Dark Souls II ładniejsze na PS3, ale działa gorzej niż wersja na Xbox 360

Gry
1359V
Dark Souls II ładniejsze na PS3, ale działa gorzej niż wersja na Xbox 360
Paweł Musiolik | 11.03.2014, 13:05

Z naszą recenzją możecie się zapoznać od kilkudziesięciu minut, a jeśli interesują was sprawy czysto techniczne to mamy dwie wiadomości. Dobra - gra jest ładniejsza i działa lepiej niż . Zła? Wersja na Xbox 360 mimo, że brzydsza to jest płynniejsza.

Serwis DigitalFoundry zabrał się za techniczne sprawy i wiemy, że działa w pełnej rozdzielczości 1280x720 dzięki nowemu silnikowi graficznego. Obyło się więc bez upscalingu, który zmiękczał obraz w poprzedniczce (ta działała w 1024x720). Nowy silnik graficzny to także lepiej działający system LOD (level of details), znacznie lepsze oświetlenie, a także anty-aliasing nakładany w post-processingu, co skutkuje "miękkim" obrazem.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jeśli chodzi o zestawienie wersji, to ta na PS3 oferuje znacznie lepsze filtrowanie tekstur. Xbox 360 oferuje za to efekty alpha w znacznie lepszej rozdzielczości co objawia się mniej rozpikselowanymi efektami wybuchów, wody przy wodospadzie czy lepiej wyglądające ognisko. Zaimplementowano także ambient occlusion pozwalające na lepszą grę detalami w cieniowaniu obiektów.

Jeśli chodzi o płynność gry, to ta oscyluje w 30 klatkach na sekundę, spadając jednak poniżej ten poziom. Na PS3 spadki są większe i dosięgają nawet 14 FPSów podczas gdy w tym samym momencie na Xbox 360 minimalnie jest ponad 20. Zresztą ogólnie wersja na Xbox 360 działa o ~10 klatek płynniej, dzięki czemu rzadziej zauważamy "dławienie" się gry.

Więcej obrazków z porównaniem znajdziecie na stronie Eurogamera.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Dark Souls II.

Źródło: DigitalFoundry/http://www.eurogamer.net

Komentarze (15)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper