Pillar - gra, której gatunek zależy od osobowości bohatera

Gra logiczna, strategia, skradanka - skrywać będzie w sobie wiele gatunków, a wszystkie one złożą się na wyjątkowy system narracji poprzez samą mechanikę. Całkiem ambitnie, jak na produkcję jednej osoby.
O nietypowej grze Michaela Hicksa dawno już nic nie słyszeliśmy, więc przypominamy ogólny zamysł:
to zbiór minigier, z których każda odzwierciedla jakiś rodzaj osobowości - pewność siebie, introwersję czy radość z życia. Celem autora jest zamienienie ich w mechanikę części składowych całej gry. Myk ten ma sprawić, że odnajdziemy siebie pośród obecnych w Pillar postaci, gdyż całość stanowi większą historię, chociaż bez cienia dialogów czy scenek przerywnikowych.




Michael Hicks w swoim wpisie na blogu PlayStation napisał, że interesuje się psychologią i zaprojektował Pillar na modłę testu określającego typ osobowości Myersa-Briggsa (MBTI), stanowiącego rozszerzoną koncepcję Junga. Ambitne podejście dewelopera sięga dalej - sam tworzy całą ścieżkę dźwiękową, której próbki posłuchacie tutaj:
Gra trafi do cyfrowej dystrybucji w przyszłym roku, a na razie Hicks zostawił nam zwiastun: