Dark Souls II ładniejsze na PS3, ale działa gorzej niż wersja na Xbox 360

Z naszą recenzją możecie się zapoznać od kilkudziesięciu minut, a jeśli interesują was sprawy czysto techniczne to mamy dwie wiadomości. Dobra - gra jest ładniejsza i działa lepiej niż . Zła? Wersja na Xbox 360 mimo, że brzydsza to jest płynniejsza.
Serwis DigitalFoundry zabrał się za techniczne sprawy i wiemy, że działa w pełnej rozdzielczości 1280x720 dzięki nowemu silnikowi graficznego. Obyło się więc bez upscalingu, który zmiękczał obraz w poprzedniczce (ta działała w 1024x720). Nowy silnik graficzny to także lepiej działający system LOD (level of details), znacznie lepsze oświetlenie, a także anty-aliasing nakładany w post-processingu, co skutkuje "miękkim" obrazem.
Jeśli chodzi o zestawienie wersji, to ta na PS3 oferuje znacznie lepsze filtrowanie tekstur. Xbox 360 oferuje za to efekty alpha w znacznie lepszej rozdzielczości co objawia się mniej rozpikselowanymi efektami wybuchów, wody przy wodospadzie czy lepiej wyglądające ognisko. Zaimplementowano także ambient occlusion pozwalające na lepszą grę detalami w cieniowaniu obiektów.




Jeśli chodzi o płynność gry, to ta oscyluje w 30 klatkach na sekundę, spadając jednak poniżej ten poziom. Na PS3 spadki są większe i dosięgają nawet 14 FPSów podczas gdy w tym samym momencie na Xbox 360 minimalnie jest ponad 20. Zresztą ogólnie wersja na Xbox 360 działa o ~10 klatek płynniej, dzięki czemu rzadziej zauważamy "dławienie" się gry.
Więcej obrazków z porównaniem znajdziecie na stronie Eurogamera.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Dark Souls II.