SKLEP
Tomasz Ambroziak Tomasz Ambroziak 11.05.2019
Borderlands 3 (PS4, Xbox One, PC). Premiera, cena, edycje specjalne, informacje o grze
1285V

Borderlands 3 (PS4, Xbox One, PC). Premiera, cena, edycje specjalne, informacje o grze

Fani serii Borderlands siedem lat musieli czekać na nową, numerowaną odsłonę serii, co dla wielu było zapewne tym trudniejsze, gdyż „dwójka” szeroko otwierała furtkę kontynuacji. Ta jednak po dłuższej przerwie w końcu została zapowiedziana. Borderlands 3, jak mogliśmy się dowiedzieć niedawno, ukaże się we wrześniu.

Premiera

Premiera Borderlands 3 odbędzie się 13 września 2019 roku. Gra ukaże się na komputerach (do kwietnia '20 będzie dostępna na Epic Games Store) oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Cena i edycje specjalne

Borderlands 3 będzie dostępne w trzech edycjach: standardowej, Deluxe i Super Deluxe.

Edycja standardowa – 299,00 zł (PS Store), 289,99 zł (Microsoft Store), 259,99 zł (EGS)

Edycja Deluxe – 369,00 zł (PS Store), 368,99 zł (Microsoft Store), 329,99 zł (EGS)

Edycja Deluxe (oprócz gry) zawiera:

  • Retro Cosmetic Pack: głowa i skórka Vault Huntera, skórka Echo Device, skórka broni
  • Neon Cosmetic Pack: głowa i skórka Vault Huntera, skórka Echo Device, błyskotka
  • Gearbox Cosmetic Pack: skórka broni, błyskotka
  • Toy Box Weapons Pack: 2 zabawkowe rodzaje broni, modyfikacja zabawkowego granatu, błyskotka
  • Możliwe do założenia modyfikacje zwiększające ilość zdobywanego doświadczenia i szanse na lepsze łupy

Edycja Super Deluxe – 429,00 zł (PS Store), 428,99 zł (Microsoft Store), 429,99 zł (EGS)

Edycja Super Deluxe (oprócz gry) zawiera:

  • Zawartość edycji Deluxe
  • Przepustkę sezonową: 4 pakiety DLC z kampanią (nowe przygody, misje, wyzwania)
  • Skórkę broni Butt Stallion, błyskotkę na broń i modyfikację granatu

Składając przedpremierowe zamówienie na dowolną z wyżej wymienionych edycji otrzymamy także:

  • Złotą błyskotkę i złote skórki pasujące do wszystkich broni w grze
  • Motyw BL3 (PS4)

Polonizacja

Brak konkretów na ten temat. Informacja zamieszczona na EGS o języku polskim jednak nie wspomina.

Fabuła

Akcja Borderlands 3 rozgrywa się pewien czas po wydarzeniach przedstawionych w Tales from the Borderlands, przygodowym spin-offie serii wyprodukowany przez nieistniejące już studio Telltale Games.

Twórcy, czyli Gearbox Software, nie ujawnili zbyt wielu informacji na temat fabuły gry. Wiadomo jednak, że rolę czarnych charakterów grać będzie tym razem rodzeństwo Calypso – Troy i Tyreen. Randy Pitchford określił tę parę jako „najbardziej palantowatych live-streamerów przyszłości, jakich można sobie wyobrazić”.

Troy i Tyreen radzą sobie jednak całkiem nieźle pomimo skaz charakteru. Po odkryciu, że poza Pandorą także znajdują się Skarbce (ang. Vault), legendarne i poszukiwane przez wielu kryjówki, w których znajdują się technologie obcej cywilizacji, zakładają oni sektę „Cult of the Vault”, dokonując przy okazji czegoś, co wydawało się niemożliwe: zjednoczenia klanów bandytów. Jako Vault Hunter otrzymujemy zadanie ich powstrzymania.

W Borderlands 3 dostępne są cztery grywalne postacie, tj. wspomniani Vault Hunterzy. Są to Moze (klasa Gunner), Amara (Siren), FL4K (Beastmaster) oraz Zane (Operative). Bohaterowie różnią się oczywiście umiejętnościami, dlatego gracze będą mogli wybrać kogoś, kogo styl najbardziej im odpowiada.

W grze pojawi się również wiele znanych twarzy z poprzednich części, także z Tales from the Borderlands, które w uniwersum wykreowanym przez Gearbox ma status opowieści kanonicznej.

