Atrybuty postaci. Zdrowie, wytrzymałość, zabójcza precyzja. Jak je rozwijać

Rozwój postaci w Red Dead Redemption 2 nie jest dla każdego oczywisty. Nasz bohater staje się lepszy, silniejszy i bardziej wytrzymały podczas wykonywania czynności powiązanych z atrybutami. Te wyrażane są za pomocą dwóch wskaźników - paska oraz rdzenia. O co w nich chodzi?
    
    
    
    Red Dead Redemption 2 Rdzeń i pasek atrybutów
Podstawowe atrybuty wyrażane są przez rdzeń i pasek. Rdzeń danego atrybutu jest jego podstawą, która wyraża to, jak szybko będziemy regenerować zdrowie/wytrzymałość/Zabójczej precyzji. Rdzeń uzupełniamy za pomocą wybranych posiłków lub używek, albo odpoczywając w:
- Nocując w naszym obozowisku
 - Śpiąc w wynajętym pokoju w wybranym mieście
 - Ucinając drzemkę w naszym obozie
 
Jeśli poziom atrybutu w rdzeniu spadnie do zerowego poziomu, to po prostu albo zginiemy (w przypadku zdrowia), albo nie będziemy mieli siły na aktywności i korzystanie z Zabójczej precyzji. Na poziom rdzenia ma także wpływ parę rzeczy:
- Choroba - wpływa negatywnie na wszystkie rdzenie (85 minut do wyzerowania)
 - Ciężka choroba - wpływa negatywnie na wszystkie rdzenie (75 minut do wyzerowania)
 - Zimno/ciepło - wpływa na zdrowie (10 minut do wyzerowania)
 - Zatrucie - wpływa na zdrowie (10 minut do wyzerowania)
 - Osiodłanie konia - 25% mniejsze zużycie wszystkich rdzeni
 
Red Dead Redemption 2 Atrybuty postaci
Każdy za trybutów ma maksymalnie 10 poziomów, z czego 8 zdobywamy wykonując odpowiednie czynności, a kolejne dwa możemy zdobyć wykonując odpowiednie wyzwania. Do awansu na kolejne poziomy potrzebujemy następujących wartości doświadczenia:
- 1. poziom - 0 xp
 - 2. poziom - 50 xp
 - 3. poziom - 100 xp
 - 4. poziom - 200 xp
 - 5. poziom - 350 xp
 - 6. poziom - 550 xp
 - 7. poziom - 800 xp
 - 8. poziom - 1100 xp
 - 9. poziom - zaliczenie danego wyzwania
 - 10. poziom - zaliczenie danego wyzwania
 
Red Dead Redemption 2 Zdrowie
Odpowiedzialne za to, ile możemy przyjąć obrażeń zanim zginiemy. Grę zaczynamy na 3 poziomie zdrowia i wykonując wymagane przez grę aktywności, zdobywamy punkty doświadczenia potrzebne do awansu na wyższe poziomy. Aktywności, które mają wpływ na zdrowie:
- Wypicie eliksiru z Żeń-szenia - 25% wymaganego xp do następnego poziomu
 - Zabójstwo z łuku lub broni miotanej - 20 xp
 - Wiosłowanie przez ponad 100 metrów - 20 xp
 - Nokaut lub zabójstwo z piąchy - 10 xp
 - Złowienie ryby - od 10 do 30 xp, zależne od rozmiaru ryby
 - Podskoczenie 50 razy - 5 xp
 - Zabójstwo/nokaut po cichu - 5 xp
 - Trafienie z łuku/broni miotanej - 5 xp
 - Czyste zabójstwo na polowaniu - 3 xp
 
Red Dead Redemption 2 Wytrzymałość
Odpowiada za to, jak długo możemy biec sprintem, pływać czy się wspinać. Grę zaczynamy na 2. poziomie wytrzymałości. Aktywności, które mają wpływ na wzrost wytrzymałości:
- Wypicie pirackiego rumu - 25% wymaganego xp do następnego poziomu
 - Ukończenie danego wyzwania - 30 xp
 - Przetrwanie walki mając mniej niż 25% punktów życia - 20 xp
 - Przebiegnięcie sprintem ponad 100 metrów - 20 xp
 - Pływanie przez 15 sekund - 20 xp
 
Red Dead Redemption 2 Zabójcza precyzja
Wskaźnik odpowiedzialny za to, jak długo możemy przebywać w trybie zabójczej precyzji podczas strzelania. Odpalamy go wciskając prawą gałkę analogową. Grę zaczynamy na 2. poziomie. W przeciwieństwie do pozostałych atrybutów, ten nie odnawia się automatycznie i musimy pić odpowiednie specyfiki, zabijając wrogów i śpiąc.
Aktywności mające wpływ na wzrost atrybutu:
- Wypicie eliksiru z waleriany - 25% wymaganego xp do następnego poziomu
 - Ukończenie danego wyzwania - 30 xp
 - Odnalezienie specjalnej znajdźki - 5 xp
 - Wykonanie zadania w obozie - 5 xp
 - Zabójstwo bez celowania - 1 xp
 - Wytworzenie przedmiotu - 1 xp
 - Ugotowanie posiłku - 1 xp
 - Oskórowanie zwierzęcia - od 1 do 10 xp, zależnie od zwierzęcia
 - Strzał w głowę z ponad 50 metrów - od 1 do 5 xp, zależnie od dystansu
 
Wraz z kolejnymi rangami atrybutu, odblokujemy specjalne umiejętności:
- Ranga 1 - Poprawiony refleks i percepcja. Wrogowie są namierzani automatycznie po najechaniu na nich celownikiem.
 - Ranga 2 - Opcja ręcznego przełączania celów z użyciem R1/RB
 - Ranga 3 - Pozostanie w trybie po wystrzeleniu nie mając zaznaczonego wroga
 - Ranga 4 - Miejsca ran śmiertelnych są oznaczone
 - Ranga 5 - Krytyczne miejsca postrzału są zaznaczone
 
Wszystkie atrybuty mogą dodatkowo zyskać specjalne efekty. Są to:
- Złoty pasek - po spożyciu określonych przedmiotów, dany pasek zostaje na jakiś czas podbity do 10 poziomu i zmniejsza się zużycie rdzenia o 15%
 - Złoty rdzeń - po spożyciu wyjątkowej jakości przedmiotów, nie tracimy nic z rdzenia przez jakiś czas
 
Na nasze atrybuty mają także wpływ następujące rzeczy:
- Waga naszej postaci - wyrażana w ukrytym atrybucie od 0 do 20, gdzie 10 jest idealne.
- Wpędzenie się w nadwagę (zbyt częste jedzenie) powoduje zwiększone zużycie rdzenia do 25%, a także większe spalanie wytrzymałości do 7,5%. Jednocześnie nadwaga daje nam większą odporność na obrażenia do 7,5%.
 - Z drugiej strony niedowaga sprawia, że rdzenie spadają o 25% szybciej, odnosimy także więcej obrażeń (do 7,5%), ale spalamy mniej wytrzymałości (do 7,5%).
 
 - Ciężkie warunki atmosferyczne - Wystawienie się na zimno lub ciepło bez odpowiednich ubrań spowoduje, że rdzeń wyczerpie się nam w maksymalnie 10 minut.
 - Pijaństwo - Picie alkoholu ma wpływ na stopień upicia się, a co za tym idzie - stopień zaburzenia percepcji i wykonywania ruchów. Im bardziej jesteśmy zalani, tym gorzej dla nas. Postać trzeźwieje w tempie 0,25 punktu na 24 sekundy, ale dopiero po 90 sekundach może spać na kolejny prób trzeźwości.