8.5
X360 8.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Bethesda Game Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Otwarty świat,   RPG akcji
Śr. czas:
120 godzin
Premiery
Świat:
11.11.2011
Europa:
11.11.2011
Polska:
11.11.2011
Producent:
Bethesda Game Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Otwarty świat,   RPG akcji
Śr. czas:
120 godzin
Premiery
Świat:
11.11.2011
Europa:
11.11.2011
Polska:
11.11.2011

Poradnik The Elder Scrolls V: Skyrim

Skyrim kody do gry
Kajetan Węsierski

Kajetan Węsierski

Skyrim kody do gry
PC

Recenzja redakcji

Recenzja: The Elder Scrolls V: Skyrim (PS3)
9.5
Recenzja: The Elder Scrolls V: Skyrim (PS3)
Pokaż kolejne recenzje

The Elder Scrolls V: Skyrim - opis gry

Wszystkie odsłony The Elder Scrolls wydane do 2010 roku rozgrywały się w Trzeciej Erze świata Nirn. W Skyrim Bethesda wykonuje krok milowy - przemieszczamy się o 200 lat do przodu, w stosunku do The Elder Scrolls IV: Oblivion – do Czwartej Ery. Wydany w 2011 roku na PS3 i X360 Skyrim to zupełnie nowa sytuacja dla Tamriel. 

Kontynent rozrywany jest przez napięcia wewnętrzne oraz przez niedawny konflikt z Thalmor (który zakończył się bolesnym dla Imperium paktem pokojowym). Wydarzenia śledzimy z perspektywy mieszkańców północnej prowincji Skyrim. W regionie wybucha wojna domowa, a atmosferę niepokoju podgrzewa jeszcze inwazja ze strony starożytnej rasy smoków.

W Skyrim zmienia się czas akcji, ale system rozgrywki pozostaje podobny do poprzednich odsłon serii The Elder Scrolls. Walki przebiegają w czasie rzeczywistym - liczą się zatem nie tylko wypracowane statystyki bohatera, ale i refleks gracza. Znacznie udoskonalona została w porównaniu z Oblivionem walka bronią białą. Skyrim opiera się w tym zakresie na idei utrzymywania równowagi i współczynniku wytrzymałości. Wyprowadzając potężne ataki, które wykorzystują punkty wytrzymałości, możemy zachwiać przeciwnikiem, który opuści na chwilę gardę, odsłaniając się na atak. Bardziej intuicyjny stał się również system magii. Dopracowano również strzelanie z łuku. Uproszczono system rozwoju postaci - tym razem w grze nie występują podstawowe atrybuty (np. charyzma czy inteligencja), a tylko punkty przyporządkowane poszczególnym, konkretnym zdolnościom.

Skyrim wyróżniało się w dniu premiery bardzo ładną oprawą graficzną - szczególnie imponującą ze względu na ogromny rozmiar świata i jego bogatą zawartość. RPG Bethesdy pozwala na rozgrywkę przez ok. 200 godzin - przez ten czas można odkrywać wciąż nowe opcjonalne questy i wyzwania. Niestety w listopadzie i grudniu 2011 wiele milionów graczy zmagało się z dużą liczbą bugów, które psuły radość z rozgrywki (szczególnie w wersji na PS3). W kolejnych miesiącach Bethesda wprowadziła konieczne aktualizacje. Wraz z kolejnymi patchami w okolicach lutego-marca 2012 r. gra uwolniła się od większości problemów technicznych. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - The Elder Scrolls V: Skyrim

Komentarze (88)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper