Co wiemy po konferencji Sony?

Co wiemy po konferencji Sony?

Jakub Dudkowski | 01.05.2011, 13:10

W dniu dzisiejszym w Tokio odbyła się konferencja Sony dotycząca ostatnich wydarzeń związanych z funkcjonowaniem PlayStation Network. Czy zbliżamy się do końca historii, którą od wielu dni w mediach śledzą miliony posiadaczy konsol japońskiego koncernu?

W dniu dzisiejszym w Tokio odbyła się konferencja Sony dotycząca ostatnich wydarzeń związanych z funkcjonowaniem PlayStation Network. Czy zbliżamy się do końca historii, którą od wielu dni w mediach śledzą miliony posiadaczy konsol japońskiego koncernu?xxxxx

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Firma zapowiedziała szereg kroków w celu usprawnienia ochrony, które podejmie natychmiastowo. Od ataku na PlayStation Network SNEI (Sony Network Entertainment) razem z zewnętrznymi ekspertami pracuje nad lepszą obroną przed atakami i testuje nowe zabezpieczenia, stawiając główny nacisk na dane użytkowników PSN. SCE oraz SNEI planują ponowne uruchomienie poszczególnych usług w najbliższym tygodniu. Możemy liczyć na powrót:

- możliwości gry online na PlayStation 3 oraz PSP, wliczając w to gry wymagające sieciowej weryfikacji
- dostępu do usługi Qriocity
- dostępu do ustawień konta oraz możliwość zmiany hasła
- wypożyczania filmów
- usługi PlayStation Home
- listy znajomych
- czata


By usprawnić bezpieczeństwo Sony stworzy nowe miejsce pracy (Chief Information Security Officer) dla osoby, która będzie podlegać bezpośrednio Shinjiemu Hasejimie. Dane z kolei mają zostać przeniesione z San Diego, gdzie znajdowały się do tej pory, do nowego centrum, nad którym firma pracuje od kilku miesięcy.

"Ten kryminalny występek skierowany przeciw naszej sieci miał duży wpływ nie tylko na użytkowników naszych usług, ale na cały nasz przemysł. Ataki uwypukliły problem sieciowego bezpieczeństwa. Bardzo poważnie podchodzimy do sprawy zabezpieczenia informacji użytkowników i jesteśmy zobowiązani do tego, bo chronić ich prywatne dane. Pracowaliśmy cały czas nad powrotem usług związanych z PlayStation Network i uruchomimy je gdy upewnimy się, że poziom bezpieczeństwa jest dostatecznie wysoki. Atak był dla nas dużą lekcją związaną z relacjami z użytkownikami i mamy zamiar uruchomić program skierowany do osób zarejestrowanych w zamian za lojalność wobec nas podczas gdy PSN było niedostępne. Zrobimy co w naszej mocy, by odzyskać zaufanie konsumentów”.

Jakie bonusy wspomniane przez Hasejimę dostaniemy?

- darmowe elementy do pobrania (szczegóły mają zostać podane dla każdego regionu wkrótce)
- 30 dni darmowego korzystania z PlayStation Plus dla wszystkich (jeśli korzystacie już z PS Plus, usługa zostanie przedłużona o ten sam okres)
- subskrybenci usługi Qriocity Music Unlimited będą mogli korzystać z niej za darmo przez 30 dni


Inne prezenty w ramach programu zatytułowanego „Witamy ponownie” mają zostać niedługo ogłoszone.

Sony straciło zaufanie dużej części klientów w związku z kwietniowym atakiem hakerów i kradzieżą poufnych danych. Czy kroki w celu odzyskania go według Was są wystarczające? Czy ponownie zaufacie marce PlayStation? Sam na szczęście nigdy nie płaciłem pieniędzmi z konta (korzystałem z kart ze zdrapkami) i trudno jest postawić mi się w sytuacji osób, które w ten sposób nabywały produkty z PlayStation Store.
 

Źródło: własne
Jakub Dudkowski Strona autora
cropper