Gran Turismo 7 - poradnik do gry. Porady, wyścigi, mapa świata, model jazdy, podstawy, tryby multiplayer - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Gran Turismo 7 Poradnik

Gran Turismo 7 - poradnik do gry. Porady, wyścigi, mapa świata, model jazdy, podstawy, tryby multiplayer

Mateusz Wróbel | 06.03, 12:45

Gran Turismo 7 - Jak pokonywać zakręty, zasada: "zewnętrzna-wewnętrzna-zewnętrzna"

Jak umiejętnie pokonywać zakręty w Gran Turismo 7?

Pytanie zadane w tytule może brzmieć dość komicznie, ponieważ ktoś, kto sięga po wyścigówki, powinien znać podstawy i wiedzieć, w jaki sposób pokonywać zakręty. W przypadku Gran Turismo 7 jest to natomiast jeden z elementów modelu jazdy, któremu warto dokładniej się przyjrzeć i przypomnieć o złotej zasadzie w sim-racingu brzmiącej: "zewnętrzna-wewnętrzna-zewnętrzna".

Gran Turismo 7 Porady zakręty

Pomijając błahe kwestie, jak hamowanie przed zakrętem czy ustabilizowanie pojazdu, do każdego zakrętu powinieneś zbliżać się od jego zewnętrznej. Dobrze pokazuje to optymalna linia jazdy, którą możesz bez problemu włączyć z poziomu asyst. Po tym, gdy dostatecznie zwolnisz znajdując się po zewnętrznej stronie (jeśli chcesz skręcić w prawo, trzymaj się jak najbliżej lewej strony - możesz nawet najechać na krawężnik czy dodatkowe pobocze, aby zostawić sobie jak najwięcej miejsca) i będziesz w punkcie manewru, zacznij skręcać. Twoim głównym celem jest najechanie prawymi kołami na wierzchołek zakrętu, który obecnie pokonujesz.

Będąc dalej przy powyższym przykładzie, jeśli zaczniesz skręcać w prawo, to Twoje prawe, przednie koło powinno znaleźć się blisko krawężnika po prawej stronie. Możesz, podobnie jak poprzednio, nawet na niego najechać, wykorzystując dodatkowe miejsce pozwalające w jakimś stopniu skrócić dystans. Ważne jest też, aby po wychodzeniu z zakrętu zacząć znajdować się ponownie na zewnętrznej stronie toru. Dzięki temu nie wytracisz cennej prędkości i będziesz mógł szybciej zacząć się rozpędzać, ponieważ pojazd nie będzie łapał uślizgu. 

Dokładnie o to chodzi w zasadzie "zewnętrzna-wewnętrzna-zewnętrzna". Podjeżdżając do zakrętu trzymaj się zewnętrznej, potem kieruj się w stronę wierzchołka, a na sam koniec zacznij wychodzić na zewnętrzna (coraz bardziej prostuj kierownicę po minięciu głównego punktu zakrętu), aby móc szybciej zacząć się rozpędzać.

Źródło: własne

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika
cropper