Darksiders II w pigułce!

Gry
2516V
Kuba Kleszcz | 12.08.2012, 12:00

"[...] I dana im jest moc nad czwartą częścią ziemi, aby zabijali mieczem i głodem, i morem, i przez zwierzęta ziemskie." (Ap 6, 1-8) - w taki sposób św. Jan opisał czwartego Jeźdźca Apokalipsy, który zagości na ekranach naszych monitorów i telewizorów już niedługo. Wojna poradził sobie zaskakująco dobrze, a jak zapowiada się Śmierć mający zamieszać w czytnikach naszych konsol jeszcze bardziej?"[...] I dana im jest moc nad czwartą częścią ziemi, aby zabijali mieczem i głodem, i morem, i przez zwierzęta ziemskie." (Ap 6, 1-8) - w taki sposób św. Jan opisał czwartego Jeźdźca Apokalipsy, który zagości na ekranach naszych monitorów i telewizorów już niedługo. Wojna poradził sobie zaskakująco dobrze, a jak zapowiada się Śmierć mający zamieszać w czytnikach naszych konsol jeszcze bardziej?

Nadchodzi Darksiders II. Co wiemy?

Dalsza część tekstu pod wideo



-->

Seria Darksiders opowiada historię Czterech Jeźdźców Apokalipsy. W pierwszej części była to historia Wojny, teraz nadszedł czas na Śmierć, dzięki czemu gra będzie mroczniejsza od pierwowzoru.

--> Gra wykryje, czy ukończyliśmy pierwszą część serii. Jeżeli tak, zostaniemy nagrodzeni dwoma przedmiotami. Pierwszym jest The Pauldron of the Horsemen, czyli zbroja zwiększająca obrażenia zadawane poprzez uderzenia krytyczne. Drugi to The Chaos Fang, czyli broń dla Śmierci.

--> Dla osób nie mających dość po jednokrotnym ukończeniu gry. przewidziany został tryb New Game+, w którym ponownie rozpoczniemy kampanię ze wszystkimi zdobytymi już skillami i ekwipunkiem.

--> Nowością wśród trybów gry będzie The Crucible, który można przyrównać do Trybu Hordy. Naszym zadaniem jest odpieranie kolejnych fal wrogów, a po każdej kolejnej piątej otrzymamy stosowną nagrodę. Fal ma być aż sto, jednak do ostatniej z nich, wg. zapewnień twórców, dotrą tylko najlepsi gracze.

--> Wszyscy na pewno słyszeli o problemach finansowych THQ, przez co można było się obawiać o losy tworzonych przez nich gier. Darksiders II na szczęście przetrwało ten okres, jednak CD Projekt przez problemy studia odmówił wydania ich gry w Polsce. Jego miejsce zajęła jednak Cenega, więc premiera nie jest zagrożona.

httpvh://youtu.be/u7cXSP6Mixo

--> W dniu ogłoszenia Cenegi nowym dystrybutorem gry, zapewniono nas, że w grze zawarta będzie polska lokalizacja kinowa.

--> Oczekiwania studia Vigil Games co do sukcesu produkcji są bardzo wysokie i ambitne, bowiem liczą na średnią ocen na poziomie 8,8/10.

--> Darksiders II ma bić na głowę swój pierwowzór pod względem wielkości lokacji. Jeden poziom ma przewyższać wielkością cały świat (!) z poprzedniej części, a oddanych lokacji będą aż cztery, zatem będzie jeszcze więcej zwiedzania i walki z obrzydliwym kreaturami. Względem tego Śmierć otrzyma już na wczesnym etapie gry konia, z odpowiednio brzmiącym imieniem Rozpacz, aby móc się płynnie przemieszczać po świecie gry.

--> Akcja gry rozgrywać ma się równolegle do wydarzeń z pierwszej części.

--> Osoby, które nie grały w przygody Wojny, mogą spać spokojnie, bowiem fabułą Darksiders II będzie można się rozkoszować nawet pomimo nieznajomości zdarzeń z pierwszej części. Pomimo tego nie zabraknie nawiązań do wydarzeń i postaci z poprzedniej odsłony serii.

httpvh://youtu.be/sJp6O53PiXE

--> Za ścieżkę dźwiękową odpowiada nie kto inny jak Jesper Kyd, znany m.in. z pracy przy takich seriach, jak Assassin's Creed czy Hitman. Soundtrack z gry zostanie niedługo, bo już 14 sierpnia, wydany na dwupłytowym albumie.

--> Twórcy już podczas prac nad pierwszą częścią Darksiders zastanawiali się nad zaimplementowaniem trybu kooperacji. Pomysł wtedy nie przeszedł i niestety nie inaczej jest teraz. Vigil Games tłumaczą to zagadkami - trzeba by było stworzyć każdy wariant pojedynczej zagadki, aby nadawał się zarówno wtedy, kiedy gracz gra sam, jak i wtedy, gdy grają dwie, trzy lub cztery osoby jednocześnie. Może uda im się ta sztuka przy kolejnych odsłonach (a zostało jeszcze dwóch Jeźdźców)?

--> Niemiecki magazyn Consol Plus, któremu udało się już położyć łapki na swojej kopii recenzenckiej gry, przypiął tytułowi metkę z oceną 9,3/10, zatem o jakość końcowego produktu możemy być niemal spokojni.

--> Gra otrzyma dwie dodatkowe edycje: specjalną oraz kolekcjonerską. Edycja specjalna kosztować będzie 209 zł z DLC Argul's Romb, natomiast edycja kolekcjonerska, w cenie 329 zł, zawierać będzie: Darksiders II w edycji limitowanej, replikę maski Śmierci, cyfrową wersję OST oraz DLC zatytułowane Shadow of Death.

--> Śmierć ma być lżejszym wojem niż Wojna, co ma skutkować bardziej dynamicznymi pojedynkami.

httpvh://youtu.be/5FMuZpCBwTs

--> W grze powalczymy potężnym łańcuchem z hakiem (skojarzenia z Castlevanią: Lords of Shadow na miejscu) oraz bronią białą, w tym ogromnym młotem - co sprawia, że Śmierć przypomina Thora - i parą podręcznych kos.

--> Łańcuch z hakiem posłuży nam nie tylko do walki, będzie również elementem systemu przemieszczania - kolejne skojarzenia z ostatnią Castlevanią wciąż na miejscu - (pamiętajmy, że Darksiders posiada elementy platformowe, choć w tej części pójdzie raczej w stronę hack'n'slash i przygodówki).

--> Oprócz motywów platformowych i masowym mordowaniu stworów, nie można zapomnieć o elementach RPG, czyli o statystykach i jeszcze bardziej rozbudowanym drzewku umiejętności. Dodatkowo Śmierć będzie mógł przyodziać mnóstwo różnych elementów zbroi; od rękawic, butów i napierśników, po nawet naramienniki i nagolenniki.

--> W świecie gry spotkamy nie tylko stwory i inne maszkary, żyjące po to, aby je wyrżnąć w pień, ale trafimy również do zaludnionych osad i miasteczek, w których będzie mogli handlować orężem oraz wykonywać questy poboczne.

--> Darksiders II trafi do sprzedaży już 21 sierpnia. [Chomik]

PROGNOZA PS3SITE:


Źródło: własne

Komentarze (21)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper