Tangledeep
286V

Tangledeep

Tangledeep
  • Producent: Impact Gameworks
  • Wydawca: Impact Gameworks
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 01.02.2018
  • Europa: 01.02.2018
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG, Roguelike
  • Liczba graczy: 1

Tangledeep to gra RPG w konwencji dungeon crawlera wyprodukowana i wydana przez niezależne studio Impact Gameworks. Tytuł ukazał się pierwotnie na PC, a później trafił też na Nintendo Switch.

Produkcja studia Impact Gameworks to pod wieloma względami oldskulowy dungeon crawler, toteż nacisk na fabułę nie jest tu specjalnie duży. Założenia są następujące: W świecie gry ludzie od setek lat mieszkają w podziemnych wioskach i osadach. Przez ten czas zapomniano już, co kryje się na powierzchni. My wcielamy się tutaj w podróżnika, który chce odkryć tę tajemnicę. Aby tego dokonać, musi on jednak pokonać tajemniczy labirynt zwany "tangledeep",  który jest jedyną drogą wyjścia z podziemi.

W Tangledeep mamy dwanaście profesji do wyboru, przy czym zaznaczyć warto, że nie wszystkie dostępne są na starcie gry. Profesje różnią się oczywiście umiejętnościami oraz wyposażeniem, w jakie można wyekwipować naszą postać, a co z tym idzie - zostały one przemyślane tak, żeby zaoferować coś graczom preferującym różne style walki.

Jeśli chodzi o gameplay, poruszać po świecie gry możemy się swobodnie, a przeciwnicy widoczni są w trakcie eksploracji, ale zadanie ataku zabiera turę, co dotyczy zarówno nas, jak i napotkanych nieprzyjaciół. Starcia nie są więc czysto zręcznościowe jakby mogło się wydawać na pierwszy rzut oka. Podczas zmagań musimy zważać na trzy wskaźniki: HP (zdrowie), staminę i energię (dwa ostatnie pozwalają korzystać z niektórych umiejętności).

W Tangledeep zaimplementowano elementy roguelike. Po pierwsze, świat gry, tzn. dungeony, ulega ciągłym zmianom, tak że przy każdej kolejnej sesji mamy do czynienia z innymi lokacjami. Po drugie, twórcy dodali permadeath, choć jego obecność zależy od tego, jaki stopień trudności wybierzemy.

Ważną częścią rozgrywki jest miasto pełniące funkcję bazy wypadowej - możemy w nim podjąć się wykonania dodatkowych zadań, uzupełnić zapasy lub zasadzić ziarna znalezione w trakcie przygody, z których wyrastają drzewa, a te dostarczają owoców. To nie wszystko. Oprócz tego można też łapać potwory, które następnie stają się naszymi towarzyszami.

Muzykę do gry napisali nagradzany Andrew Aversa, Hiroki Kikuta (Secret of Mana), Grant Kirkhope (m.in. gry Rare z czasów N64) oraz Norihiko Hibino (Metal Gear Solid 3, Bayonetta).

Podobne gry