redakcja PPE redakcja PPE 07.12.2019
Half-Life: Alyx (PC). Premiera, cena, informacje o grze
697V

Half-Life: Alyx (PC). Premiera, cena, informacje o grze

Half-Life, jak mogliśmy się niedawno dowiedzieć, wraca wreszcie po kilkunastu latach przerwy, choć najnowsza jej część będzie grą VR. Przed twórcami, amerykańskim Valve Corporation, niełatwe zadanie. Nie tylko będą oni musieli sprostać wysokim wymaganiom fanów, ale też stworzyć tytuł na tyle atrakcyjny, by przekonać do nowej technologii, w tym do swojego headseta Valve Index, szersze grono odbiorców. 

Premiera

Premiera Half-Life: Alyx odbędzie się w marcu 2020 roku (dokładna data nie jest jeszcze znana). Tytuł będzie dostępny na wszystkich headsetach kompatybilnych ze SteamVR, tj. Valve Index, HTC Vive, Oculus Rift i Oculus Quest, a także na platformie Windows Mixed Reality.

Cena

Cena gry wynosi standardowo 214,99 zł na platformie Steam. Osoby, które złożą przedpremierowe zamówienie, otrzymają jednak zniżkę w wysokości 10 proc.

Half-Life: Alyx będzie także dostępne za darmo dla nabywców headsetu Valve Index. Dodatkowo ci, którzy zakupią ten sprzęt przed końcem bieżącego roku, otrzymają kilka bonusów: możliwość eksplorowania lokacji z gry w SteamVR Home, alternatywne skórki dla broni używanych przez główną bohaterkę czy specjalną zawartość do wykorzystania w Counter-Strike: Global Offensive.  

Polonizacja

Gra, jak wynika z informacji zamieszczonej na Steam, nie będzie dostępna w polskiej wersji językowej.

Fabuła

Produkcja Valve to pierwsza od czasu wydania Half-Life 2: Episode Two (2007 rok) odsłona cenionej serii Half-Life. 

Wszyscy w Valve bardzo cieszymy się możliwością powrotu do świata Half-Life. VR tchnęło w nas nową energię. Zainwestowaliśmy wiele w rozwój tej technologii. Ale w głębi serca jesteśmy też twórcami gier, dlatego poświęcenie się tak ambitnemu tytułowi VR jest dla nas niezwykle ekscytujące.

- przyznał cytowany w oświadczeniu prasowym Gabe Newell, współzałożyciel studia.

Akcja rozgrywa się między wydarzeniami ukazanymi w pierwszej i drugiej części serii, koncentrując się tym razem na perypetiach tytułowej Alyx Vance, postaci znanej z poprzednich odsłon cyklu, która wraz ze swoim ojcem Elim, wybitnym naukowcem, stara się stawić czoło wrogim siłom tzw. Kombinatu. To dążące do podboju kolejnych ras międzywymiarowe imperium zdołało bowiem bez większych trudów opanować Ziemię po blitzkriegu nazwanym “wojną siedmiogodzinną”. 

David Speyrer, programista Valve, zapewnił, że Half-Life: Alyx nie jest przykrótką, poboczną historią, tylko pełnoprawną kampanią trwającą mniej więcej tyle co Half-Life 2. Stwierdził on też, że dobrym pomysłem przed zagraniem w Alyx jest zapoznanie się z Episode Two “z powodów, które staną się jasne w trakcie przechodzenia gry”.

Z dotychczas ujawnionych informacji wynika, że pewnym zmianom ulegnie styl snucia opowieści. Alyx Vance mianowicie, w odróżnieniu od Gordona Freemana, nie będzie niemową. Przeciwnie - będzie miała całkiem sporo do powiedzenia. Według Grega Coomera, projektanta z Valve, jej większa rozmowność “zagęści narrację”. Głosu głównej bohaterce użyczy tym razem Ozioma Akagha, która zastąpi w tej roli Merle Dandridge.

Za scenariusz odpowiadają Erik Wolpaw, scenarzysta Half-Life 2: Episode One i Episode Two, oraz Jay Pinkerton, scenarzysta Portal 2.

Rozgrywka

Produkcja Valve to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby stworzona z myślą o VR. Posiadanie którychś z ww. gogli będzie więc wymogiem koniecznym, by móc w nią zagrać.

W Half-Life: Alyx, deklarują twórcy, nie zabraknie elementów charakterystycznych dla poprzednich części: ekscytujących starć, eksploracji świata (w tym przypadku będzie to znane z ‘dwójki’ wschodnioeuropejskie City 17), rozwiązywania łamigłówek czy interakcji z otoczeniem opartej na prawach fizyki. Będziemy mogli wychylać się zza węgła, by oddać strzał, grzebać w przedmiotach porozstawianych na półkach w poszukiwaniu medykamentów lub amunicji, wyrzucić butelkę przez okno celem odwrócenia uwagi nieprzyjaciół czy próbować ściągnąć siedzącego nam na twarzy headcraba, żeby następnie cisnąć nim w przeciwnika. Technologia VR wrażenia towarzyszące tym wszystkim czynnościom oczywiście dodatkowe spotęguje.  

To nie wszystko. Istotne znaczenie będą również miały specjalne rękawice (gravity gloves) bohaterki. Pozwolą one manipulować grawitacją, co poszerzy nasze możliwości w trakcie rozgrywki. Będziemy mogli dla przykładu przyciągnąć pistolet leżący w oddali lub rozwiązywać zagadki z gatunku tych nieco bardziej wymyślnych

Po świecie gry będziemy mogli przemieszczać się na trzy sposoby: poprzez teleportację (często obecną w tytułach VR), tzw. shift (płynne przemieszczenie się z punktu A do punktu B) czy też standardowo - chodząc i biegając jak w ‘tradycyjnych’ grach. 

O ile w Half-Life: Alyx będą w stanie zagrać posiadacze różnych gogli VR, o czym wspomnieliśmy wyżej, użytkownicy Valve Index mogą liczyć na dodatkowe udogodnienia. Jak poinformowano, kontrolery do headsetu amerykańskiej firmy ułatwią wykonywanie podstawowych czynności (gdyż to z myślą o nich projektowano rozgrywkę), a nawet pozwolą na opcjonalne, niedostępne w przypadku innych urządzeń interakcje w świecie gry.

Half-Life: Alyx to największe przedsięwzięcie w historii Valve. Zespół odpowiedzialny za produkcję liczby ponad pięćdziesiąt osób, a wśród nich są również ludzie z zakupionego w zeszłym roku studia Campo Santo, które przerwało prace nad In the Valley of Gods. Tytuł działa na silniku Source 2.

Wymagania sprzętowe

Minimalne

  • System operacyjny: Windows 10
  • Procesor: Core i5-7500 / Ryzen 5 1600
  • Pamięć: 12 GB RAM
  • Karta graficzna: GTX 1060 / RX 580 - 6GB VRAM

Video


 

Tagi: Half-Life: Alyx Valve Valve Corporation