Twórca "Avatara": gry spopularyzują 3DTV

Twórca "Avatara": gry spopularyzują 3DTV

Bartosz Dawidowski | 26.04.2011, 12:47

James Cameron, twórca "Titanica" i "Avatara", stał się w ostatnich latach głównym orędownikiem techologii 3D. Reżyser uznał technologię obrazu stereoskopowego za przełom w kinematografii. Okazuje się jednak, że głównym czynnikiem zachęcającym do kupna nowych wyświetlaczy nie będą filmy...

James Cameron, twórca "Titanica" i "Avatara", stał się w ostatnich latach głównym orędownikiem techologii 3D. Reżyser uznał technologię obrazu stereoskopowego za przełom w kinematografii. Okazuje się jednak, że głównym czynnikiem zachęcającym do kupna nowych wyświetlaczy nie będą filmy...xxxxx



James Cameron uznał po premierze "Avatara", że technologia 3D to przyszłość kina oraz domowej rozrywki. Od 2009 roku minęło trochę czasu i okazało się, że sprzedaż wyświetlaczy 3D nie jest tak duża, jak wcześniej zakładano. Reżyser pokłada teraz wielkie nadzieje w branży gier wideo - to ona powinna doskonale stymulować popularność nowej technologii, najlepiej w wersji działającej autonomicznie, bez okularów migawkowych. Sprzęt przenośny, taki jak 3DS, będzie - wg reżysera - najlepszą zachętą do wyłożenia większej ilości pieniędzy na drogi telewizor:

"Gry wideo znacząco pomogą w sprzedaży autostereoskopowych wyświetlaczy [3D bez okularów - dop. Zax]. Właśnie te urządzenia pobudzą inwestowanie konsumentów w wyświetlacze 3D. Technologia autostereoskopii przejdzie później do większego formatu, który wykorzystywany będzie przy domowym oglądaniu filmów i graniu" - powiedział James Cameron podczas konferencji NAB 2011 w Las Vegas.

Jeśli chodzi o duże konsole, to również na tym polu reżyser "Avatara" jest bardzo optymistyczny:

"Gry wideo pociągną to do przodu. Nie zrobiły tego jeszcze tylko dlatego, że cykl tworzenia gry nie dotrzymał kroku nowej technologii. Firmy tworzące elektronikę konsumencką wprowadziły te telewizory na rynek w ostatnim roku, Minął więc rok, a stworzenie wysokiej jakości gry wideo zabiera od 18 miesięcy do ok. 2 lat czasu. W najbliższym czasie zobaczmy więc prawdziwy wysyp gier wykorzystujących te funkcje, a to stanie się katalizatorem dla kupna dużego telewizora 3D, do domu" - zapewniał James Cameron.

Pomimo ostrej krytyki Avatar: The Game Cameron nie chce zakończyć swojego romansu z branżą:

"Chciałbym wykreować doświadczenie MMORPG w uniwersum Avatara, które wykorzystywałoby wyłacznie 3D. Chciałbym zobaczyć, jak ludzie tworzą gameplay w 3D; to coś co aktualnie rozważamy. Nie podjęliśmy jednak jeszcze konkretnych działań w tym kierunku".

Dalsza część tekstu pod wideo
Źródło: własne
Bartosz Dawidowski Strona autora
Dla PPE pisze nieprzerwanie od momentu założenia portalu w 2010 roku. Przygodę z interaktywną rozrywką zaczynał od gier na kasetach magnetofonowych, by później zapałać miłością do Amigi i PlayStation. Wciąż tęskni za złotą erą najlepszych japońskich RPG-ów z lat 90. Fan strategii, gier oferujących symulacyjne elementy i bogatą immersję. Miłośnik lotnictwa w każdej postaci.
cropper