Polscy producenci gier #1 Techland.

BLOG
778V
Polscy producenci gier #1 Techland.
Bankai84 | 23.04.2020, 17:59
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Nasza rodzima branża rozwija się w niesamowitym tempie. Tyle firm dłubiących przy grach komputerowych nie mieliśmy nigdy wcześniej. Jednym z nich jest właśnie Techland. Jak powstał, czym się wyróżnia i czym się wybił? Zapraszam do tekstu.

Techland powstał już dość dawno. Było to w roku 1991,a jego założycielem jest Pan Paweł Marchewka.

Do 1993 roku firma skupiała się na tłumaczeniu zagranicznych programów na naszym rynku. Od roku 1993 zajęła się tworzeniem własnych gier komputerowych, jak i min. słowników i translatorów.

Jedno z pierwszych logo Techlandu.

Jedna z pierwszych gier jaką wydał producent to "Prawo Krwi" wprowadzone na rynek w 1995 roku. Bijatyka osadzona w realiach Polski w latach 90.

Lecz nie jest to pierwszy tytuł stworzony przez studio. Pierwszym była strategia S-F "Exterminacja"

Rok Milenijny 2000 na światło dzienne wychodzi swego czasu słynny tytuł "Crime Cities" którego twórcą jest Tim Scheafer.

Kolejną produkcją, która stała się już rozpoznawalna i która powstała na autorskim silniku studia CHROME, do którego przejdziemy jeszcze później to "Chrome" strzelanka z 2003 roku i co ważne sprzedała się ona w liczbie około 800 tysięcy egzemplarzy. A więc Techland zaczął się rozwijać i mógł myśleć o poważniejszych produkcjach. 

Do roku 2006 firma tworzyła też gry wyścigowe. Jedną z nich jest dość ciepło przyjęte i jak na swoje czasy zaawansowane "Xpand Rally Xtreme" 

Kamień milowy czyli początek serii " Call Of Juarez" i Chrome Engine 3.

Pierwsze Call Of Juarez to przełomowa produkcja i początek świetnej serii Techlandu. To również debiut pierwszej polskiej produkcji na konsoli siódmej generacji, a mianowicie Xboxa 360. Tytuł wyróżniał się ładną grafiką właśnie dzięki najnowszemu Chrome Engine, który mógł się pochwalić obsługą realistycznego dymu i ognia. Obsługi Shader Model 3.0 jak i dynamicznymi efektami atmosferycznymi i symulacji oddziaływania fizycznego, efekt "Radgoll" Gra została dobrze przyjęta więc Techland dłubał nad kontynuacją.

Studio jest znane również z ciekwej i wyjątkowej serii traktującym o sportach żużlowych. FIM Speedway Grand Prix 3.

Swoich sił studio próbowało także w innych rodzajach wyścigów motorowych jakim jest tytuł "nail'd"

Nowy silnik i prawdopodobnie najlepsza druga odsłona serii "Call Of Juarez Więzy Krwi"

Według większości graczy uważana za najlepszą część z serii. Debiutująca już na wszystkich platformach, robiła spore wrażenie nowym silnikiem graficznym Chrome 4, westernowym klimatem i wciągająca historią. 

Część trzecia odeszła od westernowych klimatów na cześć współczesnych realii. Wielu graczom nie spodobała się taka zmiana i tytuł zebrał bardzo mieszane opinie. Osobiście bawiłem się conajmnej dobrze.

Na szczęście dla nie zadowolonych graczy Techland wydał jeszcze jedną część zatytułowaną"Gunslinger" Odsłona odeszła troszeczkę w stronę bardziej -arcade- w porównaniu do wcześniejszych produkcji, ale to spodobało się fanom i seria jak można rzec zmazała plamę poprzedniej odsłony i dumnie zakończyła historię tego jakże lubianego i cenionego uniwersum.

Wszystkie części zacnego cyklu sprzedały się łącznie w około 2 milionach egzemplarzy. Firma w tym momencie dołączyła do grona światowych producentów i cieszyła się sporym uznaniem wśród graczy na całym świecie.

Era Zombie, słynny trailer i dwie nowe produkcje.

Czy pamięta ktoś jeszcze słynny trailer "Dead Island" który zrobił fantastyczną reklamę i dzięki któremu zrobiło się głośno o nadchodzących nowych projektach studia?

Rok 2011 i debiut "Dead Island" na nowym silniku Chrome 5. Świetna produkcja, której akcja miała miejsce na rajskiej plaży. Pierwsza produkcja Techlandu z zombiakami w tle, w których producent specjalizuje się do dziś.

W roku 2013 debiutuje sequel pod tytułem "Riptide"

Posiadacze ósmej generacji dostały odświeżone wersje Definitive Edition.

Seria rozeszła się w nakładzie około 8 milionów egzemplarzy. Co było ogromnym sukcesem studia i zaczęto prace nad kolejnym tytułem również z motywem Zombie.

Nowa generacja, największy sukces i w mojej opinii jedna z najlepszych gier w jakie dane mi było zagrać.

Debiut na nowych konsolach ósmej generacji, nowy Chrome Engine 6 i ogromny sukces produkcji wybił firmę do czołowych światowych producentów. Rewelacyjna gra, która zdobyła wiele nagród i ogromne uznanie wśród graczy czego dowodem może być niesamowita liczba ponad 20 milionów sprzedanych egzemplarzy.

Dying Light The Following. Dodatek, który swoją zawartością i wielkością mógł spokojnie zostać wydany jako samodzielna produkcja i zawstydzał tym innych producentów.

Co przyniesie przyszłość i na co czekamy?

Studio obecnie pracuje i wprowadza ostatnie szlify nad kontynuacją ostatnich mega hitów jakim jest Dying Light 2. Na produkcję czekają miliony graczy, a oczekiwania są naprawdę ogromne. Miejmy nadzieję, że Techland sprosta wyzwaniu i dostaniemy rewelacyjną grę. O to raczej bym się zbytnio nie martwił widząc jak świetnie ostatnio Sobie radzą, ale poprzeczka jest zawieszona wysoko. GOOD NIGHT GOOD LUCK.

Obecnie Techland koduje w nowej siedzibie o której możecie poczytać tu:

https://www.ppe.pl/publicystyka/8671/otwarcie-nowej-siedziby-techlandu-tworcy-dying-light-maja-nowe-miejsce-pracy.html

Jak wiemy gry to nie tylko grafika i tym podobne, a również muzyka. Seria Dying Light dostała wiele wspaniałych kawałków autorstwa Pawła Błaszczaka. 

A więc zostaje zatem życzyć Techlandowi powodzenia w dalszym rozwijaniu się i dostarczania nam kolejnych wyśmienitych produkcji. Wszystkiego najlepszego.

Oceń bloga:
8

Która jest Twoją ulubioną serią od Techlandu.

Dead Island
31%
Call Of Juarez
31%
Dying Light
31%
Pokaż wyniki Głosów: 31

Komentarze (10)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper