Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint
364V

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint
  • Producent: Ubisoft
  • Wydawca: Ubisoft
  • Polski dystrybutor: Ubisoft Polska
  • Wersja językowa: Polska Napisy
  • Premiery
  • Świat: 04.10.2019
  • Europa: 04.10.2019
  • Polska: 04.10.2019
  • Gatunek: Strzelanina, Strzelanina tak., Otwarty świat
  • Liczba graczy: 1-8
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 18
  • wulgarny język
  • online
  • przemoc

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint to strzelanina taktyczna w otwartym świecie wyprodukowana i wydana przez firmę Ubisoft. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Był on kontynuacją Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands.

Fabuła

Akcja gry rozgrywa się w 2023 roku, cztery lata po wydarzeniach ukazanych w Wildlands. Po raz pierwszy w historii cyklu trafiamy do fikcyjnej miejscówki - na wyspę Aurora położoną na Południowym Pacyfiku. Aurora należy do Jace'a Skella, potężnego przedsiębiorcy i filantropa, założyciela firmy Skell Technologies, która ma tam swoją siedzibę, produkując m.in. drony na użytek komercyjny, a także opracowując zaawansowany technologicznie sprzęt dla armii Stanów Zjednoczonych. 

To jednak tylko jedna strona medalu. Przedsiębiorstwo Skella robi też podejrzane interesy ze skorumpowanymi reżimami. Gdy dochodzi do morderstwa, w które zamieszana jest firma, zostaje ona wzięta pod lupę. W reakcji odcina się od świata zewnętrznego, a na miejsce wysłany zostaje elitarny oddział Ghost Recon. Nomad, jego lider/liderka (w zależności od naszego wyboru), odkrywa rychło, że na miejscu działa Cole D. Walker, były „Duch” obecnie dowodzący grupą najemników mającą kontrolę nad produkcją Skell Technologies.

Rozgrywka

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint to taktyczna strzelanina, której akcja rozgrywa się w otwartym świecie. Rzecz dzieje się w otwartym świecie, który złożony jest ze zróżnicowanych lokacji te zaś umożliwiają prowadzenie operacji na różne sposoby, do czego wykorzystujemy elementy otoczenia i środowisko. Dla przykładu możemy wykorzystać błoto do kamuflażu bądź zjeżdżać po stromych zboczach. Świat gry jest większy od tego z Wildlands, a do poruszania się po nim możemy wykorzystać różne pojazdy: wodne, lądowe czy powietrzne.

Do dyspozycji mamy cztery klasy postaci, które różnią się umiejętnościami i wyposażeniem. Pomiędzy nimi można się natomiast swobodnie przełączać, jeśli czujemy taką potrzebę. Twórcy przed premierą zapowiedzieli, że nowe klasy zostaną udostępnione jako DLC.

By czynić postępy i odblokowywać dostęp do nowych aktywności, potrzebujemy danych wywiadowczych (przydają się do tego opcje dialogowe dostępne w trakcie konwersacji, chociaż nie wpływają one na fabułę). Breakpoint, jak zapewniają twórcy, pozwoli na różne sposoby podchodzić do wykonywania misji. Możemy korzystać z wielu rodzajów uzbrojenia (nowe są np. drony i wyrzutnie rakiet) lub eliminować nieprzyjaciół po cichu. 

W Breakpoint duży nacisk postawiono na survival, zwłaszcza że nasz oddział jest nierzadko zwierzyną łowną dla lepiej uzbrojonych ludzi Walkera. Zdrowie podopiecznych zasadniczo regeneruje się automatycznie, ale w przypadku poważniejszych urazów musimy korzystać ze specjalnych kryjówek. Ponadto ważne jest dbanie o broń, gromadzenie materiałów (potrzebnych do uzyskania medykamentów) czy zwracanie uwagi na wskaźniki głodu, nawodnienia i zmęczenia.

Gra posiada tryb multiplayer zarówno w postaci kooperacji (dla maksymalnie czterech osób razem przechodzących kampanię), jak i rywalizację (dla maksymalnie ośmiu osób).

Po raz pierwszy w historii serii zaimplementowano rajdy. Są one jednak dostępne dopiero w endgame i wymagają odpowiednio wysokiego poziomu doświadczenia. 

Podobne gry