Ukraina też tworzy udane gry. Oto najlepsze z nich

Ukraina też tworzy udane gry. Oto najlepsze z nich

Mateusz Wróbel | 25.07.2021, 19:12

Niejednokrotnie wspominamy, że Polacy potrafią robić mocne gry. Rodzime firmy wydały na rynek już chociażby Wiedźmina 3, Dying Light, Frostpunka, Ghostrunnera, a niebawem światło dzienne ujrzy m.in. świetnie zapowiadający się Chernobylite czy tak bardzo pożądany Dying Light 2. Nie możemy jednak zapominać, że nasi wschodni sąsiedzi także potrafią stworzyć interesujące produkcje - poniższe zestawienie przedstawi najciekawsze z nich.

ATOM RPG

Zestawienie otworzymy grą ATOM RPG, która jest szerokim uśmiechem w stronę fanów serii, a przede wszystkim pierwszych odsłon Fallout. Atom Team zdecydował się przygotować klasyczną produkcję fabularną w rzucie izometrycznym, w którym trafiamy do postapokaliptycznego świata przepełnionego wrogo nastawionymi ludźmi i mutantami. W trakcie zabawy zainteresowani wykonują szereg rozmaitych zadań głównych, jak i pobocznych, przemierzając jednocześnie dawne tereny Związku Radzieckiego. Oprócz zwykłych przeciwników, naszym wrogiem jest również promieniowanie potrafiące wyrządzić spore szkody naszemu bohaterowi.

STALKER: Shadow of Chernobyl

GSC Game World, dłubiące obecnie przy , ma u wielu graczy kredyt zaufania, ponieważ jest to ekipa odpowiedzialna za S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, który - szczególnie w Polsce - był w przeszłości jedną z najpopularniejszych gier dostępnych wyłącznie na komputery osobiste. Ukraińscy twórcy zabrali nas na tereny otaczające elektrownię w Czarnobylu. W skutek katastrofy, skażony teren określono jako strefę wykluczenia. Z powodu wielu niebezpieczeństw mało kto próbował dostać się do "Zony", ale, jak to już bywa, ci najbardziej odważni, nazwani stalkerami, postanowili poszukać skarbów, tudzież zbadać rzeczone miejsce w poszukiwaniu nowych informacji. Odbiorcy także wcielają się w takowego odkrywcę, choć warto zaznaczyć, że wyróżnia on się na tle innych, ponieważ jest chory na amnezję.

The Sinking City

Jeśli jesteście fanami prozy H.P. Lovecrafta, powinniście jak najszybciej lecieć do sklepu i nabyć The Sinking City. Frogwares przygotowało detektywistyczną powieść, w której przenosimy się do fikcyjnego miasta Oakmont. Zostało ono zalane przez powódź, której pojawienie się jest wielką zagadką - główny bohater musi wziąć udział w wielu śledztwach i dowiedzieć się, dlaczego tysiące mieszkańców zaginęło. Zadanie jest utrudnione z jednego powodu - większość osób, którym udało się przeżyć katastrofę, zachowują się irracjonalnie przez co ciężko zrozumieć, co chcą dokładnie przekazać.

Metro 2033

Druga część zestawienia będzie poświęcona serii Metro. Zgodnie z chronologią, najlepiej zacząć od Metro 2033, które jest wstępem do rozbudowanej, przepełnionej emocjami historii skupiającej się na opowiedzeniu przygody Artema i jego sojuszników z zakonu Sparty. Gracze są zmuszeni przemierzać plątaninę tuneli rozpościerających się pod wyniszczoną Moskwą, aby znaleźć, a następnie zażegnać niebezpieczeństwo.

Metro: Last Light

Po wydarzeniach z Metro 2033 musimy zmierzyć się ze swoimi decyzjami, których konsekwencje poznajemy dopiero w Metro: Last Light. Rosnące napięcie w moskiewskim metrze źle wpływa na organizację i morale mieszkańców, więc aby naprawić swoje błędy z przeszłości, zostajemy ponownie wysłani do ciemnych tuneli, a następnie na powierzchnię, aby wyeliminować swój cel, jakim jest Cień. Przygoda zaczyna się komplikować, gdy protagonista zostaje schwytany przez wrogo nastawionych żołnierzy pochodzących z Czwartej Rzeszy.

Metro Exodus

Metro Exodus, identycznie jak poprzednie części marki serwowanej przez 4A Games we współpracy z Dmitrijem Głuchowskim, rozpoczyna się w moskiewskim metrze. Tym razem główny bohater, którym ponownie jest Artem, wyrusza w podróż w nieznane, aby odnaleźć nowy dom dla ludzkości. Mieszkańcy podziemi wystarczająco już się wycierpieli i wspólnie z innymi kompanami z Zakonu Sparty trzeba zapewnić im lepsze jutro. Korzystając z lokomotywy - Aurory - przemierza wiele lokacji, które diametralnie różnią się od siebie. W każdej z nich podejmujemy także wybory wpływające na psychikę naszych kompanów - w przypadku podejmowania decyzji, które im się nie spodobają, będziemy musieli się z nimi pożegnać. Tylko od naszych czynów zależy, komu uda się dobrnąć do zakończenia pełnej przygód ekspedycji.

cropper