Blog użytkownika Miszczu0308

Miszczu0308 Miszczu0308 19.11.2020, 23:15
Cyberpunk 2077. 10 rzeczy, które przykuły moją uwagę oglądając "Oficjalny Zwiastun Rozgrywki".
375V

Cyberpunk 2077. 10 rzeczy, które przykuły moją uwagę oglądając "Oficjalny Zwiastun Rozgrywki".

Piąty, ostatni odcinek Night City Wire za nami, w związku z czym na oficjalny kanał REDów trafiły materiały dziś zaprezentowane. Wśród nich pojawił się Oficjalny Zwiastun Rozgrywki. Możemy w nim usłyszeć po raz kolejny polski dubbing czy zobaczyć jak prezentuje się menu w naszym rodzimym języku.

Uprzedzam tylko, że jest to mój pierwszy blog i chciałem w nim pokrótce napisać moje odczucia co do wyżej wspomnianego klipu. Załączone zrzuty ekranu (przepraszam z góry za ich nie najlepszą jakość) pochodzą oczywiście z nagrania znajdującego się pod tym adresem (wersja polska) oraz tym (wersja angielska)

 

1. Uzębienie. Ostatnio mogliśmy o nim co nieco przeczytać, lecz nie wiedzieliśmy jak jego customizacja będzie wyglądać w praktyce. Moim skromnym zdaniem jest to rzecz na którą nie będziemy zbyt często zwracać uwagi, ale z pewnością będzie to gratka dla tych, którzy chcą jak najdokładniej przenieść swoją wymarzoną postać do gry, ponieważ twórcy oferują znaczne zróżnicowanie w tej kwestii.

 

 

2. Flathead. Ku mojemu zdziwieniu (spodziewałem się wolnego sterowania poza fabułą), fragment z Flatheadem został nagrany podczas misji "The Heist", czyli kulminacji prologu. Misja którą mogliśmy ujrzeć (pierwsze nagranie rozgrywki, trwające ponad 40 minut), jest jedną z kilku przygotowawczych do Napadu; przynajmniej tak mniemam po informacjach wcześniej nam przedstawionych. W polskim nagraniu zauważyłem brak interfejsu, dlatego wrzucam screen z wersji angielskiej dla potwierdzenia moich słów.  Z tego co widać na zrzucie ekranu, to Flathead będzie sam łaził po ścianach, a my damy mu tylko ogólny cel.

 

 

3. Atrybuty. Rozwój postaci,  tak jak czytaliśmy przez ostatnie miesiące - podzielony jest na Atrybuty oraz wychodzące od nich drzewko z Atutami. Umiejętności za to powiązane są z danym Atrybutem i dotyczą posługiwania się czy to danym typem borni czy hakowaniem etc. Podobne zastosowanie, które możemy ujrzeć w Skyrimie - im więcej korzysta się z danej rzeczy, tym zdobywamy większy poziom opanowania Umiejętności oraz "Nagrody" z nią związane. Z pozoru dość zagmatwane, bo system rozwoju skupia się na kształceniu kilku rzeczy powiązanych ze sobą w różny sposób (czyt. zdobywanie/wydawanie punktów i "automatyczna" progresja Umiejętności). Myślę jednakże, że ten system w praktyce sprawdzi się idealnie i pozwoli to dostosować bohatera pod siebie.

 

 

4. Atuty i udźwig, którym możemy się bliżej przyjrzeć. Są one rdzeniem każdego RPG przy tworzeniu postaci (inteligencja, siła, cool, refleks; w Cyberpunku 2077 musimy rozdysponować punkty także do zdolności technicznych). Ponadto zauważyłem maksymalny udźwig postaci przy ustawieniu postaci pokazanym na gameplay'u. Trzeba jednakże pamiętać, że V nie ma Płotki jak Geralt do powiększania swojego udźwigu w locie (pewnie wzrost w Budowie Ciała go powiększy). Posiada za to swój apartament, w którym zastaniemy cały arsenał broni które przechowujemy między misjami jak i ubrania bohatera. Patrząc na pokaźną ilość odzienia dla bohatera, zastanawiam się, czy pokazany fragment dotyczył zmiany ubrania w dowolnej chwili, czy było to menu dostępne tylko w mieszkaniu głównego protagonisty (bądź głównej protagonistki).

 

 

5. Wszczepy.  Szczerze? Byłem pod wrażeniem ile gra daje graczowi do wyboru w tej kwestii. Myślałem, że dam mojemu V tylko parę cybernetycznych ulepszeń, by nie był chodzącym cyborgiem, ale...

Nie ma ogólnej puli na wszczepy - każdy z nich przyporządkowany jest do swojej kategorii. Te z kolei mają swoje ograniczenia w ilości slotów na wszczep. Tak więc na ramiona, dłonie, nogi czy nawet skórę mamy osobne pola do przydzielenia. Ponadto osobne sloty mają kora czołowa i układy krwionośne, immunologiczne oraz nerwowe.

 

 

 

6. Dubbing. Kwestię oceny zostawię Wam, bo to sprawa indywidualna. Chciałem tylko zaznaczyć, że już w zaprezentowanych fragmentach możemy usłyszeć jak różnią się wersje językowe. W okolicach 1:46 z ust V padają słowa: "Szukasz sprawiedliwości? W Night City?". W polskiej wersji językowej wypowiedź jest wyraźnie akcentowana aby brzmiało to na pytanie. W angielskiej natomiast V mówi te zdania twierdząco jakoby podważał opinię rozmówcy.

Może są to małe detale, ale oglądając obie wersje zwróciłem na nie uwagę - im więcej takich niuansów tym lepiej. Znaczy to, że podczas dubbingowania aktorzy mieli dość dużą swobodę podczas nagrywania kwestii, co myślę, że przyczyni się do lepszej jakości dubbingu.

 

 

 

7. Przeszłość V. Już teraz podczas dialogów widać jak skrajne są opcje dialogowe oraz zastosowanie w nich wybranej przez gracza przeszłości protagonisty(/-stki). Jeżeli opcja dialogowa dla korposzczura V będzie się pojawiać nawet przy takich "zwykłych" rozmowach, to z pewnością wpłynie to na przywiązanie się do postaci. Dodatkowo byłem mile zaskoczony  jak gra (wydaje się) cały czas dawać graczowi różne możliwości według jego preferencji, w tym skrócenie negocjacji przez wyjęcie broni.

 

 

8. ROLLERCOASTER W NIGHT CITY. Na ile będzie to popierdółka na trzy minuty a na ile coś ciekawszego to gracze zweryfikują, ale wypróbuję ją bez zastanowienia. Jest to coś, o czym wcześniej nie wiedzieliśmy, a w samym nagraniu pojawiła się tylko krótka przebitka (przepraszam za jakość).  Ponadto mogliśmy zauważyć Jakiego wśród samochodów (mam chrapkę na wyścigi po tym mieście przyszłości), więc naprawdę będzie na co wydawać mamonę. W Wiedźminie 3 miałem problem by wydawać zarobione monety na coś innego niż naprawę oręża, więc cieszę się, że REDzi dali tym razem takie możliwości rozrywki.

 

 

9. Hakowanie. Coś, co  jest jednym z haków na mnie - gdy dowiedziałem się o Cyberpunku 2077, wiedziałem, że będę ładował w to swoje punkty. Na pokazanym dziś materiale możemy ujrzeć menu hakowania; podstawowo są trzy opcje do wyboru (na pokazanych wcześniej fragmentach hakowania przeciwników także dostrzec możemy trzy odblokowane opcje). Jeżeli chodzi o kamerę - możemy ją wyłączyć, odwrócić uwagę przeciwnika zapewne przez bzyczenia oraz moim zdaniem najbardziej praktyczna, czyli przejęcie kontroli. Do tego możemy ujrzeć szczegółowe opisy wybranego haku, jego statystyki i ile pobiera pamięci cyberdecku - zapewne to taka cybernetyczna mana, która się odnawia i z czasem można powiększać jej magazyn. Samo rozwiązanie przypomniało mi Watch Dogs'y, czy jest to dobre skojarzenie, to się okaże.

 

 

10. Judy. Just Judy,

 

 


Dziękuję za przeczytanie mojego bloga ;)

A Ty? Czekasz na Cyberpunka 2077? Co sprawiło, że zainteresowałeś(/-aś) się tym tytułem?

Tagi: Cyberpunk 2077 luźne Night City Wire opinia

Oceń notkę
+ +8 -

Oceń profil
+ +10 -
Miszczu0308
Ranking: 2411 Poziom: 34
PD: 6029
REPUTACJA: 1518