SKLEP
Rayman 3: Hoodlum Havoc
6799V

Rayman 3: Hoodlum Havoc

Rayman 3: Hoodlum Havoc
  • Producent: Ubisoft
  • Wydawca: Ubisoft
  • Polski dystrybutor: Licomp Empik Multimedia
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 14.03.2003
  • Europa: 14.03.2003
  • Polska: 20.03.2003
  • Gatunek: Platformowa
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 3

Rayman 3: Hoodlum Havoc to platformówka wyprodukowana przez Ubisoft m.in. na komputery osobiste PlayStation 2, GameCube’a i Xboxa. Była to druga trójwymiarowa odsłona przygód tytułowego bohatera. Gra, choć już w formie scrollowanego platformera i bez podtytułu, ukazała się także na GameBoy Advance i Nokii N-Gage.

Jak to zwykle bywa światu zagraża niebezpieczeństwo, a głównym sprawcą zamieszania jest Globox, kumpel Raymana. Otóż zdarzyło mu się połknąć niejakiego Andre, władcą Dark Lumów, a incydent ten rozwściecza lud Hoodlumów, który za wszelką cenę postara się odzyskać swego pana. Za wszelką cenę, czyli nie zważając na otoczenie i całą resztę.

W grze wcielamy się oczywiście w Raymana, który potrafi biegać, skakać i przedzierać się przez zastępy przeciwników używając piąch. Czasami towarzyszy mu Globox, sprawca wszelkich tutejszych problemów, który komentuje bieżące sprawy.

Gra składa się z pewnej liczby światów, a światy dzielą się z kolei na pomniejsze poziomy. Gra zapisuje się automatycznie po przejściu takiego jednego etapu. Pomiędzy światami bierzemy udział w minigrze polegającej na surfowaniu w psychodelicznym otoczeniu i omijaniu przeszkód.

Podczas właściwej rozgrywki, oprócz podstawowych umiejętności, Rayman może używać kilku różnych power-upów. Zielony power-up pozwala mu tworzyć tornada, niebieski wyposaża go w linkę z hakiem, żółty pozwala latać, pomarańczowy wystrzeliwać samonaprowadzające się rakiety, a czerwony zwiększa siłę pozwalając na niszczenie blokujących progres obiektów. Rzeczy te bywają przydatne zwłaszcza podczas starć z bossami lub pozwalają się przedostać do niedostępnych wcześniej sekcji danego poziomu.

Rayman może też ratować uwięzione w klatkach Teensies. W podzięce otwierają one dostęp do nowych miejscówek albo nagradzają nas innymi rzeczami. Uratowanie sześciu zwiększa ilość energii podopiecznego. Poziomy zawierają ponadto sporo innych atrakcji nagradzających eksplorację, jak rozmaite minigierki.

Recenzje

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme