KotOR 3 znajdzie swoje miejsce w nowej generacji konsol? Obsidian nie widzi przeszkód
Obie części RPG-a Star Wars: Knight of the Old Republic nigdy nie trafiły na konsole PlayStation, ale każdy fan gier ze Star Wars w tytule wie, jak duży miały one wpływ na graczy i samo uniwersum Gwiezdnych Wojen. Jest szansa, że dostaniemy sequel.
Bez Star Wars: Knight of the Old Republic nie doświadczylibyśmy jednego z największych twistów fabularnych w historii gier, nie powstałaby także rewelacyjna trylogia Dartha Bane'a autorstwa Drew Karpyshyna, scenarzysty gier i autora książek w uniwersum.
Oba dostępne na pecetach i pierwszych Xboksach KotOR-y zdążyły urosnąć do miana kultowych. Dlaczego więc dziesięcioletnia już seria nie dostała sequela? W wywiadzie z serwisem IGN, przedstawiciele studia Obsidian Entertainment, twórców dwójki, winę widzą po stronie wydawcy:
Wiele osób w naszym studiu chciałoby stworzyć trzecią część Knights of the Old Republic, ale dotąd LucasArt stawiało wyłącznie na blockbustery, których wysoka sprzedaż była pewnikiem. KotOR odniósł całkiem spory sukces, ale nie wydawało się, że nowa część osiągnęłaby satysfakcjonującą sprzedaż.
Dużo czasu jednak minęło i wciąż mamy zapalonych członków studia Obsidian, czekających by zacząć taki projekt. [...] To coś, co powraca regularnie co 3-6 miesięcy. Na zebraniach zaczynamy to omawiać, nic specjalnie wiążącego, po prostu "ale byłoby fajnie gdyby..." i tak zbieramy powoli pomysły.