Nawał informacji na temat Lightning Returns: Final Fantasy XIII

Najnowszy numer Famitsu przyniósł nam ogromną ilość informacji na temat nowego projektu Square Enix - Lightning Returns: Final Fantasy XIII, który został zapowiedziany podczas 25-lecia serii Final Fantasy. Jak zawsze w takich przypadkach ogromną robotę wykonuje Enkidou i za nim zacytuję informacje...Najnowszy numer Famitsu przyniósł nam ogromną ilość informacji na temat nowego projektu Square Enix - Lightning Returns: Final Fantasy XIII, który został zapowiedziany podczas 25-lecia serii Final Fantasy. Jak zawsze w takich przypadkach ogromną robotę wykonuje Enkidou i za nim zacytuję informacje...
Oryginalnie informacje pojawiły się na PPE.pl:
- Jeszcze w trakcie produkcji FFXIII-2 zespół rozważał koncepcje dotyczące opowiadań i dlc. Pomysł na LR wziął się właśnie stąd. Kitase powtórzył, że będzie to ostatnia część tzw. sagi Lightning.
- Zespół chciał stworzyć grę nowego typu.
- Zmiana stylu loga -- czyli brak rysunku Yoshitaki Amano -- wzięła się z życzenia producenta Kitase, który chciał czegoś, co będzie się różniło od poprzednich odsłon.
- Akcja rozwija się metodą world driven. To kolejna zmiana względem zarówno FFXIII (story driven), jak i FFXIII-2 (player driven). Świat LR żyje własnym życiem i to gracz zadecyduje, gdzie się zaangażować.
- Świat rozwija się w czasie rzeczywistym. Fabułę z kolei posuwamy do przodu wykonując questy. Ich wybór zmienia się wraz z upływającym czasem.
- Jeden dzień w świecie LR to godzina-dwie u nas. Czas może się skracać bądź wydłużać w zależności od naszych działań.
- W LR może się znaleźć myk, który pozwoli na zatrzymanie przedmiotów po skończeniu gry (Toriyama mówi o "game over", ale chyba chodzi mu o zakończenie wątku fabularnego).
- Po zakończeniu gry nie uraczymy dodatkowego contentu na dodatkowe dziesiątki godzin zabawy.
- Koncepcja "world driven" ma związek z prawdziwym światem. Użytkownik będzie mógł się komunikować po automatycznym zalogowaniu do sieci (do realizacji tego pomysłu przyczyniła się integracja z Facebookiem obecna w FFXIII-2).
- Fabularnie akcja LR toczy się kilkaset po zakończeniu FFXIII-2. Zbliżający się koniec świata to konsekwencja tamtych wydarzeń (nie będziemy podawać spoilerów), choć przez ten czas ludzie się nie starzeli.
- W świadomości ludzi zmieniła się koncepcja śmierci.
- Pojawią się znajome postacie.
- Ilustracja przedstawiająca Novus Partus, którą widzieliśmy w sobotę, nie była ukończona.
- Novus Partus to Gran Pulse, ale w sporej mierze zniszczone. Świat ten dzieli się na cztery wyspy - dwie 'dzikie, dwie zamieszkane przez ludzi.
- Projektując Luxerion Kamikokuryou chciał stworzyć miasto jakby z bajki, które z czasem ulega jednak zepsuciu.
- Lightning spróbuje uratować wszystkich - to odpowiedział Toriyama na pytanie o jej siostrę.
- Każda część skupiała się na innym bogu panteonu Fabula Nova Crystallis. LR skupi się z kolei na "najwyższym bogu Bhunivelze". Mieszkańcy Luxerion czczą go, gdyż ma się narodzić ponownie w nowym świecie.
- LR ukazuje 'odrodzenie' Lightning, dlatego zadecydowano, że będzie jedyną grywalną postacią.
- Odnośnie customizacji Lightning Abe powiedział, że wprowadzono pojęcie "stylu". Będziemy mogli podporządkować techniki i ekwipunek pod poszczególne przyciski (nie będzie więc komend).
- Style zostały porównane do koncepcji dresspheres z FFX-2. Styl, o którym sami decydujemy, może być niczym zupełnie odrębna profesja.
- Pojedynki są bardziej "action" niż "RPG", ale pasek ATB też się w LR pojawi.
- Zespół chce, aby walki były intensywne. Pojawią się być może zniszczalne elementy.
- Przygotowano sporo nowych animacji z myślą o Lightning i potworach.
- Zespół zgromadził spore know-how więc tym razem prace nad oprawą graficzną ruszyły od zera. Wg Kamikokuryou szczególnie obecny model Lightning wygląda bardzo dobrze.
- Postęp w pracach nad grą wynosi 30%.
- W LR nie ma wielu zakończeń, ale jest złe, które zobaczymy jeśli świat skończy się przed upływem 13 dni.