Red Dead Redemption 2. Poradnik, broń, rozwój postaci, sekrety, aktywności, misje poboczne - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Red Dead Redemption 2. Poradnik, broń, rozwój postaci, sekrety, aktywności, misje poboczne

Broń. Jak o nią dbać, statystyki, amunicja, ulepszenia. Lista wszystkich broni w grze

Paweł Myśliwiec | 25.11.2018, 09:01

Red Dead Redemption 2 bronie. Jak o nią dbać, statystyki, amunicja, ulepszenia.

Broń w Red Dead Redemption 2 to temat rzeka, któremu poświęcimy cały rozdział. W produkcji Rockstar Games obecne jest pięć typów broni palnej, broń miotana, a także broń biała. Każda z nich opisywana jest sześcioma statystykami, w przypadku broni palnej - zużywa się, a sporo z dostępnych broni możemy modyfikować by je wzmocnić, lub by nadać im własny wygląd.

RDR2 bronie - Statystyki broni

Każda broń opisywana jest sześcioma cechami, których wartości wyrażane są w formie pasków. Cały pasek to wartość równa 100, a segmenty podzielono co 25 punktów. Na pasku, biała wartość to aktualny poziom broni. Szary segment to maksymalny potencjał broni, który zyskamy czyszcząc ją, a także ulepszając wybranymi komponentami. Tutaj też wpływ ma odpowiedni dobór amunicji. Czarny pasek to segment poza zasięgiem danej broni.

Statystyki opisujące broń

  • Obrażenia - wyraża to, jak mocna jest broń
  • Zasięg - na jaką odległość poleci amunicja
  • Szybkostrzelność - im wyższa, tym szybciej jesteśmy w stanie oddawać kolejne strzały
  • Przeładowanie - to, ile czasu zajmuje przeładowanie danej broni
  • Celność - wyraża to, jak celny są strzały z danej broni
  • Stan - wyraża fizyczny stan broni, im dłużej ją używamy, tym mocniej się zużywa

RDR2 bronie - Degradacja broni

Każda broń palna, wraz z tym jak ją nosimy i z niej korzystamy, traci na swojej wytrzymałości, co pociąga za sobą spadek bazowych statystyk. W RDR 2 funkcjonuje system degradacji broni wraz z upływem czasu. Wyróżniamy trzy czynniki, mające wpływ na degradację broni:

  • Sadza - każdorazowy wystrzał z broni palnej powoduje stopniowe osadzanie się zanieczyszczeń, a co za tym idzie, spadek jakości broni
  • Rdza - gdy przebywamy na mrozie lub brodzimy w wodzie, broń zaczyna rdzewieć i bardzo szybko spada jej stan
  • Brud - tarzanie się w kurzu, zanurzanie w błocie, to powoduje zabrudzenie broni i szybki spadek jej stanu

Każdy z sześciu rodzajów broni palnej w grze ma inny czas do całkowitej degradacji stanu, zależnie od czynników wpływających na broń.

Rodzaj broni palnej Liczba wystrzałów doprowadzających do pełnej degradacji Czas do pełnej degradacji po wystawieniu na ciecz/śnieg/brud
Rewolwery 300 300 sekund
Pistolety 200 300 sekund
Karabiny powtarzalne 300 300 sekund
Karabiny (w tym snajperka) 200 300 sekund
Strzelby 150 300 sekund


Możemy jednak spowolnić degradację broni odpowiednio z niej korzystając, przechowując ją w ładunku konia gdy jej nie potrzebujemy i kupując wybrane przedmioty oraz akcesoria.

Przedmiot Typ Zmniejszenie degradacji Dostępność
Pokrowiec na broń Składnik broni 10% Dowolny rusznikarz
Ulepszona kabura Akcesorium 20% Dowolny rusznikarz lub u trapera po wykonaniu danego wyzwania
Ulepszona druga kabura Akcesorium 10% U trapera po wykonaniu danego wyzwania
Ozdoba z zęba bobra Ozdoba 10% Do zrobienia u pasera z zęba legendarnego bobra
Talizman z kruczego pazura Talizman 20% Nagroda za ukończenie zadania "Geologia dla początkujących"
Zestaw Legendy ze Wschodu Strój 10% Zdobywany za zrobienie wszystkich wyzwań w każdej kategorii


RDR2 bronie - Gdzie kupować/zdobywać broń?

