The Elder Scrolls IV: Oblivion

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Ocena wg platformy:

PC 7.6
PS3 7.8
X360 7.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Bethesda Game Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Otwarty świat,   RPG akcji
Śr. czas:
100 godzin
Premiery
Świat:
20.03.2006
Europa:
24.03.2006
Polska:
03.11.2006
Producent:
Bethesda Game Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Otwarty świat,   RPG akcji
Śr. czas:
100 godzin
Premiery
Świat:
20.03.2006
Europa:
24.03.2006
Polska:
03.11.2006

The Elder Scrolls IV: Oblivion - opis gry

The Elder Scrolls IV: Oblivion, wydany po raz pierwszy w marcu 2006 roku, zachowuje dużą atrakcyjność również dzisiaj, pod koniec kadencji current-genowych konsol. W momencie pojawienia się na rynku Oblivion zadziwił społeczność graczy świetną oprawą graficzną, sprzężoną z rozległym, otwartym światem. Bethesdzie udało się m.in. osiągnąć to, czego nie potrafili w tym czasie zrobić inni deweloperzy gier RPG: stworzyć rozległe, sandboxowe tereny na konsolach, bez kompromisów graficznych. Tytuł szybko stał się bestsellerem, podobnie jak wcześniej The Elder Scrolls III: Morrowind.

Nie obyło się jednak bez kontrowersji; jak zwykle zresztą w przypadku sztandarowej serii dewelopera z Maryland. Gracze początkowo zmagali się z bardzo dużą liczbą bugów. Największym problemem - oficjalnie nigdy nie rozwiązanym - okazały się jednak błędy w game-designie. Oblivion był krytykowany za źle opracowany system rozwoju mocy bohatera oraz za źle zbalansowane skalowanie poziomów trudności wrogów. Przeciwnicy dopasowywali się stale do poziomu doświadczenia postaci gracza, co wytwarzało wrażenie mało realistycznego, sztucznego świata. W późniejszych fragmentach gry mogliśmy np. spotkać pospolitych rzezimieszków wyposażonych w najlepszy, niedostępny dla normalnych śmiertelników ekwipunek.

The Elder Scrolls IV rozgrywa się w najważniejszej, centralnej prowincji Tamriel. Mieszkańcy Cyrodiil niepokojeni są przez nasilające się ataki demonicznych istot z pozamaterialnej przestrzeni zwanej "Oblivionem". Zadaniem gracza jest zamknięcie bram do tego wymiaru i ostateczne rozprawienie się z inwazją magicznych istot Daedra.

Gra obroniła się jednak bardzo dużą liczbą ciekawych questów pobocznych. Niedługo po premierze gameplay został wzbogacony o udane rozszerzenie pod tytułem Shivering Isles. Oblivion otrzymał bardzo dużą liczbą wyróżnień w prasie i serwisach branżowych. W związku z licznymi wyróżnieniami w 2007 r. na rynku pojawiła się edycja "Game of the Year", zawierająca w jednym pakiecie dodatek Shivering Isles oraz Knights of the Nine.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - The Elder Scrolls IV: Oblivion

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (28)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper