Dark Souls 3. Ops przejścia gry, solucja.

Dark Souls 3. Ops przejścia gry, solucja.

Andrzej Ostrowski | 13.11.2016, 00:01

Dark Souls 3 jest zwieńczeniem trylogii Dark Souls, gry autorstwa studia From Software. Podobnie jak poprzednie odsłony, tytuł stawia przed nami pozornie niewykonalne z początku wyzwania, masę ukrytych rzeczy i lokacji. W tej solucji, znajdziecie opis każdej lokacji, przedmioty jakie się w niej znajdują i taktyki dzięki którym pokonacie bossów.

Solucja będzie uzupełniana na bieżąco. Tekst jest aktualny na 6.02.2017

1. Cmentarz Popiołu

Cmentarz Popiołu wraz z dwoma następnymi obszarami to samouczek, w którym poznamy podstawową mechanikę gry. Po przerywniku filmowym, idziemy do przodu, zdobywając po kilku metrach Butelkę estusa z ciała przy fontannie.

Następnie odwracamy się. Mając fontannę za plecami, dostrzeżemy po lewej stronie korytarz, który doprowadzi nas do Duszy opuszczonego ciała. Wracamy pod fontannę i przemy naprzód, pacyfikując po drodze wszystkich przeciwników.

Przed wyjściem na otwartą przestrzeń ścieżką między klifami, skręcamy w prawo, docierając do najeżonej kryształami jaszczurki. Próba jej spacyfikowania na tym etapie jest samobójstwem, ale za ewentualne zwycięstwo otrzymamy Łuskę z tytanitu. Jeśli nie chcemy ryzykować potyczki, biegniemy na lewo ku Duszy nieznanego podróżnika. Podnosimy ją, próbując uciec, lub pozwalamy się zabić, aby zacząć od początku.

Potem wracamy do przejścia pomiędzy klifami i idziemy na wprost serpentyną wokół góry, gdzie napotkamy pierwsze ognisko. Za jego rozpalenie otrzymamy trofeum Rozpalenie oraz Gest: odpoczynek.

Idziemy wzdłuż klifu do przodu, docierając do rozpadliny i wiadomości informującej nas, jak należy skakać. Po zeskoczeniu w głąb rozpadliny znajdziemy Odłamek tytanitu. Rozpadlina doprowadzi nas na skraj drogi, na którym gra poinformuje nas o zdolności ataku w trakcie spadania. Testujemy ją na przeciwniku pod nami. Warto wiedzieć, że ubrani na czarno przeciwnicy mają szansę pozostawić po sobie Święty dzwonek kapłana. Idąc dalej, uważamy na stojącego przy kamiennym łuku przeciwnika. Jest uzbrojony w kuszę. Po jego pokonaniu, nie przechodzimy przez łuk, tylko odwracamy się do niego tyłem. Ujrzymy ścieżkę poniżej.

Należy bardzo uważać, bo po zeskoczeniu znajdziemy się natychmiast na wąskiej ścieżce pomiędzy tarczownikiem z włócznią a kusznikiem. Warto w tym miejscu dokonać na kuszniku ataku z góry. Ich pokonanie nagrodzi nas leżącymi obok pięcioma sztukami Bomb zapalających. Można pozyskać je też w alternatywny sposób, idąc od strony ogniska w prawo, zamiast w głąb rozpadliny z odłamkiem tytanitu, lecz w takiej sytuacji znajdziemy się w trudnym położeniu przed włócznikiem i stojącym za nim kusznikiem, bez jakiejkolwiek możliwości ich obejścia.

Po zdobyciu bomb zapalających, wracamy do kamiennego łuku. Po przejściu pod nim dotrzemy do pierwszego bossa o imieniu Iudex Gundyr.


Iudex Gundyr

Iudex Gundyr

Punkty życia: 1059
Ilość pozyskanych dusz za zabicie: 3000
Pozostawia po sobie: owinięty miecz (przedmiot fabularny)
Słabości: ogień, zimno
Odporność: mrok, krwawienie
Odporność: toksyny i trucizny

Taktyka: Iudex Gundyr jest dość trudny. Walka ma dwie fazy. Nim się rozpocznie, musimy podejść do zamienionego w kamień bossa, a następnie wcisnąć X. Gdy tylko się poruszy, zaczynamy atakować, nim pojawi się jeszcze pasek życia bossa.

Generalnie żadna strategia na tym etapie nie będzie idealna. W założeniu musimy odskakiwać przed jego atakami, starając się dostać za plecy bossa. Istotnym w tej walce jest to, aby nie być za bardzo chciwym w atakowaniu. Uniwersalną metodą jest zbliżenie się do wroga i po „przytuleniu się” krążenie wokół niego zgodnie ze wskazówkami zegara, odskakując od jego ataków.

Można także spróbować odsunąć się od bossa, oczekując na atak z wyskoku. Po próbie skoczenia na nas, boss przez kilka sekund jest bezbronny. Możemy wykorzystać je na jego okładanie.

W okolicach połowy paska życia, rozpocznie się jednak druga faza walki, w której z przeciwnika wydostanie się otchłanna narośl w kształcie węża skrzyżowanego z twarzą dinozaura. Wróg stanie się o wiele bardziej agresywny, więc musimy podwoić naszą czujność.

Warto jednak wiedzieć, że w tym momencie Iudex Gundyr staje się podatny na ogień. Gracie piromantą lub pamiętacie o znalezionych wcześniej bombach zapalających? Twórcy umieścili je przed walką z bossem nie bez powodu.


Za pokonanie bossa dostaniemy trofeum Iudex Gundyr. Po chwili wpadnie nam też trofeum Przyjęcie płomienia. Dodatkowo otrzymamy przedmiot fabularny, który za chwilę nam się przyda. Rozpalamy ognisko i przez drzwi idziemy dalej. Po podniesieniu gałką kamery, ujrzymy na szczycie wzgórza Kaplicę Zjednoczenia.

Idziemy wzdłuż klifów, zabierając przy okazji leżący w okolicach grobów Złamany prosty miecz. Zmierzając dalej, natrafimy na Kość wiodącą do domu. Wspinając się w stronę kaplicy, cały czas uważamy na przeciwników wokoło. Siedzą, sprawiając wrażenie niegroźnych, lecz podniosą się i nas zaatakują, jak tylko ich miniemy. Po dojściu do Kaplicy Zjednoczenia, nie wchodzimy do środka, tylko skręcamy w prawo i zeskakujemy na znajdującą się poniżej ścieżkę. Dowiemy się, że jesteśmy na właściwej drodze, jeśli zaatakuje nas nieumarły pies. Tuż za nim znajdziemy Żar.

Wracamy pod wejście do Kaplicy Zjednoczenia i tym razem udajemy się w lewo, idąc wzdłuż ściany. Ujrzymy drzewo i ciało, w którym będzie Tarcza wschód-zachód. Podążając tą ścieżką, natkniemy się na silnego wroga z Uchigataną w dłoni. Pozyskamy ją po jego zabiciu, lecz jeśli nie jesteście doświadczonymi graczami, walka z nim w tym momencie jest samobójstwem.

Na chwilę obecną to wszystko, co można zrobić na tym obszarze. Wchodzimy do Kaplicy Zjednoczenia i wbijamy w ognisko pozyskany od bossa miecz. Kaplica Zjednoczenia ma znacznie więcej sekretów, lecz zajmiemy się nimi dopiero w kolejnych częściach solucji.

Źródło: własne

Komentarze (55)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper