Master Levels for DOOM II
96V

Master Levels for DOOM II

Master Levels for DOOM II
  • Producent: id Software
  • Wydawca: GT Interactive Software Corp.
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 26.12.1995
  • Europa: Sierpień 2007
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina FPP, Kolekcje
  • Liczba graczy: 1
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak

Master Levels for DOOM II to kompilacja map do strzelaniny z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez społeczność skupioną wokół marki, zebrana w całość przez id Software i wydana przez GT Interactive Software Corp. 26 grudnia 1995 w USA na komputery osobiste z systemem Windows oraz Linux i w 1996 roku na Macintosha, również w USA. W sierpniu 2007 roku gra trafiła na Steam, a dodatkowo jest dostępna na GoG - w obu przypadkach co najmniej w pakiecie z drugą odsłoną serii, Doom II: Hell on Earth.

Koncept na produkcję wyrósł z rosnącego fenomenu, jakim była seria Doom, co powodowało, że część firm zaczęła tworzyć kompilacje z mapami, jak np. WizardWorks Group. Wtedy to id Software zdecydowało się zorganizować konkurs, w ramach którego trzeba było przysyłać im mapy, a oni mieli za zadanie wybrać z nich takie na poziomie map z pierwszych dwóch odsłon serii. Nadesłanych prac było na tyle dużo, że deweloper zdecydował się dołączyć bonusowy materiał "Maximum Doom" zawierający 3,493 poziomów, z czego część z racji braku doświadczenia ich twórców miała poważne problemy natury technicznej, co też było przedmiotem krytyki ze strony recenzentów. Dodatkowo część z nich oparta była o produkcję Raven Software, Heretic.

Pod względem konstrukcji mapy z kompilacji różnią się jedynie tym, że nie stanowią jednej opowieści, a jedynie serię map z tym samym zadaniem, co w odsłonie z 1993 roku czy jej kontynuacji. Gracz wciela się zatem w żołnierza, który sam przy pomocy różnorodnego arsenału broni jak np. pistolet i strzelba musi za wszelką cenę wyeliminować demoniczne zagrożenie.

Fragment tej zawartości, dokładnie 13 map, ukazał się także na PlayStation jako część Final Doom, a także jako część DOOM Classic Complete na PlayStation 3.

Autorzy map wliczanych do kompilacji Master Levels for Doom II:

John W. Anderson

  • Geryon
  • Minos' Judgement
  • Nessus
  • Vesperas
  • Virgil's Lead

Jim F. Flynn

  • Titan Manor
  • Trapped on Titan

Christen David Klie

  • The Catwalk
  • The Combine
  • The Fistula
  • The Garrison
  • Subspace
  • Subterra

Sverre Andre Kvernmo

  • Bad Dream
  • Black Tower
  • Bloodsea Keep
  • The Express Elevator to Hell
  • Mephisto's Mausoleum

Tom Mustaine

  • Paradox

Tim Willits

  • Attack
  • Canyon

Opis opracował: BZImienny

Podobne gry