AI: The Somnium Files
1749V

AI: The Somnium Files

AI: The Somnium Files
  • Producent: Spike Chunsoft
  • Wydawca: Numskull Games
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 20.09.2019
  • Europa: 20.09.2019
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Przygodowa
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 18
  • wulgarny język
  • przemoc

AI: The Somnium Files to gra przygodowa wyprodukowana przez Spike Chunsoft i wydana w Europie przez Numskull Games. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Nintendo Switch. Przy jego tworzeniu brał udział Kotaro Uchikoshi, twórca m.in. trylogii Zero Escape.

Galeria - AI: The Somnium Files
  • AI: The Somnium Files
  • AI: The Somnium Files
  • AI: The Somnium Files
  • AI: The Somnium Files
  • AI: The Somnium Files
  • AI: The Somnium Files
  • AI: The Somnium Files
  • AI: The Somnium Files

Akcja AI: The Somnium Files rozgrywa się w Tokyo w niedalekiej przyszłości. Głównym bohaterem gry jest detektyw Kaname Date ze specjalnego oddziału Advanced Brain Investigation Section (ABIS). Zadaniem Date jest rozwikłać sprawę seryjnego mordercy, który pozbawia swoje ofiary lewego oka. Date, tak na marginesie, także stracił swoje oko sześć lat wcześniej i dziś zamiast niego posiada sztuczne oko wyposażone w jednostkę AI "Aiba" pomagającą mu w dochodzeniach. 

Rozgrywka produkcji Spike Chunsoft dzieli się na dwie części: śledztwo i tzw. śnienie (somnium). Śledztwo jest dość standardowe. W jego trakcie odwiedzamy miejsca kluczowe dla danej sprawy i próbujemy znaleźć ślady mogące nas naprowadzić na właściwy trop. Przydaje się wówczas sztuczne oko Date posiadające szereg przydatnych funkcji: przybliżanie, prześwietlanie itd. 

Podczas śnienia odwiedzamy natomiast wspomnienia osób (służy do tego urządzenie nazywane Psync Device), które nie chcą lub nie mogą udzielić nam kluczowych informacji. Światy, do jakich wówczas trafiamy (przejmujemy wtedy kontrolę nad Aibą), powstały z elementów podświadomości poszczególnych NPC-ów. Nie brakuje w nich łamigłówek, których rozwiązanie pozwoli np. znieść blokadę mentalną. Jest tylko jeden szkopuł: wizyta w podświadomości nie może trwać dłużej niż sześć minut.

Gra posiada nieliniową strukturę, co oznacza, że decyzje podejmowane przez nas w trakcie rozgrywki rzutują na bieg opowieści. Poza głównym wątkiem istnieją także inne aktywności, jak zadania poboczne wydłużające żywotność zabawy.

Co warto dodać, oprócz Uchikoshiego inną znaną osobą biorącą udział w pracach nad grą jest rysownik Yusuke Kozaki (seria Fire Emblem, No More Heroes).

Video - AI: The Somnium Files

Podobne gry