The Legend of Zelda: Link's Awakening

The Legend of Zelda: Link's Awakening

8,1
55 oceny

Ocena wg platformy:

NS 8.2

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Grezzo Co.
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
20.09.2019
Europa:
20.09.2019
Polska:
20.09.2019
Producent:
Grezzo Co.
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
20.09.2019
Europa:
20.09.2019
Polska:
20.09.2019

Recenzja redakcji

The Legend of Zelda: Link's Awakening – recenzja gry. Piękny powrót wielkiej przygody
Wojtek Gruszczyk

Wojciech Gruszczyk

8.5
The Legend of Zelda: Link's Awakening – recenzja gry. Piękny powrót wielkiej przygody
NS

The Legend of Zelda: Link's Awakening - opis gry

The Legend of Zelda: Link’s Awakening to gra action-adventure wyprodukowana przez studio Grezzo i wydana przez Nintendo. Tytuł ukazał się na konsoli Nintendo Switch. Był to remake gry pierwotnie wydanej na Game Boyu w 1993 roku.

Fabuła Link’s Awakening wyróżnia się na tle wielu innych części cyklu tym, że akcja gry nie rozgrywa się w krainie Hyrule. Zamiast tego rzecz dzieje się na wyspie Koholint, gdzie główny trafia po wydarzeniach przedstawionych w A Link to the Past. Konkretnie rzecz biorąc, jego statek rozbija się, a on musi znaleźć sposób, by wrócić do domu. Wkrótce okazuje się, że jest jeden sposób: należy obudzić legendarną rybę śpiącą na szczycie góry. Nie będzie to jednak proste. Główny bohater potrzebuje bowiem do zrealizowania tego celu ośmiu magicznych instrumentów, to zaś jest równoznaczne z odwiedzeniem ośmiu dungeonów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Podobnie jak miało to miejsce w oryginale, w remake’u kamera zawieszona jest nad głównym bohaterem. Schemat rozgrywki nie odbiega od tego z poprzednich części serii The Legend of Zelda: nasz podopieczny odwiedza różne dungeony (stopniowo stają się one coraz bardziej skomplikowane), rozwiązuje tam zagadki, zdobywa nowe przedmioty/gadżety, które pozwalają mu radzić sobie z wyzwaniami, wykonuje zadania poboczne itd. Przez większą część czasu śledzimy wydarzenia z perspektywy top-down, ale w wybranych momentach (sekcjach zręcznościowych) bohatera obserwujemy również z boku. 

W remake’u wprowadzono różne zmiany i nowości (nie wliczając uwspółcześnionej oprawy graficznej). Niektóre przedmioty, jak miecz czy tarcza, są wyekwipowane cały czas, co zwalnia przyciski; zwiększono maksymalną liczbę serduszek informujących o stanie zdrowia Linka (jest ich 20, a nie 14 jak było w pierwowzorze); zmodyfikowano też niektóre minigry, jak operowanie dźwigiem (w tym przypadku postarano się o bardziej realistyczną fizykę). Co warto też dodać, w grze pojawia się Color Dungeon z Link’s Awakening DX (reedycji wydanej na Game Boy Color).

Największa nowość to jednak edytor dungeonów. Wraz z postępami otrzymujemy kolejne części lochów, a z tych możemy następnie tworzyć własne lokacje tego typu. Ich przechodzenie na czas pozwala nam pozyskiwać różne nagrody.

Wideo - The Legend of Zelda: Link's Awakening

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper