TES IV Oblivion Remastered - Umiejętności bojowe, magiczne, złodziejskie: atuty i kamienie milowe, jakie są?
Umiejętności bojowe, magiczne oraz złodziejskie w TES IV Oblivion Remastered.
W trakcie wykonywania poszczególnych akcji w TES IV Oblivion Remastered będziesz zdobywał punkty doświadczenia dla danych zdolności, a potem rozwijał umiejętność z zakresu bojowego, magicznego czy złodziejskiego.
    
    
    
    Aby wykonywać rozmaite czynności, musisz bardzo często rozwinąć atuty dające również pasywne zdolności. Zobaczysz je w zakładce postać po rozwinięciu informacji o danej zdolności.
                                 
                            Umiejętności bojowe i ich atuty:
- Broń sieczna: obrażenia od sztyletów, mieczów krótkich, mieczów długich. Atuty to: nowicjusz, uczeń, czeladnik, ekspert, mistrz. Aby zwiększyć tę umiejętność, walcz mieczami czy sztyletami.
 - Broń obuchowa: obrażenia od toporów, buław czy młotów. Atuty to: nowicjusz, uczeń, czeladnik, ekspert, mistrz. Aby zwiększyć tę umiejętność, walcz ciężkimi broniami.
 - Walka wręcz: obrażenia od atakowania gołymi rękami. Atuty to: nowicjusz, uczeń, czeladnik, ekspert oraz mistrz. Aby zwiększyć tę umiejętność, walcz wręcz z wrogami.
 - Blokowanie: niwelowanie obrażeń od blokowania ataków. Atuty to: nowicjusz, uczeń, czeladnik, ekspert oraz mistrz. Aby zwiększyć tę umiejętność, blokuj ciosy tarczami.
 - Płatnerstwo: utrzymywanie broni i pancerzy w jak najlepszym stanie. Atuty to: nowicjusz, uczeń, czeladnik, ekspert oraz mistrz. Aby zwiększyć tę umiejętność, naprawiaj zużyty sprzęt czy broń.
 - Ciężki pancerz: efektowniejsze używanie ciężkich pancerzy. Atuty to: nowicjusz, uczeń, czeladnik, ekspert oraz mistrz. Aby zwiększyć tę umiejętność, otrzymuj obrażenia, gdy masz nałożony na siebie ciężki pancerz.
 - Atletyka: szybkość biegania, pływania i regenerowanie werwy. Atuty to: nowicjusz, uczeń, czeladnik, ekspert oraz mistrz. Aby zwiększyć tę umiejętność, pływaj, biegaj lub używaj często sprintu.
 
Umiejętności magiczne i ich atuty:
- Zniszczenie: zadawanie obrażeń od żywiołów i osłabianie wroga. Atuty to: nowicjusz, uczeń, czeladnik, ekspert oraz mistrz. Aby zwiększyć tę umiejętność, rzucaj zaklęcia zniszczenia.
 - Przywracanie: przywracanie, wzmacnianie czy absorbowanie atrybutów fizycznych oraz magicznych, a także leczenie chorób czy odporność na ataki magiczne. Atuty to: nowicjusz, uczeń, czeladnik, ekspert oraz mistrz. Aby zwiększyć tę umiejętność, rzucaj zaklęcia przywracające.
 - Przywołanie: odpędzanie nieumarłych czy przyzywanie stworzeń. Atuty to: nowicjusz, uczeń, czeladnik, ekspert oraz mistrz. Aby zwiększyć tę umiejętność, rzucaj zaklęcia przywoływania.
 - Iluzja: roztaczanie uroków, ukrywających światło, tworzących światło, uciszających, paraliżujących, rozkazujących czy działających na poziom agresji. Atuty to: nowicjusz, uczeń, czeladnik, ekspert oraz mistrz. Aby zwiększyć tę umiejętność, rzucaj zaklęcia iluzji.
 - Przemiana: otwieranie zamków, oddychanie pod wodą, zmienianie obciążenia, chronienie przed obrażeniami. Atuty to: nowicjusz, uczeń, czeladnik, ekspert oraz mistrz. Aby zwiększyć tę umiejętność, rzucaj zaklęcia przemiany.
 - Mistycyzm: absorbowanie magii, odbijanie obrażeń, poruszanie obiektów czy wyczuwanie życia. Atuty to: nowicjusz, uczeń, czeladnik, ekspert oraz mistrz. Aby zwiększyć tę umiejętność, rzucaj zaklęcia mistycyzmu.
 - Alchemia: tworzenie mikstur i czerpanie z nich większych korzyści. Atuty to: nowicjusz, uczeń, czeladnik, ekspert oraz mistrz. Aby zwiększyć tę umiejętność, zjadaj składniki i twórz mikstury czy trucizny.
 
Umiejętności złodziejskie i ich atuty:
- Strzelectwo: obrażenia od łuków. Atuty to: nowicjusz, uczeń, czeladnik, ekspert oraz mistrz. Aby zwiększyć tę umiejętność, walcz na dystans z użyciem broni dystansowej.
 - Skradanie: dodatkowe obrażenia od skradania, ataków z zaskoczenia czy kradzieży kieszonkowej oraz poruszanie się po cichu. Atuty to: nowicjusz, uczeń, czeladnik, ekspert oraz mistrz. Aby zwiększyć tę umiejętność, poruszaj się niezauważenie i okradaj innych NPC-ów.
 - Lekki pancerz: efektywność używania lżejszych zbroi. Atuty to: nowicjusz, uczeń, czeladnik, ekspert oraz mistrz. Aby zwiększyć tę umiejętność, przyjmuj ciosy podczas noszenia lekkiego pancerza.
 - Akrobatyka: wpływanie na zdolność skakania czy unikania obrażeń przy spadku z wysokości. Atuty to: nowicjusz, uczeń, czeladnik, ekspert oraz mistrz. Aby zwiększyć tę umiejętność, skacz i otrzymuj obrażenia od upadku.
 - Zabezpieczenia: otwieranie zamkniętych drzwi i pojemników za pomocą wytrychu. Atuty to: nowicjusz, uczeń, czeladnik, ekspert oraz mistrz. Aby zwiększyć tę umiejętność, otwieraj zamki.
 - Kupiectwo: ustalanie cen przy handlu. Atuty to: nowicjusz, uczeń, czeladnik, ekspert oraz mistrz. Aby zwiększyć tę umiejętność, sprzedawaj rzeczy u kupców.
 - Retoryka: przekonywanie rozmówców do swojej racji. Atuty to: nowicjusz, uczeń, czeladnik, ekspert oraz mistrz. Aby zwiększyć tę umiejętność, rozmawiaj i używaj perswazji w trakcie konwersacji.