Red Dead Redemption 2 bronie. Jak o nią dbać, statystyki, amunicja, ulepszenia.
Broń w Red Dead Redemption 2 to temat rzeka, któremu poświęcimy cały rozdział. W produkcji Rockstar Games obecne jest pięć typów broni palnej, broń miotana, a także broń biała. Każda z nich opisywana jest sześcioma statystykami, w przypadku broni palnej - zużywa się, a sporo z dostępnych broni możemy modyfikować by je wzmocnić, lub by nadać im własny wygląd.
RDR2 bronie - Statystyki broni
    
    
    
    Każda broń opisywana jest sześcioma cechami, których wartości wyrażane są w formie pasków. Cały pasek to wartość równa 100, a segmenty podzielono co 25 punktów. Na pasku, biała wartość to aktualny poziom broni. Szary segment to maksymalny potencjał broni, który zyskamy czyszcząc ją, a także ulepszając wybranymi komponentami. Tutaj też wpływ ma odpowiedni dobór amunicji. Czarny pasek to segment poza zasięgiem danej broni.
Statystyki opisujące broń
- Obrażenia - wyraża to, jak mocna jest broń
 - Zasięg - na jaką odległość poleci amunicja
 - Szybkostrzelność - im wyższa, tym szybciej jesteśmy w stanie oddawać kolejne strzały
 - Przeładowanie - to, ile czasu zajmuje przeładowanie danej broni
 - Celność - wyraża to, jak celny są strzały z danej broni
 - Stan - wyraża fizyczny stan broni, im dłużej ją używamy, tym mocniej się zużywa
 
RDR2 bronie - Degradacja broni
Każda broń palna, wraz z tym jak ją nosimy i z niej korzystamy, traci na swojej wytrzymałości, co pociąga za sobą spadek bazowych statystyk. W RDR 2 funkcjonuje system degradacji broni wraz z upływem czasu. Wyróżniamy trzy czynniki, mające wpływ na degradację broni:
- Sadza - każdorazowy wystrzał z broni palnej powoduje stopniowe osadzanie się zanieczyszczeń, a co za tym idzie, spadek jakości broni
 - Rdza - gdy przebywamy na mrozie lub brodzimy w wodzie, broń zaczyna rdzewieć i bardzo szybko spada jej stan
 - Brud - tarzanie się w kurzu, zanurzanie w błocie, to powoduje zabrudzenie broni i szybki spadek jej stanu
 
Każdy z sześciu rodzajów broni palnej w grze ma inny czas do całkowitej degradacji stanu, zależnie od czynników wpływających na broń.
| Rodzaj broni palnej | Liczba wystrzałów doprowadzających do pełnej degradacji | Czas do pełnej degradacji po wystawieniu na ciecz/śnieg/brud | 
| Rewolwery | 300 | 300 sekund | 
| Pistolety | 200 | 300 sekund | 
| Karabiny powtarzalne | 300 | 300 sekund | 
| Karabiny (w tym snajperka) | 200 | 300 sekund | 
| Strzelby | 150 | 300 sekund | 
Możemy jednak spowolnić degradację broni odpowiednio z niej korzystając, przechowując ją w ładunku konia gdy jej nie potrzebujemy i kupując wybrane przedmioty oraz akcesoria.
| Przedmiot | Typ | Zmniejszenie degradacji | Dostępność | 
| Pokrowiec na broń | Składnik broni | 10% | Dowolny rusznikarz | 
| Ulepszona kabura | Akcesorium | 20% | Dowolny rusznikarz lub u trapera po wykonaniu danego wyzwania | 
| Ulepszona druga kabura | Akcesorium | 10% | U trapera po wykonaniu danego wyzwania | 
| Ozdoba z zęba bobra | Ozdoba | 10% | Do zrobienia u pasera z zęba legendarnego bobra | 
| Talizman z kruczego pazura | Talizman | 20% | Nagroda za ukończenie zadania "Geologia dla początkujących" | 
| Zestaw Legendy ze Wschodu | Strój | 10% | Zdobywany za zrobienie wszystkich wyzwań w każdej kategorii | 
RDR2 bronie - Gdzie kupować/zdobywać broń?
Podstawowe pytanie - skąd brać broń? Po pierwszym rozdziale, wyposażeni będziemy w dwie sztuki broni palnej, a wraz z wkroczeniem w otwarty świat, gra zaoferuje nam sporo możliwości poszerzenia naszego arsenału.
Najprostszym i najtańszym sposobem pozyskania broni, głównie palnej, jest zabicie przeciwnika i zgarnięcie jego gnata. Koszt zerowy, parę sztuk amunicji wpadnie. Ale trzeba też pamiętać, że takim działaniem ściągamy na siebie uwagę stróżów prawa. Dodatkowo, broń zgarnięta z wrogów praktycznie zawsze jest nadgryziona zębem czasu, przez to po wyczyszczeniu nie nadaje się do ulepszania.
Gdzie więc wyposażać się w najlepszą broń? U rusznikarza. W grze jest ich pięciu, w:
- Valentine
 - Rhodes
 - Saint Denis
 - Annesburg
 - Tumbleweed (od Epilogu 1)
 
