Castlevania: Curse of Darkness (PS2)

Castlevania: Curse of Darkness (PS2)

Castlevania: Curse of Darkness
  • Producent: Konami TYO
  • Wydawca: Konami
  • Polski dystrybutor: CD Projekt
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 01.11.2005
  • Europa: 24.02.2006
  • Polska: 24.02.2006
  • Gatunek: RPG, Przygodowa
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 12
  • przemoc

Ocena społeczności

6.927 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Castlevania: Curse of Darkness to trójwymiarowa gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez Konami na PlayStation 2 i Xboxa. Twórca serii Koji Igarashi w trakcie jej produkcji pełnił rolę producenta i scenarzysty.

Akcja gry ma miejsce w 1479 roku, trzy lata po wydarzeniach ukazanych w Castlevania III: Dracula’s Curse, gdzie Trevor Belmont pokonał potężnego Dracule. Jego zwycięstwo okupione było jednak plagą nieszczęść - na Europę spadła fala chorób, rabunków i mordów wywołanych klątwą wampira. Gracz wciela się tu w postać Hectora, tzw. Devil Forgemastera, który niegdyś był sprzymierzeńcem hrabiego, ale pod wpływem refleksji postanowił uciec i wieść spokojne życie. Niestety, kończy się ono, gdy jego ukochana ginie na stosie. Hector postanawia zmierzyć się z niszczycielską klątwą, ale są tacy, którym ten plan niezbyt się podoba.

 

Na pierwszy rzut oka Curse of Darkness bardziej niż tradycyjne, dwuwymiarowe części serii przypomina Dynasty Warriors. Hector ma do dyspozycji różne bronie - miecze zwykle i dwuręczne, topory, włócznie czy bonusowe przedmioty niekoniecznie przystające do epoki (np. tonfa czy gatling gun). Atakujemy używając dwóch przycisków. Jednym wyprowadzamy podstawowe ataki, drugim odpalamy potężniejsze finishery. Każda broń posiada przy tym unikalny dla siebie zestaw combosów, których warto się nauczyć.

 

Jeśli chodzi o eksplorację, CoD oferuje coś nowego względem np. Lament of Innocence, gdzie gracz miał dostęp do pewnego centralnego punktu i stamtąd wybierał swój następny cel. Tutaj świat stanowi bardziej koherentną całość. Co więcej, odwiedzimy nie tylko zamek Draculi, ale i lasy, góry, świątynie, ruiny czy wioski rozsiane po Starym Kontynencie.

 

Hector jako Devil Forgemaster posiada specjalną umiejętność tworzenia pomocników, którzy pomagają mu podczas jego zmagań (walczą, rozwiązują zagadki) i rozwijają się wraz nim. Innocent Devils, bo tak się nazywają, występują w sześciu rodzajach. Każdy posiada swoje specjalne cechy (np. niektóre I.D. latają) przydające się podczas szczególnych okazji.

Podobne gry