Ghost of Yotei - Opowieść o Oni: Wybrzeże, kopalnia, zamek Ishikari, walka z bossem Oni
Opowieść o Oni - Ghost of Yotei.
Po dowiedzeniu się o kopalni rusz na wybrzeże na zachód od zamku Oni. Tam spotkasz Jubeia i obgadasz plan.





Po dostaniu się do kopalni pod zamkiem zacznij wspinać się coraz to wyżej. Współpracuj z bratem Atsu, a finalnie dostaniesz się do miejsca, gdzie będziesz szukał drogi dla Jubeia.

Przeskocz na drugą stronę, zniszcz rusztowanie przy czerwonej chorągwi i wciągnij Jubeia do góry. Potem idź wspólnie z nim do wyjścia. Na świeżym powietrzu odbij w prawo.

Przeskakuj przez paliki i drewniane podesty aż do wejścia do jaskini - wcześniej zabij po cichu wroga i w kopalni zabij wrogów, aby uwolnić Matsumae.

Potem zacznij opuszczać kopalnie. Zabijaj wszystkich łupieżców we współpracy z klanem Matsumae - walki są proste, podobnie jak droga. Wykorzystuj rzucane bronie, aby szybko wybijać wrogów.

Następnie po wyjściu na powierzchnię wybij wrogów i rusz po samego Oni. Wcześniej wybij dowódcę więzienia, Kantę, co jest jednak prostą walką.

Po przejściu przez podwójne drzwi (wcześniej uzupełnij zapasy) i nowej scence zaczniesz walkę z samym Oni. Na początku walki zalecamy użyć katany - podpal ją i atakuj na przemian lekkimi oraz ciężkimi atakami. Dzięki Płomieniu Oni wróg nie będzie w stanie blokować tych ataków.
Jednocześnie przy ciężkich atakach zalecamy zawsze odskakiwać do tyłu, Oponent robi mocny atak, potem lekki, a na końcu znowu ciężki, więc nie warto wykonywać wtedy długich kontrataków. Jeśli biegnie na wprost, wykonuj unik w bok. Na ogół lepszą taktyką jest unikanie niż parowanie ciosów, bowiem Oni często spowalnia lub przyśpiesza ataki.
Dodatkowo możesz wypić także sake, jeśli widzisz, że masz mało przyrostu umiejętności ducha.

Po zabraniu wrogowi paska zdrowia rozpoczniesz drugą fazę walki, gdzie tym razem parowanie w ogóle nie wchodzi w grę, ponieważ oponent będzie podpalał swoją długą katanę. Staraj się więc wykonywać unik w ostatnim momencie (znając już ciosy wroga), a potem wykonywać ciężki atak. W tym przypadku dobrze spisze się yari i naładowany mocny atak (gdy jesteś daleko od Oni), bowiem pozwala on wybić się z nóg i oszołomić oponenta, a przy tym zadać nawet w serii 3 ciężkie ataki.

Co więcej, unikaj też obszarów, które podpala oponent w formie linii. W tym momencie warto zostawać na jednym polu lub spychać oponenta na ogień, co jest jednak ciężkie ze względu na jego rozmiary. Jeśli zaczniesz używać bomb dymnych (po zużyciu płomienia Oni), przełącz się na zwykłą katanę, która najszybciej go oszołomi.