Poza tym, wybrane sklepy w danych miastach oferują także wybraną broń:
- Strawberry
- Rewolwer Double-Action - $65
 - Półautomatyczna strzelba - $225
 - Karabin z zamkiem obrotowym - $187
 
 - Blackwater
- Karabin powtarzalny Litchfield - $145
 - Rewolwer Schofield - $84
 - Strzelba tłokowa - $148
 
 - Każdy paser
- Dynamit - $1
 - Nóż do rzucania - $2,50
 - Tomahawk - $4
 - Mołotow - $0,75
 - Topór - $4,25
 - Tasak - $8
 - Maczeta - $10
 
 - Traper
- Nóż do rzucania - $2,50
 - Tomahawk - $4
 
 
Lista broni do zakupu u wszystkich rusznikarzy:
| Broń | Cena | Dostępność | 
| Rewolwer Cattleman | $50 | Rozdział 1, po misji "Bandyci z zachodu" | 
| Karabinek powtarzalny | $90 | Rozdział 1, po misji Starzy przyjaciele | 
| Pistolet Volcanic | $150 | Rozdział 1, po misji W drodze na wschód | 
| Karabin Springfield | $120 | Rozdział 1, po misji W drodze na wschód | 
| Sztucer | $72 | Rozdział 2, po misji Wizyta towarzyska | 
| Dwururka | $95 | Rozdział 2, po misji Dolewając ropy do ognia | 
| Strzelba tłokowa | $148 | Rozdział 2, po misji | 
| Rewolwer Double Action | $65 | Rozdział 2, po misji Scena z amerykańskiej idylli | 
| Karabinek Lancaster | $135 | Rozdział 2, po misji Dziwna uprzejmość | 
| Obrzyn | $85 | Rozdział 1, po misji Początek i ucieczka przed wspomnieniem | 
| Karabin z zamkiem obrotowym | $187 | Rozdział 2, po misji Owce od kozłów | 
| Rewolwer Schofield | $84 | Rozdział 2, po misji Błogosławieni cisi? | 
| Karabin czterotaktowy | $180 | Rozdział 3, po misji I będąc w drodze, prawił o wybaczaniu | 
| Strzelba półautomatyczna | $225 | Rozdział 4, po misji | 
| Strzelba automatyczna | $185 | Rozdział 6, po misji | 
| Karabinek Litchfield | $145 | Rozdział 6, po misji | 
| Karabin Carcano | $190 | Rozdział 6, po misji | 
Broń, którą kupicie tylko w Saint Denis:
| Broń | Cena | Dostępność | 
| Pistolet półautomatyczny | $210 | Rozdział 4, po misji Radość z cywilizacji | 
| Mauser | $250 | Rozdział 5, po misji | 
RDR2 bronie - Modyfikacja broni
Broń palną, którą zakupimy u rusznikarza, możemy także u niego od razu zmodyfikować za odpowiednią opłatą, zwiększając jej statystyki bazowe. Dodatkowo, każda broń oferuje nam modyfikacje kosmetyczne, w których możemy zmienić kolor broni, wybrać grawer czy drzewo z którego zrobiono niektóre części.

Co możemy modyfikować?
- Długość lufy
- Krótka lufa
 - Długa lufa (zwiększa celność)
 
 - Uchwyt
- Podstawowy
 - Żelazo z drzewem
 - Hebanowy
 - Perłowy (dostępny wyłącznie dla Cattlemana w randze honoru 4 lub wyżej)
 - Hebanowy rewolwerowiec(dostępny wyłącznie dla rewolweru Double Action w randze honoru -4)
 
 - Gwintowanie lufy
- Standardowa
 - Ulepszone gwintowanie (zasięg zwiększony o 10%, zwiększony opad naboju o 10%; jeśli zamontowany w strzelbach, zapewnia większy rozrzut kosztem obrażeń)
 
 - Celownik
- Zwykły
 - Ulepszony celownik (zwiększa celność)
 
 - Celownik optyczny
- Bez celownika
 - Krótki celownik
 - Średni celownik
 - Długi celownik
 
 - Kolba
- Zwykłe słoje
 - Proste słoje
 - Szerokie słoje
 
 - Osłona
- Bez osłony
 - Z osłoną (zmniejsza zużycie o 10%)
 
 
Lista wszystkich broni w grze
Rewolwery
- Rewolwer Cattleman
- Obrażenia - 40
 - Zasięg - 50
 - Szybkostrzelność - 75
 - Celność - 60
 - Czas przeładowania - 60
 - Jak zdobyć: W sklepie od początku gry
 
 - Rewolwer Flaco
- Obrażenia - 40
 - Zasięg - 50
 - Szybkostrzelność - 75
 - Celność - 60
 - Czas przeładowania - 60
 - Jak zdobyć: Po zabiciu Flaco Hernandeza
 
 - Rewolwer Grangera
- Obrażenia - 40
 - Zasięg - 50
 - Szybkostrzelność - 75
 - Celność - 60
 - Czas przeładowania - 60
 - Jak zdobyć: Po zabiciu Emmetta Grangera
 
 - Rewolwer Algernon
- Obrażenia - 35
 - Zasięg - 50
 - Szybkostrzelność - 80
 - Celność - 50
 - Czas przeładowania - 70
 - Jak zdobyć: Po wykonaniu zadania Księżniczka i inne zwierzęta
 
 - Rewolwer Micah
- Obrażenia - 35
 - Zasięg - 50
 - Szybkostrzelność - 80
 - Celność - 50
 - Czas przeładowania - 70
 - Jak zdobyć: Wróć na miejsce ostatniej strzelaniny w Epilogu 2. Znajdziesz go przy trupie
 
 - Rewolwer Callowaya
- Obrażenia - 45
 - Zasięg - 50
 - Szybkostrzelność - 70
 - Celność - 70
 - Czas przeładowania - 65
 - Jak zdobyć: Po pojedynku w misji The Noblest of Men, and a Women
 
 - Rewolwer Otisa Millera
- Obrażenia - 45
 - Zasięg - 50
 - Szybkostrzelność - 70
 - Celność - 70
 - Czas przeładowania - 65
 - Jak zdobyć: Ukryty w trudniej do znalezienia skrzyni w Cholla Springs
 
 - Rewolwer Schofielda
- Obrażenia - 45
 - Zasięg - 50
 - Szybkostrzelność - 70
 - Celność - 70
 - Czas przeładowania - 65
 - Jak zdobyć: Do kupienia po misji Błogosławieni cisi?
 
 - Rewolwer z samonapinaniem
- Obrażenia - 40
 - Zasięg - 50
 - Szybkostrzelność - 80
 - Celność - 50
 - Czas przeładowania - 70
 - Jak zdobyć: Po misji Dziwna uprzejmość
 
 
Pistolety
- Pistolet Volcanic
- Obrażenia - 55
 - Zasięg - 50
 - Szybkostrzelność - 50
 - Celność - 70
 - Czas przeładowania - 60
 - Jak zdobyć: Po misji W drodze na Wschód
 
 - Pistolet półautomatyczny
- Obrażenia - 30
 - Zasięg - 50
 - Szybkostrzelność - 85
 - Celność - 65
 - Czas przeładowania - 80
 - Jak zdobyć: W rozdziale 4
 
 - Pistolet Mausera
- Obrażenia - 35
 - Zasięg - 50
 - Szybkostrzelność - 80
 - Celność - 60
 - Czas przeładowania - 75
 - Jak zdobyć: W rozdziale 5
 
 - Pistolet Billy'ego Midnighta
- Obrażenia - 35
 - Zasięg - 50
 - Szybkostrzelność - 80
 - Celność - 60
 - Czas przeładowania - 75
 - Jak zdobyć: Po zabiciu Billy'ego Midnighta
 
