Silnik Rage starczy na lata

Tak przynajmniej sądzi Tim Willits, dyrektor kreatywny w id, którego zdaniem id Tech 5 będzie kamieniem węgielnym przyszłych generacji platform do grania. Konkurecnja dla Unreal Engine i silnika od Crytek?
Tak przynajmniej sądzi Tim Willits, dyrektor kreatywny w id, którego zdaniem id Tech 5 będzie kamieniem węgielnym przyszłych generacji platform do grania. Konkurecnja dla Unreal Engine i silnika od Crytek?




To nie jest jeden krok do przodu, tylko śmiały wybieg w bliżej nieokreśloną przyszłość. Carmack, twórca id Tech 5, wierzy że technologia ta jest gotowa na wyzwania jakie przyniesie jutro i starczy na lata w przód - ma solidne podstawy i pozwala na stremowania każdej tekstury znajdującej się w grze na ekran i to naprawdę szybko. Willits obrazuje działanie silnika tak:
"Możecie nawet rozciągnąć swoją wyobraźnię jeszcze bardziej i powiedzieć, że możliwe jest umieszczenie wszystkich elementów gry typu Rage w chmurze i natychmiastowe sciągnięcie ich na ziemię."
Czy trzeci potężny silnik na rynku nie dopuści do sytuacji, w której jeden jest wyraźnie faworyzowany, żeby nie powiedzieć nadużywany? Wygląda na to, że nie. id Tech 5 ma być zarezerwowany wyłącznie dla tytułów Bethesdy. Wyglądajcie zalewu produkcji na UE3 w przyszłości.