Rozgrywka

Kevin Powell, jeden z game designerów Borderlands 3, mówi wprost: „trójka” tworzona jest zgodnie z filozofią „więcej, lepiej”. Założenia rozgrywki nie uległy więc istotnym zmianom. Produkcja Gearbox to tzw. looter shooter, strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby, w której istotną rolę odgrywa gromadzenie łupów wszelkiej maści. Grać możemy w singlu lub z maksymalnie trzema osobami w multiplayerze.

Nie oznacza to jednak bynajmniej, że formuły nie próbowano uwspółcześniać. Inspiracją dla developera były gry studia Respawn, jak Titanfall 2 czy Apex Legends, co przełożyło się na dodanie umiejętności ślizgania czy chwytania krawędzi. Można też chować się za elementami otoczenia, ale ostrzał nieprzyjaciela jest w stanie je zniszczyć.

W Borderlands 3 nie brakuje elementów RPG. Wraz z postępami otrzymujemy doświadczenie, które pozwala rozwijać potencjał bojowy podopiecznych poprzez odblokowywanie nowych zdolności na drzewkach rozwoju. W odróżnieniu od poprzednich części więcej jest możliwości tworzenia unikatowych buildów postaci, czego jednym z przykładów jest to, że tym razem każda ma trzy specjalne umiejętności regulowane cooldownem, a nie jedną (choć podczepić można sobie tylko jedną z nich; wyjątek stanowi Zane, któremu można podpiąć dwie jednocześnie).

W grze pojawi się także mnóstwo broni. W wypowiedziach po premierze wspomina się, że będzie ich więcej niż miliard. Giwery w postaci lootu, który w trakcie rozgrywki jest generowany proceduralnie, różnią się cechami: zadawanymi obrażeniami, pojemnością magazynków, wyglądem, perkami (np. ataki ogniste, lodowe, drugi tryb wystrzału) itd. itp. Także to, od którego producenta dana broń pochodzi, wpływa na pewne jej właściwości. Dla przykładu pukawki Tediore można wyrzucić, co da jakiś dodatkowy przydatny efekt (jak eksplozja), natomiast te wyprodukowane przez Maliwan posiadają osłony mogące absorbować ataki przeciwników. Bronie jednak nie są jedynymi przedmiotami generowanymi losowo. Oprócz nich mogą to być też modyfikacje czy osłony.

W kontekście powyższego należy wspomnieć, że Gearbox dodał nowy sposób generowania lootu w trybie multiplayer. Mianowicie każdy gracz otrzymuje inne przedmioty – inne będą on w przypadku kogoś, kto ma postać np. na 10 levelu, a inny u kogoś na levelu 20. Dostępne jest też jednak rozwiązanie znane z poprzednich części, a co z tym idzie, możliwość podkradania łupów innym.

Świat gry

Ilość lootu robi wrażenie, ale filozofia „więcej, lepiej”, o której wspominał Powell, daje o sobie znać przede wszystkim w przypadku świata gry, a konkretnie światów. W Borderlands 3 przygodę rozpoczynamy wprawdzie na znanej fanom cyklu Pandorze, ale z czasem zyskujemy dostęp do innych planet, na których znajdują się Skarbce. Jak mogliśmy się dowiedzieć z niedawnych wywiadów, planet ma być „wiele” i mają one oferować zróżnicowane pod względem wyglądu miejscówki.

Podróże między światami umożliwia statek kosmiczny. W Borderlands 3 jest to Sanctuary III, który pełni też funkcję naszej bazy wypadowej, gdzie możemy m.in. zarządzać ekwipunkiem, kupować nowe bronie i ulepszenia, rozmawiać z NPC-ami czy podejmować się wykonania opcjonalnych zadań.

Integracja z Twitchem

Ciekawym rozwiązaniem zaimplementowanym przez Gearbox jest integracja z serwisem streamingowym Twitch. Widzowie będą dzięki temu mogli przeglądać inwentarze i drzewka rozwoju streamerów, a w niektórych przypadkach specjalne kody pozwolą im pozyskać przedmiot z transmisji (choć jego parametry zostaną dopasowane do levelu grającego).

Co jeszcze warto wiedzieć

  • W grze pojawi się bardzo dużo bossów, a walki z nimi będą się składać z kilku etapów.
  • Muzykę do Borderlands 3 napisze Jesper Kyd, który odpowiadał za ścieżkę dźwiękową do poprzednich części serii.
  • NPC mogą 'wskrzesić' naszą postać, a my możemy wskrzeszać ich.
  • Nie zabraknie mikropłatności, lecz developer zapewnił, że kupić będzie można tylko przedmioty pozwalające modyfikować wygląd (postaci, pojazdów czy broni). Nie wpłyną one w żaden sposób na rozgrywkę.

Materiały video

Tagi: 2K Games Borderlands 3 Gearbox Gearbox Software

Miesięcznik PSX Extreme