 
Karabiny
- Sztucer
- Obrażenia - 40
 - Zasięg - 65
 - Szybkostrzelność - 65
 - Celność - 80
 - Czas przeładowania - 70
 - Jak zdobyć: Po misji W drodze na Wschód
 
 - Karabin Springfield
- Obrażenia - 80
 - Zasięg - 75
 - Szybkostrzelność - 30
 - Celność - 80
 - Czas przeładowania - 45
 - Jak zdobyć: Po misji W drodze na Wschód
 
 - Karabin czterotaktowy
- Obrażenia - 80
 - Zasięg - 75
 - Szybkostrzelność - 35
 - Celność - 85
 - Czas przeładowania - 55
 - Jak zdobyć: Od 3. rozdziału
 
 
Karabinki
- Karabinek powtarzalny
- Obrażenia - 60
 - Zasięg - 65
 - Szybkostrzelność - 55
 - Celność - 75
 - Czas przeładowania - 75
 - Jak zdobyć: Po misji starzy przyjaciele
 
 - Karabinek Lancaster
- Obrażenia - 55
 - Zasięg - 65
 - Szybkostrzelność - 60
 - Celność - 75
 - Czas przeładowania - 70
 - Jak zdobyć: Po misji Scena z amerykańskiej idylli
 
 - Karabinek Litchfield
- Obrażenia - 65
 - Zasięg - 65
 - Szybkostrzelność - 50
 - Celność - 65
 - Czas przeładowania - 60
 - Jak zdobyć: Od 6. rozdziału
 
 
Strzelby
- Dwururka
- Obrażenia - 65
 - Zasięg - 35
 - Szybkostrzelność - 65
 - Celność - 30
 - Czas przeładowania - 40
 - Jak zdobyć: Od misji Towarzyska wizyta
 
 - Rzadka strzelba
- Obrażenia - 65
 - Zasięg - 35
 - Szybkostrzelność - 50
 - Celność - 30
 - Czas przeładowania - 40
 - Jak zdobyć: Po zabiciu pustelnika
 
 - Obrzyn
- Obrażenia - 65
 - Zasięg - 630
 - Szybkostrzelność - 65
 - Celność - 25
 - Czas przeładowania -50
 - Jak zdobyć: Po misji Początek i ucieczka przed wspomnieniem
 
 - Strzelba tłokowa
- Obrażenia - 60
 - Zasięg - 35
 - Szybkostrzelność - 50
 - Celność - 40
 - Czas przeładowania - 60
 - Jak zdobyć: Po misji Dolewając ropy do ognia
 
 - Strzelba półautomatyczna
- Obrażenia - 60
 - Zasięg - 35
 - Szybkostrzelność - 65
 - Celność - 35
 - Czas przeładowania - 65
 - Jak zdobyć: Od 4. rozdziału
 
 - Strzelba automatyczna
- Obrażenia - 55
 - Zasięg - 35
 - Szybkostrzelność - 50
 - Celność - 35
 - Czas przeładowania - 60
 - Jak zdobyć: Od 6. rozdziału
 
 
Karabiny snajperskie
- Karabin z zamkiem obrotowym
- Obrażenia - 85
 - Zasięg - 85
 - Szybkostrzelność - 30
 - Celność - 85
 - Czas przeładowania - 35
 - Jak zdobyć: Po misji Dolewając ropy do ognia
 
 - Rzadki karabin z zamkiem obrotowym
- Obrażenia - 85
 - Zasięg - 85
 - Szybkostrzelność - 30
 - Celność - 85
 - Czas przeładowania - 35
 - Jak zdobyć: Po zabiciu snajpera w szopie w 3. rozdziale podczas misji Magik dla Sportu
 
 - Karabin Carcano
- Obrażenia - 75
 - Zasięg - 85
 - Szybkostrzelność - 35
 - Celność - 85
 - Czas przeładowania - 75
 - Jak zdobyć: Po misji Żegnaj dobry przyjacielu
 
 
Broń miotana/łuki
- Łuk
- Obrażenia - 80
 - Zasięg - 35
 - Szybkostrzelność - 30
 - Celność - 80
 - Czas przeładowania - 35
 - Jak zdobyć: Po misji Co następuje po początku
 
 - Nóż do rzucania
- Obrażenia - 50
 - Zasięg - 25
 - Szybkostrzelność - 10
 - Celność - 40
 - Jak zdobyć: Po misji Towarzyska wizyta
 
 - Tomahawk
- Obrażenia - 60
 - Zasięg - 25
 - Szybkostrzelność - 10
 - Celność - 25
 - Jak zdobyć: Po misji Ameryka odpoczywa
 
 - Starożytny tomahawk
- Obrażenia - 60
 - Zasięg - 25
 - Szybkostrzelność - 10
 - Celność - 25
 - Jak zdobyć: Na wschód od rezerwatu Indian Wapiti, Calumet Ravine
 
 - Butelka z ogniem/mołotow
- Obrażenia - 70
 - Zasięg - 25
 - Szybkostrzelność - 10
 - Celność - 25
 - Jak zdobyć: Od 3. rozdziału
 
 - Dynamit
- Obrażenia - 90
 - Zasięg - 25
 - Szybkostrzelność - 10
 - Celność - 25
 - Jak zdobyć: Po misji Kim do diabła jest Leviticus Cornwall
 
 
Broń do walki wręcz
- Piącha
- Obrażenia - 30
 - Zasięg - 10
 - Jak zdobyć: --
 
 - Nóż myśliwski
- Obrażenia - 50
 - Zasięg - 10
 - Jak zdobyć: Od początku gry
 
 - Nóż z kości
- Obrażenia - 50
 - Zasięg - 10
 - Jak zdobyć: Nagroda za ukończenie Sprawdzian wiary
 
 - Nóż z szerokim ostrzem
- Obrażenia - 50
 - Zasięg - 10
 - Jak zdobyć: Do znalezienia w kopalni Beryl, na zachód od góry Shann
 
 - Nóż z Wojny domowej
- Obrażenia - 50
 - Zasięg - 10
 - Jak zdobyć: Do znalezienia w piwnicy Fortu Brennand
 
 - Nóż z poroża
- Obrażenia - 50
 - Zasięg - 10
 - Jak zdobyć: Do znalezienia w w martwym niedźwiedziu, na północny-zachód od Dog Ranch
 
 - Maczeta
- Obrażenia - 55
 - Zasięg - 10
 - Jak zdobyć: Do kupienia po misji Drogi wuj Tacyt
 
 - Zepsuty miecz piracki
- Obrażenia - 55
 - Zasięg - 10
 - Jak zdobyć: Do znalezienia w małej łodzi na wyspie na południe od Saint Denis
 
 - Toporek
- Obrażenia - 60
 - Zasięg - 25
 - Celność - 25
 - Jak zdobyć: Do kupienia po misji Drogi wuj Tacyt
 
 - Topór kamienny
- Obrażenia - 60
 - Zasięg - 25
 - Celność - 25
 - Jak zdobyć: Tylko dla graczy, którzy wykonali misję w GTA Online, do znalezienia w okolicy miejsca pochówka Indian
 
 - Podwójny topór
- Obrażenia - 60
 - Zasięg - 25
 - Celność - 25
 - Jak zdobyć: Wbity w drzewo na północ od stacji Wallace
 
 - Zardzewiały podwójny topór
- Obrażenia - 60
 - Zasięg - 25
 - Celność - 25
 - Jak zdobyć: Wbity w pień w Annesburg
 
 - Topór do rąbania
- Obrażenia - 60
 - Zasięg - 25
 - Celność - 25
 - Jak zdobyć: Wbity w pień na południowym brzegu stawu Księżycowego
 
 - Topór wikinga
- Obrażenia - 60
 - Zasięg - 25
 - Celność - 25
 - Jak zdobyć: Do znalezienia w starożytnym grobowcu, północny-wschód od Beaver Hollow
 
 - Topór myśliwski
- Obrażenia - 60
 - Zasięg - 25
 - Celność - 25
 - Jak zdobyć: Wbity w pień na południe od Window Rock
 
 - Zardzewiały topór myśliwski
- Obrażenia - 60
 - Zasięg - 25
 - Celność - 25
 - Jak zdobyć: Wbity w pień na zewnątrz szopy, między O'Creagh's Run i Elysian Pool
 
 - Tasak
- Obrażenia - 60
 - Zasięg - 25
 - Celność - 25
 - Jak zdobyć: Do kupienia po misji Drogi wuj Tacyt