SKLEP
Donkey Kong Country Returns
7905V

Donkey Kong Country Returns

Donkey Kong Country Returns
  • Producent: Nintendo
  • Wydawca: Nintendo
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 21.11.2010
  • Europa: 03.12.2010
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Platformowa
  • Liczba graczy: 2
  • Kontroler ruchu: Tak
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 3

Donkey Kong Country Returns jest platformówką stworzoną przez Retro Studios oraz Nintendo, wydaną przez Big N pod koniec 2010 roku na konsolę Wii. Produkcja Retro jest powrotem sympatycznego goryla i jego ferajny na stancjonarną konsolę Ninny, a ostatnia gra z tej serii, Donkey Kong Country 3, ukazała się jeszcze na SNES-a.

Fabuła w DKCR pełni rolę trzeciorzędną, mimo to warto ją odnotować. Historia zawarta w grze ponownie dotyczy kradzieży bananów Donkey’a. Erupcja wulkanu na Donkey Kong Island spowodowała przebudzenie się wrogich istot o nazwie Tikis, znanych także jako Tiki Tak Tribe, które są nowością w serii. Różne typy Tikis pełnią rolę antagonistów w przygodzie Donkey’a, zastępując znane z oryginału Kremlingi. Główny bohater, prócz misji odzyskania skradzionych bananów, musi uratować swojego przyjaciela Diddy’ego. Przemierzając wyspę będzie musiał zmierzyć się z ośmioma przywódcami Tikis: Kalimbą, Maraca Triplets, Gongiem, Ukulele, Panflute, Xylophone, Accordionem oraz Tiki Tong - królem Tiki Tak Tribe.

Rozgrywka w Donkey Kong Country Returns bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach z leciwego oryginału. Jest więc Returns klasyczną platformówką, gdzie gracz przemierza pomysłowe levele od lewej do prawej strony ekranu. Gameplay jest bardzo dynamiczny i wymaga od grającego dużej zręczności. Przeciwników pokonujemy za pomocą skoku na głowę, a najważniejsze przedmioty, które musimy zbierać, to tradycyjnie banany oraz złote puzzle KONG. W trybie dla samotnego gracza, możemy sterować tylko Donkey’em, który nosząc na plecach Diddy’ego, wykorzystuje jego jetpack, aby skakać wyżej. Deweloper uwzględnił lokalny multiplayer, w którym jeden garcz przejmuje kontrolę nad dorosłym gorylem, a drugi nad Diddym - rozwiązanie to przypomina patent z New Super Mario Bros Wii. Sterowanie za pomocą wiilota i nunchaka jest intuicyjne, moża także skorzystać z klasycznego kontrolera.

DKCR pełne jest elementów zarówno w 2D, jak i 3D, jednak oba zostały wykonane na wysokim poziomie. Oko cieszy design lokacji oraz postaci, jak również przyjemna kolorystyka. W grze nie uświadczymy klasycznego dubbingu, za to ścieżka dźwiękowa jest dziełem zespołu czterech japońskich kompozytorów.

Recenzje

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme