Man of Medan to początek. Twórcy odpowiadają na pytania czytelników PPE

Man of Medan to początek. Twórcy odpowiadają na pytania czytelników PPE

Wojciech Gruszczyk | 16.09.2019, 20:26

Twórcy Man of Medan otrzymali pytania czytelników PPE i postanowili opowiedzieć o swoich ogromnych planach dotyczących The Dark Pictures Anthology. Już teraz powstają gry, które pozwolą nam przeżyć kilka przerażających historii.

 1. W jakich odstępach czasu chcecie wydawać kolejne gry z tej serii (Maciej2801)?
Supermassive Games: Planujemy wydawać 2 gry rocznie – mamy już kolejne 3 w rozwoju i pomysły na kolejne 4 gry!

Dalsza część tekstu pod wideo

2. Co zmotywowało Was jako twórców do stworzenia trybu wieloosobowego? Czy jest szansa, że tryb multiplayer będzie dostępny również w kolejnych tytułach z serii (vitaldimeo)?

Gdy skończyliśmy pracę nad Until Dawn, wpadliśmy na pomysł stworzenia krótszych gier grozy w formacie antologii. Zainspirowało nas również to, jak ludzie grali w Until Dawn i zdecydowaliśmy, że dodanie gry wieloosobowej będzie naprawdę fajną funkcją! Wtedy nie byliśmy pewni, czy da się to zrobić, więc stworzyliśmy działający prototyp. Pokazaliśmy go wielu osobom, które zostały naprawdę oszołomione pomysłem, więc wiedzieliśmy, że jesteśmy na to przygotowani. Postanowiliśmy upewnić się, że wszystkie gry z The Dark Pictures Anthology będą posiadały tryb multiplayer, jak również tradycyjne tryby dla jednego gracza. W rezultacie multiplayer zawsze był w rozwoju, od samego początku.

3. Czy kolejne gry z serii będą dostępne na aktualną generację (mitrakorn)?

Kolejne gry z tej serii, Little Hope, będą dostępne na Xbox, PS4 i PC.

4. Jak długa jest ta gra? Nie boisz się, że brak możliwości zapisywania w dowolnym momencie lub punktów kontrolnych w krytycznych momentach nie zmęczy lub zniechęci graczy, np. w sytuacjach, kiedy umiera ich ulubiona postać i trzeba rozpocząć grę od początku (Grinch Forest)?

Gra trwa od 4 do 5 godzin i jest budowana z myślą o wielokrotnej rozgrywce. Man of Medan ma najwięcej rozgałęzień względem naszych poprzednich gier, więc istnieje wiele sposobów, jak dane sceny mogą zostać rozegrane i wiele zakończeń, które możesz zobaczyć. Istnieje 69 różnych zgonów w grze i jeśli chcesz je wszystkie zobaczyć, musisz zagrać przynajmniej 8 razy.

Strach przed śmiercią Twojej ulubionej postaci jest bardzo celową częścią tworzonego doświadczenia. Czujemy, że im bardziej się boisz, tym bardziej napięte i przerażające będzie to doświadczenie... I tym więcej ludzi skupi się na możliwych konsekwencjach swoich decyzji. Jesteśmy zdeterminowani, aby śmierć postaci nie była nigdy trywialna, zawsze powinna mieć znaczenie dla gracza.

5. Ile gier planujesz w serii The Dark Pictures Anthology (Noriaki)?

Obecnie po Man of Medan pracujemy nad 3 kolejnymi grami z tej serii, które znajdują się na różnych etapach rozwoju. Poza tym przygotowaliśmy historie do kolejnych 4 gier. Jednak wyodrębniliśmy ponad 39 różnych podgatunków horroru, więc mamy mnóstwo tematów, które pozwolą nam pracować przez bardzo długi czas!

6. Men of Medan wydaje się być naturalną ewolucją Until Dawn. Chociaż gra opowiada inną historię, jej rdzeń pozostaje bardzo podobny. Jakie aspekty poprzedniego projektu były wystarczająco cenne, abyście mogli je zachować, a z których natychmiastowo zrezygnowaliście? Jak myślisz, jaka nowa mechanika zapewni graczom nowe, niezapomniane doświadczenia (robal121)?

Oczywiście kochamy Until Dawn, to jest w naszym DNA. Wiele nauczyliśmy się dzięki tej grze, jeśli chodzi o znaczenie postaci i prezentacji filmowej. Mamy również dużo bardziej wyrafinowany system relacji – oparty na dokonywanych wyborach i sposobie zachowywania się z bohaterami, które będą decydować o tym, jak te postacie będą zachowywać się z Tobą, a to może przynieść Ci korzyści lub utrudnić dalszy rozwój sytuacji. Podczas jednej rozgrywki możesz mieć dobre relacje z wybranymi postaciami, a w innej - poprzez różne decyzje i wybory - możesz stworzyć zupełnie inne relacje.

Największą nową mechaniką jest multiplayer! Mamy dwa tryby gry. Shared Stories pozwala Tobie i Twojemu przyjacielowi doświadczyć tej historii razem! Czasami, razem, czasami osobno, ale wszystkie Twoje decyzje będą miały konsekwencje dla historii Twojego przyjaciela.

Drugim trybem multiplayer jest Movie Night. Przyjrzeliśmy się nowatorskim sposobom gry w Until Dawn, a w szczególności sposobowi, w jaki grali w nią influencerzy oraz YouTuberzy. Chcieliśmy zaprojektować sposób na ułatwienie tego stylu gry – w ten sposób powstał tryb współpracy na kanapie. Dzięki temu 2-5 graczy może wprowadzić swoje imiona, wybrać postacie i podawać pad, gdy nadejdzie ich kolej na grę. To świetny sposób na rozgrywkę w horror!

7. Jakie horrory, gry i książki były dla Was inspiracją (robal121)?

Oczywiście w biurze mamy wielu fanów horrorów, ludzi, którzy oglądali i czytali straszliwe horrory w wielu różnych podgatunkach. Antologia horroru istnieje od ponad 180 lat, począwszy od formy pisanej z Twice Told Tales Nathana Hawthorna w 1837 roku, a następnie Blackwood, Lovecraft, Poe i Clive's Barker's Books of Blood w latach 80-tych. Z takimi programami jak The Twilight Zone, Tales from the Crypt, Hammer House, a następnie oczywiście na bardziej nowoczesne przykłady, takie jak filmy VHS, Trick r Treat, a teraz z serialami jak Black Mirror.

Czerpiemy inspirację z tego wszystkiego – kochamy horrory i uważamy, że nośnik Antologii jest fantastycznym sposobem opowiadania wielkich horrorów jako osobne jednostki, które nie są od dawna powiązane tematycznie.

8. Planujecie wydanie całej kolekcji w jednym pakiecie po opublikowaniu wszystkich części Anthology (Tsurugi)?

Obecnie tylko upewniamy się, że robimy wszystko, co w naszej mocy, by stworzyć jak najlepsze gry. Wspaniałą rzeczą w posiadaniu serii Anthology jest to, że ludzie mogą grać w każdą z gier w dowolnej kolejności, ponieważ są to samodzielne tytuły.

9. Czy gra zawiera jakieś makabryczne/gore elementy (Tsurugi)?

Jest to horror, więc zawsze będzie tego trochę! Nie polegamy na gore, aby przedstawić historię, którą chcemy opowiedzieć. Jest wiele różnych elementów, takich jak oświetlenie, kąty widzenia kamery, dźwięk i narracja. W grach Dark Pictures chodzi ogólnie o ludzkie emocje pod niewyobrażalnym stresem i przerażeniem, więc gry zawsze będą straszne, a my używamy wielu filmowych metod chcąc to zobrazować. Z pewnością jest wiele ofiar śmiertelnych i ludzie mogą umrzeć na wiele różnych sposobów, ale nie zawsze chodzi o gore, który sprawia, że historia jest przerażająca i wciągająca.

10. Czy w grze są chwile wytchnienia, czy też zawsze jesteśmy pod presją czasu i stresu (Tsurugi)?

Wszystkie dobre horrory mają pewną ilość nagromadzonego materiału, zanim sprawy zaczną się źle układać, Man of Medan nie jest inny. Nie sądzimy, że zawsze napięcie musi być na 100% i w horrorze muszą istnieć elementy, które pozwolą graczowi zwolnić i podsumować sytuację, w jakiej się znajduje. W Man of Medan gra rozpoczyna się od 4 przyjaciół i ich kapitana na pokładzie wynajętej łodzi. Są na wakacjach życia, ale oczywiście, że wszystko idzie w bardzo złym kierunku. Napięcie i przerażenie trzeba budować i nie może ich doświadczać przez cały czas. W produkcji znajduje się także Kurator – postać będzie w każdej grze Dark Pictures Anthology – który w pewnych momentach zabierze Cię ze sceny i da czas na ocenę wydarzeń.

11. Zamierzacie korzystać z popularnych licencji i tworzyć gry w znanych horrorach, na przykład "Piątek Trzynastego" czy "Koszmar z ulicy Wiązów" (SkyShadow)?

Koncentrujemy się na tworzeniu oryginalnych i unikalnych opowieści dla The Dark Pictures Anthology – wszystkie historie będą miały jakiś element realnego mitu, legendy i teorii spiskowej. Jednak wszystkie są oryginalnymi grami z oryginalnymi historiami i postaciami.

12. Co było powodem stworzenia krótszej historii i jak to wpływa na powtarzalność rozgrywki (Gadek85)?

Przedstawiamy historię, którą chcieliśmy opowiedzieć – Man of Medan to około 4-5 godzin gry, ale jest tyle rozgałęzień, że można ją łatwo odtworzyć wiele razy i uzyskać różne wyniki. Nie zapomnij, że wszystkie postacie mogą przeżyć lub umrzeć, więc w przypadku, gdy nie utrzymasz wszystkich przy życiu, możesz grać ponownie, by upewnić się, że to się nie powtórzy. Istnieje wiele różnych rezultatów w wielu scenach. Na przykład w scenach porwania postać może uciec, umrzeć, zostać zastrzelona itp. i zobaczysz rzeczy w zależności od podjętych wyborów.

13. Pod koniec Until Dawn można było oglądać filmy z produkcji, w tym sesje motion capture. Czy takie dodatki pojawią się w nowej grze (djgromo)?

Oczywiście – możesz odblokować wiele bonusowych treści. Jest dokument, wywiad z materiałami zza kulis, teaser, zwiastun i nawet dwuczęściowy komiks o sekretach Ourang Medan.

Wojciech Gruszczyk Strona autora
Miał przyjść do redakcji zrobić kilka turniejów, ale cytując klasyka „został na dłużej”. Szybko wykazał się pracowitością, dzięki której wyrobił sobie pozycję w redakcji i zajmuje się różnymi tematami. Najchętniej przedstawia wiadomości ze świat gier, rozrywki i technologii oraz przygotowuje recenzje gier i sprzętu. Jeśli jest zadanie – Wojtek na pewno się z nim zmierzy. 
cropper