Podstawowe pytanie - skąd brać broń? Po pierwszym rozdziale, wyposażeni będziemy w dwie sztuki broni palnej, a wraz z wkroczeniem w otwarty świat, gra zaoferuje nam sporo możliwości poszerzenia naszego arsenału.

Najprostszym i najtańszym sposobem pozyskania broni, głównie palnej, jest zabicie przeciwnika i zgarnięcie jego gnata. Koszt zerowy, parę sztuk amunicji wpadnie. Ale trzeba też pamiętać, że takim działaniem ściągamy na siebie uwagę stróżów prawa. Dodatkowo, broń zgarnięta z wrogów praktycznie zawsze jest nadgryziona zębem czasu, przez to po wyczyszczeniu nie nadaje się do ulepszania.

Gdzie więc wyposażać się w najlepszą broń? U rusznikarza. W grze jest ich pięciu, w:

  • Valentine
  • Rhodes
  • Saint Denis
  • Annesburg
  • Tumbleweed (od Epilogu 1)

Poza tym, wybrane sklepy w danych miastach oferują także wybraną broń:

  • Strawberry
    • Rewolwer Double-Action - $65
    • Półautomatyczna strzelba - $225
    • Karabin z zamkiem obrotowym - $187
  • Blackwater
    • Karabin powtarzalny Litchfield - $145
    • Rewolwer Schofield - $84
    • Strzelba tłokowa - $148
  • Każdy paser
    • Dynamit - $1
    • Nóż do rzucania - $2,50
    • Tomahawk - $4
    • Mołotow - $0,75
    • Topór - $4,25
    • Tasak - $8
    • Maczeta - $10
  • Traper
    • Nóż do rzucania - $2,50
    • Tomahawk - $4

Lista broni do zakupu u wszystkich rusznikarzy:

Broń Cena Dostępność
Rewolwer Cattleman $50 Rozdział 1, po misji "Bandyci z zachodu"
Karabinek powtarzalny $90 Rozdział 1, po misji Starzy przyjaciele
Pistolet Volcanic $150 Rozdział 1, po misji W drodze na wschód
Karabin Springfield $120 Rozdział 1, po misji W drodze na wschód
Sztucer $72 Rozdział 2, po misji Wizyta towarzyska
Dwururka $95 Rozdział 2, po misji Dolewając ropy do ognia
Strzelba tłokowa $148 Rozdział 2, po misji
Rewolwer Double Action $65 Rozdział 2, po misji Scena z amerykańskiej idylli
Karabinek Lancaster $135 Rozdział 2, po misji Dziwna uprzejmość
Obrzyn $85 Rozdział 1, po misji Początek i ucieczka przed wspomnieniem
Karabin z zamkiem obrotowym $187 Rozdział 2, po misji Owce od kozłów
Rewolwer Schofield $84 Rozdział 2, po misji Błogosławieni cisi?
Karabin czterotaktowy $180 Rozdział 3, po misji I będąc w drodze, prawił o wybaczaniu
Strzelba półautomatyczna $225 Rozdział 4, po misji
Strzelba automatyczna $185 Rozdział 6, po misji
Karabinek Litchfield $145 Rozdział 6, po misji
Karabin Carcano $190 Rozdział 6, po misji


Broń, którą kupicie tylko w Saint Denis:

Broń Cena Dostępność
Pistolet półautomatyczny $210 Rozdział 4, po misji Radość z cywilizacji
Mauser $250 Rozdział 5, po misji


RDR2 bronie - Modyfikacja broni

Broń palną, którą zakupimy u rusznikarza, możemy także u niego od razu zmodyfikować za odpowiednią opłatą, zwiększając jej statystyki bazowe. Dodatkowo, każda broń oferuje nam modyfikacje kosmetyczne, w których możemy zmienić kolor broni, wybrać grawer czy drzewo z którego zrobiono niektóre części.

Co możemy modyfikować?

  • Długość lufy
    • Krótka lufa
    • Długa lufa (zwiększa celność)
  • Uchwyt
    • Podstawowy
    • Żelazo z drzewem
    • Hebanowy
    • Perłowy (dostępny wyłącznie dla Cattlemana w randze honoru 4 lub wyżej)
    • Hebanowy rewolwerowiec(dostępny wyłącznie dla rewolweru Double Action w randze honoru -4)
  • Gwintowanie lufy
    • Standardowa
    • Ulepszone gwintowanie (zasięg zwiększony o 10%, zwiększony opad naboju o 10%; jeśli zamontowany w strzelbach, zapewnia większy rozrzut kosztem obrażeń)
  • Celownik
    • Zwykły
    • Ulepszony celownik (zwiększa celność)
  • Celownik optyczny
    • Bez celownika
    • Krótki celownik
    • Średni celownik
    • Długi celownik
  • Kolba
    • Zwykłe słoje
    • Proste słoje
    • Szerokie słoje
  • Osłona
    • Bez osłony
    • Z osłoną (zmniejsza zużycie o 10%)

Lista wszystkich broni w grze

Rewolwery

  • Rewolwer Cattleman
    • Obrażenia - 40
    • Zasięg - 50
    • Szybkostrzelność - 75
    • Celność - 60
    • Czas przeładowania - 60
    • Jak zdobyć: W sklepie od początku gry
  • Rewolwer Flaco
    • Obrażenia - 40
    • Zasięg - 50
    • Szybkostrzelność - 75
    • Celność - 60
    • Czas przeładowania - 60
    • Jak zdobyć: Po zabiciu Flaco Hernandeza
  • Rewolwer Grangera
    • Obrażenia - 40
    • Zasięg - 50
    • Szybkostrzelność - 75
    • Celność - 60
    • Czas przeładowania - 60
    • Jak zdobyć: Po zabiciu Emmetta Grangera
  • Rewolwer Algernon
    • Obrażenia - 35
    • Zasięg - 50
    • Szybkostrzelność - 80
    • Celność - 50
    • Czas przeładowania - 70
    • Jak zdobyć: Po wykonaniu zadania Księżniczka i inne zwierzęta
  • Rewolwer Micah
    • Obrażenia - 35
    • Zasięg - 50
    • Szybkostrzelność - 80
    • Celność - 50
    • Czas przeładowania - 70
    • Jak zdobyć: Wróć na miejsce ostatniej strzelaniny w Epilogu 2. Znajdziesz go przy trupie
  • Rewolwer Callowaya
    • Obrażenia - 45
    • Zasięg - 50
    • Szybkostrzelność - 70
    • Celność - 70
    • Czas przeładowania - 65
    • Jak zdobyć: Po pojedynku w misji The Noblest of Men, and a Women
  • Rewolwer Otisa Millera
    • Obrażenia - 45
    • Zasięg - 50
    • Szybkostrzelność - 70
    • Celność - 70
    • Czas przeładowania - 65
    • Jak zdobyć: Ukryty w trudniej do znalezienia skrzyni w Cholla Springs
  • Rewolwer Schofielda
    • Obrażenia - 45
    • Zasięg - 50
    • Szybkostrzelność - 70
    • Celność - 70
    • Czas przeładowania - 65
    • Jak zdobyć: Do kupienia po misji Błogosławieni cisi?
  • Rewolwer z samonapinaniem
    • Obrażenia - 40
    • Zasięg - 50
    • Szybkostrzelność - 80
    • Celność - 50
    • Czas przeładowania - 70
    • Jak zdobyć: Po misji Dziwna uprzejmość

Pistolety

  • Pistolet Volcanic
    • Obrażenia - 55
    • Zasięg - 50
    • Szybkostrzelność - 50
    • Celność - 70
    • Czas przeładowania - 60
    • Jak zdobyć: Po misji W drodze na Wschód
  • Pistolet półautomatyczny
    • Obrażenia - 30
    • Zasięg - 50
    • Szybkostrzelność - 85
    • Celność - 65
    • Czas przeładowania - 80
    • Jak zdobyć: W rozdziale 4
  • Pistolet Mausera
    • Obrażenia - 35
    • Zasięg - 50
    • Szybkostrzelność - 80
    • Celność - 60
    • Czas przeładowania - 75
    • Jak zdobyć: W rozdziale 5
  • Pistolet Billy'ego Midnighta
    • Obrażenia - 35
    • Zasięg - 50
    • Szybkostrzelność - 80
    • Celność - 60
    • Czas przeładowania - 75
    • Jak zdobyć: Po zabiciu Billy'ego Midnighta

Karabiny

  • Sztucer
    • Obrażenia - 40
    • Zasięg - 65
    • Szybkostrzelność - 65
    • Celność - 80
    • Czas przeładowania - 70
    • Jak zdobyć: Po misji W drodze na Wschód
  • Karabin Springfield
    • Obrażenia - 80
    • Zasięg - 75
    • Szybkostrzelność - 30
    • Celność - 80
    • Czas przeładowania - 45
    • Jak zdobyć: Po misji W drodze na Wschód
  • Karabin czterotaktowy
    • Obrażenia - 80
    • Zasięg - 75
    • Szybkostrzelność - 35
    • Celność - 85
    • Czas przeładowania - 55
    • Jak zdobyć: Od 3. rozdziału

Karabinki

  • Karabinek powtarzalny
    • Obrażenia - 60
    • Zasięg - 65
    • Szybkostrzelność - 55
    • Celność - 75
    • Czas przeładowania - 75
    • Jak zdobyć: Po misji starzy przyjaciele
  • Karabinek Lancaster
    • Obrażenia - 55
    • Zasięg - 65
    • Szybkostrzelność - 60
    • Celność - 75
    • Czas przeładowania - 70
    • Jak zdobyć: Po misji Scena z amerykańskiej idylli
  • Karabinek Litchfield
    • Obrażenia - 65
    • Zasięg - 65
    • Szybkostrzelność - 50
    • Celność - 65
    • Czas przeładowania - 60
    • Jak zdobyć: Od 6. rozdziału

Strzelby

  • Dwururka
    • Obrażenia - 65
    • Zasięg - 35
    • Szybkostrzelność - 65
    • Celność - 30
    • Czas przeładowania - 40
    • Jak zdobyć: Od misji Towarzyska wizyta
  • Rzadka strzelba
    • Obrażenia - 65
    • Zasięg - 35
    • Szybkostrzelność - 50
    • Celność - 30
    • Czas przeładowania - 40
    • Jak zdobyć: Po zabiciu pustelnika
  • Obrzyn
    • Obrażenia - 65
    • Zasięg - 630
    • Szybkostrzelność - 65
    • Celność - 25
    • Czas przeładowania -50
    • Jak zdobyć: Po misji Początek i ucieczka przed wspomnieniem
  • Strzelba tłokowa
    • Obrażenia - 60
    • Zasięg - 35
    • Szybkostrzelność - 50
    • Celność - 40
    • Czas przeładowania - 60
    • Jak zdobyć: Po misji Dolewając ropy do ognia
  • Strzelba półautomatyczna
    • Obrażenia - 60
    • Zasięg - 35
    • Szybkostrzelność - 65
    • Celność - 35
    • Czas przeładowania - 65
    • Jak zdobyć: Od 4. rozdziału
  • Strzelba automatyczna
    • Obrażenia - 55
    • Zasięg - 35
    • Szybkostrzelność - 50
    • Celność - 35
    • Czas przeładowania - 60
    • Jak zdobyć: Od 6. rozdziału

Karabiny snajperskie

  • Karabin z zamkiem obrotowym
    • Obrażenia - 85
    • Zasięg - 85
    • Szybkostrzelność - 30
    • Celność - 85
    • Czas przeładowania - 35
    • Jak zdobyć: Po misji Dolewając ropy do ognia
  • Rzadki karabin z zamkiem obrotowym
    • Obrażenia - 85
    • Zasięg - 85
    • Szybkostrzelność - 30
    • Celność - 85
    • Czas przeładowania - 35
    • Jak zdobyć: Po zabiciu snajpera w szopie w 3. rozdziale podczas misji Magik dla Sportu
  • Karabin Carcano
    • Obrażenia - 75
    • Zasięg - 85
    • Szybkostrzelność - 35
    • Celność - 85
    • Czas przeładowania - 75
    • Jak zdobyć: Po misji Żegnaj dobry przyjacielu

Broń miotana/łuki

  • Łuk
    • Obrażenia - 80
    • Zasięg - 35
    • Szybkostrzelność - 30
    • Celność - 80
    • Czas przeładowania - 35
    • Jak zdobyć: Po misji Co następuje po początku
  • Nóż do rzucania
    • Obrażenia - 50
    • Zasięg - 25
    • Szybkostrzelność - 10
    • Celność - 40
    • Jak zdobyć: Po misji Towarzyska wizyta
  • Tomahawk
    • Obrażenia - 60
    • Zasięg - 25
    • Szybkostrzelność - 10
    • Celność - 25
    • Jak zdobyć: Po misji Ameryka odpoczywa
  • Starożytny tomahawk
    • Obrażenia - 60
    • Zasięg - 25
    • Szybkostrzelność - 10
    • Celność - 25
    • Jak zdobyć: Na wschód od rezerwatu Indian Wapiti, Calumet Ravine
  • Butelka z ogniem/mołotow
    • Obrażenia - 70
    • Zasięg - 25
    • Szybkostrzelność - 10
    • Celność - 25
    • Jak zdobyć: Od 3. rozdziału
  • Dynamit
    • Obrażenia - 90
    • Zasięg - 25
    • Szybkostrzelność - 10
    • Celność - 25
    • Jak zdobyć: Po misji Kim do diabła jest Leviticus Cornwall

Broń do walki wręcz

  • Piącha
    • Obrażenia - 30
    • Zasięg - 10
    • Jak zdobyć: --
  • Nóż myśliwski
    • Obrażenia - 50
    • Zasięg - 10
    • Jak zdobyć: Od początku gry
  • Nóż z kości
    • Obrażenia - 50
    • Zasięg - 10
    • Jak zdobyć: Nagroda za ukończenie Sprawdzian wiary
  • Nóż z szerokim ostrzem
    • Obrażenia - 50
    • Zasięg - 10
    • Jak zdobyć: Do znalezienia w kopalni Beryl, na zachód od góry Shann
  • Nóż z Wojny domowej
    • Obrażenia - 50
    • Zasięg - 10
    • Jak zdobyć: Do znalezienia w piwnicy Fortu Brennand
  • Nóż z poroża
    • Obrażenia - 50
    • Zasięg - 10
    • Jak zdobyć: Do znalezienia w w martwym niedźwiedziu, na północny-zachód od Dog Ranch
  • Maczeta
    • Obrażenia - 55
    • Zasięg - 10
    • Jak zdobyć: Do kupienia po misji Drogi wuj Tacyt
  • Zepsuty miecz piracki
    • Obrażenia - 55
    • Zasięg - 10
    • Jak zdobyć: Do znalezienia w małej łodzi na wyspie na południe od Saint Denis
  • Toporek
    • Obrażenia - 60
    • Zasięg - 25
    • Celność - 25
    • Jak zdobyć: Do kupienia po misji Drogi wuj Tacyt
  • Topór kamienny
    • Obrażenia - 60
    • Zasięg - 25
    • Celność - 25
    • Jak zdobyć: Tylko dla graczy, którzy wykonali misję w GTA Online, do znalezienia w okolicy miejsca pochówka Indian
  • Podwójny topór
    • Obrażenia - 60
    • Zasięg - 25
    • Celność - 25
    • Jak zdobyć: Wbity w drzewo na północ od stacji Wallace
  • Zardzewiały podwójny topór
    • Obrażenia - 60
    • Zasięg - 25
    • Celność - 25
    • Jak zdobyć: Wbity w pień w Annesburg
  • Topór do rąbania
    • Obrażenia - 60
    • Zasięg - 25
    • Celność - 25
    • Jak zdobyć: Wbity w pień na południowym brzegu stawu Księżycowego
  • Topór wikinga
    • Obrażenia - 60
    • Zasięg - 25
    • Celność - 25
    • Jak zdobyć: Do znalezienia w starożytnym grobowcu, północny-wschód od Beaver Hollow
  • Topór myśliwski
    • Obrażenia - 60
    • Zasięg - 25
    • Celność - 25
    • Jak zdobyć: Wbity w pień na południe od Window Rock
  • Zardzewiały topór myśliwski
    • Obrażenia - 60
    • Zasięg - 25
    • Celność - 25
    • Jak zdobyć: Wbity w pień na zewnątrz szopy, między O'Creagh's Run i Elysian Pool
  • Tasak
    • Obrażenia - 60
    • Zasięg - 25
    • Celność - 25
    • Jak zdobyć: Do kupienia po misji Drogi wuj Tacyt

Red Dead Redemption 2 - Poradnik - powrót do spisu treści

Źródło: własne

Komentarze (127)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

cropper