eFootball PES 2020
1566V

eFootball PES 2020

eFootball PES 2020
  • Producent: PES Productions
  • Wydawca: Konami
  • Polski dystrybutor: Cenega
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 10.09.2019
  • Europa: 10.09.2019
  • Polska: 10.09.2019
  • Gatunek: Sportowa
  • Liczba graczy: 1-22
  • od lat 3

eFootball PES 2020 to gra sportowa traktująca o piłce nożnej wyprodukowana i wydana przez Konami Digital Entertainment. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. 

Rozgrywka

Nowością w PES 2020 jest tzw. “finezyjny drybling” (finesse dribble), mechanika, która powstała we współpracy z Andrésem Iniestą, który pełnił przy grze funkcję konsultanta. Pozwala ona graczom zdolnym antycypować ruchy przeciwnika prześlizgiwać się między obrońcami z wyjątkową zwinnością. 

Usprawniono także techniki przyjmowania piłki. Zawodnicy mogą to robić na najróżniejsze sposoby, co zależeć ma nie tylko od ich unikatowego stylu gry, ale również od sytuacji, w jakiej znaleźli się na boisku. Dodano też dwa nowe zagrania oferujące więcej opcji w tej dziedzinie: przepuszczenie piłki (No Touch Control) oraz udanie zwodu, by wyprowadzić obrońcę w pole (Trick Trap). 

Twórcy postarali się ponadto o większy realizm w innych dziedzinach. Nasz zawodnik nie wykonana dobrego zagrania, jeśli będzie się znajdować np. pod presją przeciwnika, znajdzie się w niewłaściwym miejscu na boisku lub jego postawa będzie nieoptymalna. Poza tym poprawiono grę w obronie (nowe i dopracowane animacje czy możliwość wykonania taktycznego faulu, by ratować się w beznadziejnej sytuacji), postarano się o lepszą fizykę futbolówki, dodano więcej umiejętności (niektóre inspirowane sztuczkami Ronaldinho) oraz zaimplementowano system Inspire, który w założeniach ma sprawić, że styl gry zawodnika utrzymującego się przy piłce przełoży się na zachowanie jego kolegów z drużyny.

Master League

Jedną z nowości w Master League jest system interaktywnych dialogów, który w założeniach dawać ma graczom więcej możliwości kształtowania własnej historii.

Poprawiono także różne aspekty związane z transferami. Kwoty na nie wydawane czy wysokość wynagrodzeń mają tym razem więcej wspólnego z rzeczywistością, a to dzięki nowemu algorytmowi, który funkcjonuje na podstawie danych zebranych z rynku piłkarskiego. 

Ulepszono też modele trenerów i zaoferowano edytor, dzięki któremu stworzymy własne loga przewijające się w tle podczas konferencji prasowych. 

Matchday

Matchday to zupełnie nowy tryb. Mamy tu do czynienia ze specjalnymi eventami, rywalizacjami, w trakcie trwania których opowiadamy się po jednej ze stron. Po dokonaniu wyboru ciułamy zaś wytrwale punkty (event points), przy czym zaznaczyć należy, iż liczą się nie tylko strzelone bramki, ale też udane zagrania - każdy zatem dokłada coś do wspólnej puli na miarę swoich sił i niezależnie od tego, czy jest weteranem, czy nowicjuszem. Strona, która uzbiera najwięcej punktów, wygrywa, a po zakończeniu fazy meczów grupowych (Group Matches) trafia do wielkiego finału (Grand Final).

Na etapie wielkiego finału następuje natomiast analiza danych. Gra wybiera najlepszych graczy z każdej ze stron, a ci zyskują status reprezentantów, którzy następnie walczą w imieniu całej swojej drużyny (”frakcji”). Uczestnicy są nagradzani, zaś zmagania czołówki można oglądać za sprawą livestreamów. 

Recenzje

Podobne gry