Sprawdzamy usługi VOD w telewizorze LG OLED C11 - jakie mamy możliwości?

Sprawdzamy usługi VOD w telewizorze LG OLED C1 - jakie mamy możliwości?

Maciej Zabłocki | 25.10.2021, 15:53

Usługi VOD rosną w siłę. Dzisiaj wielu posiadaczy telewizorów nie korzysta już z tradycyjnej telewizji, a zamiast tego regularnie opłaca miesięczny abonament, żeby zyskać dostęp do ulubionych kanałów, filmów czy seriali. Usług VOD jest całe mnóstwo, sprawdźmy zatem najpopularniejsze, które znajdziemy w telewizorze LG OLED z najnowszej serii C1. Ocenimy zakres oferty, szybkość działania i dostępną jakość. 

LG OLED C1 to jeden z najbardziej pożądanych telewizorów na rynku. Matryce organiczne są dzisiaj niezwykle popularne, a telewizory LG OLED to jedne z najchętniej wybieranych ekranów przez graczy. Duża w tym zasługa nie tylko pięknego obrazu i nieskazitelnej czerni, ale też dostępu do wszystkich, absolutnie najważniejszych technologii. Mamy więc przynajmniej dwa złącza HDMI 2.1 ze wsparciem dla 4K/120 Hz, do tego pełną obsługę VRR i ALLM, a na dodatek rewelacyjny tryb gry, minimalizujący opóźnienia do wartości poniżej 10 ms. Dochodzi do tego świetny system operacyjny, bardzo wygodny i często chwalony pilot "magic", a także szereg innych udogodnień. LG ma w swoim portfolio doprawdy znakomity produkt i od wielu lat dodaje do niego kolejne usprawnienia. W tegorocznym wariancie doszedł choćby dedykowany panel dla graczy z możliwością bezpośredniej regulacji ustawień bezpośrednio w trybie gry. Z pełnym podglądem obecnych wartości. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Ale gracze również korzystają z usług VOD

W dobie tak popularnych seriali jak Squid Game czy Wiedźmin, nie wyobrażam sobie, żeby miłośnicy seriali mogli odpuścić abonament Netflixa. Ten największy na świecie dostawca treści na żądanie jest obowiązkowym zakupem na naszej liście i chociaż cena abonamentu za najlepszą jakość wzrosła o kilka złotych (do kwoty 60 zł), to dalej jest to kwota opłacalna, jak za ilość materiałów, które dostajemy. W skali roku wyjdzie 96 zł więcej. Nie są to zatem olbrzymie pieniądze, ale przy dużej skali zrobią dla dostawcy różnicę. Netflix na telewizorze LG OLED działa bezbłędnie. Mamy pełne wsparcie dla 4K, do tego z obsługą Dolby Atmos oraz Dolby Vision. Przeglądanie treści za pomocą kursora, dzięki pilotowi magic, jest bardzo wygodne. Aplikacja chodzi szybko i sprawnie. Tutaj nikt nie będzie zawiedziony - możliwość logowania do serwisu występuje także z poziomu przeglądarki wbudowanej w TV. Oglądanie Bad Boys for Life w jakości 4K ze wsparciem Dolby Vision przy nieskończonym kontraście i niesamowitej, głębokiej czerni to dosłownie uczta dla naszych oczu. 

Sprawdzamy usługi VOD w telewizorze LG OLED C1 - jakie mamy możliwości?

Podobnie wygląda sytuacja z japońskim serwisem Rakuten TV. Tutaj model rozliczeń jest co prawda inny. Możemy wypożyczyć dowolny film w cenie od 10 zł, albo kupić go na własność za przynajmniej 10 zł. Zwykle jednak dostęp do największych hitów jest droższy. Wypożyczenie na 48h to kwoty od 15 do 30 zł. Zakup na własność może uszczuplić nasze konto nawet o 50 zł. Rakuten charakteryzuje się doskonałą jakością obrazu. Wspiera 4K, Dolby Vision i Dolby Atmos. Przeglądanie oferty należy do bardzo przyjemnych, listę materiałów zaprojektowano w sposób zbliżony do Netflixa. Rakuten jest często jedynym agregatorem treści z dostępem do materiałów przeznaczonych dla konkretnych Państw. Dla przykładu, film o legendarnym, szkockim trenerze - Sir Alexie Fergusonie, dostępny tylko dla UK w Amazon Prime, możemy wypożyczyć lub kupić ekskluzywnie na Rakutenie w bardzo wysokiej jakości. 

Amazon Prime docelowo uruchamia się w języku angielskim, ale możemy go zmienić w ustawieniach. Dla nowych użytkowników dostępny jest 30-dniowy okres próbny. Materiały z Amazon Prime na LG OLED możemy oglądać w rozdzielczości 4K, ze wsparciem dla HDR, dźwięku 5.1, a także Dolby Atmos i Dolby Vision. Płatność cykliczna wynosi w Polsce 10,99 zł miesięcznie, ale Amazon przedstawił też drugą, szokująco dobrą ofertę. W kwocie 49 zł rocznie (!) mamy nielimitowany dostęp do pełnej biblioteki Amazon Prime Video, ponadto uzyskamy też darmową przesyłkę na zakupy w sklepie Amazon i wjazd do serwisu Games with Prime, czyli pakiet darmowych gier na PC, które zmieniają się w każdym miesiącu. Największym minusem Amazon Prime Video jest brak możliwości personalizacji profili użytkowników. Tym samym, jeżeli większa liczba osób korzysta z jednego konta, wtedy wszystkie obejrzane filmy i seriale lecą do wspólnej puli. 

Sprawdzamy usługi VOD w telewizorze LG OLED C1 - jakie mamy możliwości?

Nie brakuje też takich podstaw jak TVN Player, CDA.pl czy wchodzący właśnie do Polski Viaplay, który stale poszerza swoją ofertę. W tym ostatnim przypadku, na ten moment otrzymujemy dostęp do materiałów w maksymalnej rozdzielczości 720p, bez wsparcia dla HDR, ale podobno w kolejnych miesiącach będzie już tylko lepiej. Nawet wygląd przeglądarki treści jest rozmazany i w niskiej rozdzielczości, co z pewnością nie zachęca jeszcze do korzystania z tego serwisu. Twórcy mają nad czym pracować. Co istotne, w LG OLED nie brakuje AppleTV, z pełnym wsparciem dla 4K i Dolby Vision. Dostęp do AppleTV+ wynosi 24,99 zł miesięcznie, a przez pierwsze 7 dni nie ponosicie żadnych opłat. Posiadacze PlayStation 5 mogą skorzystać z oferty promocyjnej i uzyskać 6 miesięcy dostępu do tego serwisu za darmo. Nabywcy nowych iPhone'ów czy urządzeń Apple również otrzymują ciekawe promocje, więc warto się tym zainteresować. Na AppleTV wiele jest ciekawych, autorskich seriali, których nie zobaczymy nigdzie indziej, a także bardzo dobry film Palmer z Justinem Timberlakiem w roli głównej. 

Co ważne dla miłośników piłki nożnej, dla systemu WebOS w wersji 6.2.0 (czyli najnowszej, dostępnej dla LG OLED C1) przygotowano aplikację Polsat Box Go, która umożliwia oglądanie rozgrywek Ligi Mistrzów, Ligi Europy czy Klubowych Mistrzostw Świata, a wybrane mecze obejrzycie nawet w jakości 4K. Miesięczny abonament sportowy kosztuje 40 zł, co jest kwotą dość dużą, ale dla tych konkretnych transmisji nie ma w Polsce żadnej, równie dobrej jakościowo alternatywy. Oprócz wybranych meczy w Telewizji Polskiej. Niestety, brakuje aplikacji Canal+ Online. Posiadacze LG OLED muszą jeszcze zaczekać. Alternatywnie mogą korzystać z TVN Player, w którym jest dostęp do oferty niektórych programów z pakietu Canal+. 

HDMI - czy długość kabla ma znaczenie? Wszystko co musisz wiedzieć o next-genowym graniu

Oferta VOD na telewizorach LG OLED jest niemal kompletna

Nie licząc tylko tego, że nie mamy dostępu do Canal+ Online, miłośnicy VOD nie będą mogli narzekać. Wszystkie najpopularniejsze serwisy są dostępne na WebOS, a bezpośrednio na pilocie "magic" znajdziemy przyciski przenoszące do Netflixa, Amazon Prime Video, RakutenTV oraz Disney+, do którego nie ma jeszcze dostępu w naszym pięknym kraju. Nie zmienia to faktu, że bez problemów obejrzymy praktycznie każdy materiał wideo czy serial na którym nam zależy. Dodatkowo, dzięki pełnej obsłudze Dolby Vision, możemy wycisnąć maksimum wizualne z każdego materiału dostępnego na Netflixie, Rakutenie czy AppleTV. Testowany w naszej redakcji model LG OLED C1 ma w środku dostęp do szybkiego procesora, który w zupełności wystarcza do obsługi katalogu aplikacji, a ich przeglądanie za sprawą pilota "magic" jest bardzo wygodne i szybkie. Główne menu (czyli Gallery Design 2021) pokazuje na samej górze prognozę pogody, spersonalizowane treści i wyszukiwarkę. Nieco niżej znajdziemy pełną listę najważniejszych, pre-instalowanych aplikacji, a jeszcze niżej wskoczą najważniejsze wydarzenia sportowe. 

LG OLED spełnia zatem absolutnie wszystkie, najważniejsze, techniczne wymagania i oczekiwania maniaków filmowych. Kupując ten telewizor, nie będziecie sobie niczego odmawiać. LG zwraca szczególną uwagę na ofertę VOD. LG OLED C1 znajdziecie w sklepach w cenie 4699 zł za 48" model, a już wersja 55" to wydatek rzędu 5699 zł. Jeżeli szukacie telewizora stworzonego dla graczy i VOD, zwróćcie szczególną uwagę na ofertę produktową koreańskiego producenta. 

Maciej Zabłocki Strona autora
Swoją przygodę z recenzowaniem gier rozpoczął w 2005 roku. Z wykształcenia dziennikarz, ale zawodowo pracujący też w marketingu. Na PPE odpowiada głównie za testy sprzętów i dział tech. Gatunkowo uwielbia RPG, strategie i wyścigi. Uzależniony od codziennego czytania newsów i oglądania konferencji.
cropper