Heavy Rain to dochodowa marka - Fondaumiere na Digital Dragons w Krakowie

Gry
346V
Heavy Rain to dochodowa marka - Fondaumiere na Digital Dragons w Krakowie
Jakub Wojtkowiak | 19.04.2013, 18:54
PS3

Jak informowaliśmy jakiś czas temu, na odbywającym się właśnie Festiwalu Gier Digital Dragons w Krakowie, pojawił się szef studia Quantic Dreams - Guillaume de Fondaumiere. Twórca podzielił się ciekawymi uwagami dotyczącymi poprzedniej produkcji studia, jaką było Heavy Rain. Wychodzi na to, że była to bardzo dochodowa gra.Jak informowaliśmy jakiś czas temu, na odbywającym się właśnie Festiwalu Gier Digital Dragons w Krakowie, pojawił się szef studia Quantic Dreams - Guillaume de Fondaumiere. Twórca podzielił się ciekawymi uwagami dotyczącymi poprzedniej produkcji studia, jaką było Heavy Rain. Wychodzi na to, że była to bardzo dochodowa gra.

Zdaniem Fondaumiere, stworzenie gry kosztowało € 16,5 mln. Po dodaniu kosztów promocji, ukazuje się okrągła liczba € 40 mln. Mimo, że koszty wydają się ogromne - twórca przekonuje, że produkcja okazała się dochodowa. Sony zarobiło ponad 100 milionów euro na Heavy Rain. Dodatkowo, sukces produkcji dowodzi kilku rzeczy, o których mówi:



Musimy przestać myśleć, że innowacja z góry przekreśla możliwość zysku. Tworzenie nowych produkcji powoduje także rozszerzanie rynku. Jako branża, musimy stać się bardziej kreatywni. Przede wszystkim - przestać tworzyć rok rok w takie same produkcje. Może należy zacząć od nowych marek? Oczywiście, potrzebni też są wydawcy gotowi podjąć ryzyko i oczywiście, głos odbiorców, w tym... głos ich portfela..
Dalsza część tekstu pod wideo




Szef Quantic Dreams twierdzi, że obecnie w branży panuje kryzys, związany z ciągle ukazującymi się kontynuacjami znanych marek. Nawołuje wydawców do podjęcia ryzyka, gdyż kryzys, o którym wspomina może być zażegnany jedynie poprzez urozmaicenie rynku.

Ciężko się nie zgodzić z tymi słowami. Miejmy nadzieję, że Beyond: Dwie Dusze odniesie równie duży lub jeszcze większy sukces niż Heavy Rain i zachęci wydawców do inwestowania w ambitne produkcje.

Źródło: własne

Komentarze (13)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper