Multiplayer w Killzone: Shadow Fall nie działa w Full HD

Do tej pory wydawało się, że działa w rozdzielczości 1080p, czyli pełne HD bez żadnego upscalowania. I tak jest, ale tylko w trybie dla jednego gracza. Tryb multiplayer działa w dziwacznej rozdzielczości by zachować największą płynność w grze.
Dowiódł tego Richard Leadbetter z Digital Foundry, który w swoim artykule podejmującym zagadnienie 1080p/30 kontra 720p/60 podzielił się wyłowioną przez siebie informacją. Otóż Guerrilla Games by osiągnąć jak największą płynność w trybie dla wielu graczy (docelowo było to 60 klatek) postanowiło zastosować pewną sztuczkę w renderowaniu obrazu.
działa bowiem w rozdzielczości 960x1080p, czyli jak widzicie w poziomie obcięto połowę renderowanego obrazu. Jak? W jednej klatce renderowane jest jedne 960, w drugiej kolejne 960, a przeskok między nimi jest lekko rozmywany poprzez użycie informacji z poprzednio wyrenderowanej klatki. Nie jest to klasyczny upscaling z niższej rozdzielczości, gdzie obraz powiedzmy z 900p rozciągany jest do 1080p i nakładane są na niego odpowiednie filtry, przez co całość wydaje się być niewyraźna.




W teorii więc gra jest renderowana w 1080p, ale co drugą klatkę, więc praktyka wygląda trochę inaczej. Bardzo dobrze przedstawił to jeden z użytkowników forum NeoGAF poniższym obrazkiem.
Tak wygląda gra w pierwszej klatce, tam gdzie szare - wchodzi obrazek z drugiej klatki wykorzystując poprzednie informacje do wypełnienia reszty. Technicznie wydaje się skomplikowane i takie też w ostateczności jest.