Portal 2 w pigułce!
Patrząc na historię marki Portal, śmiało można dojść do wniosku, że przyszłość jest naprawdę nie do przewidzenia. Któż bowiem mógłby przypuszczać, że debiutująca przed laty część pierwsza, będąca jedynie smakowitą przystawką do dania głównego jakim był Half Life 2 wraz z dodatkami, zyska sobie szacunek wśród setek tysięcy graczy z całego świata, stanowiąc podwaliny dla prężnej i niesamowicie interesującej serii, której kolejna część zostanie okrzyknięta "Najbardziej oczekiwaną grą 2011 roku"? Nikt. Niemniej, tak się to właśnie skończyło, a Portal 2, tym razem jako pełnoprawna, pudełkowa produkcja, już za kilka tygodni trafi na sklepowe półki. Z tej okazji, przygotowaliśmy dla Was podsumowanie wszystkich najważniejszych informacji, dotyczących tej świetnie zapowiadającej się produkcji. Jest na co czekać.Patrząc na historię marki Portal, śmiało można dojść do wniosku, że przyszłość jest naprawdę nie do przewidzenia. Któż bowiem mógłby przypuszczać, że debiutująca przed laty część pierwsza, będąca jedynie smakowitą przystawką do dania głównego jakim był Half Life 2 wraz z dodatkami, zyska sobie szacunek wśród setek tysięcy graczy z całego świata, stanowiąc podwaliny dla prężnej i niesamowicie interesującej serii, której kolejna część zostanie okrzyknięta "Najbardziej oczekiwaną grą 2011 roku"? Nikt. Niemniej, tak się to właśnie skończyło, a Portal 2, tym razem jako pełnoprawna, pudełkowa produkcja, już za kilka tygodni trafi na sklepowe półki. Z tej okazji, przygotowaliśmy dla Was podsumowanie wszystkich najważniejszych informacji, dotyczących tej świetnie zapowiadającej się produkcji. Jest na co czekać.
Nadchodzi Portal 2. Co wiemy?
1. Akcja gry będzie rozgrywać się kilkaset lat po zakończeniu fabuły pierwszej części.
2. Podobnie jak poprzednio, naszym przeciwnikiem jest GLaDOS - sztuczna inteligencja, której zachowanie przywodzi na myśl osoby chore na schizofrenię. Po latach przebywania w stanie uśpienia, ponownie budzi się do życia...
3. Wraz z nią, do świata żywych powróciło również Aperture - kompleks naukowy, będący naszą areną zmagań w pierwszej części serii. Nie liczcie więc na zmianę stylistyki i wprowadzenie przez Valve zupełnie nowych "światów".
4. Bezlitosny upływ czasu, w połączeniu z niszczycielską siłą natury, miały na niego niesamowicie destrukcyjny wpływ, toteż Aperture nie przypomina już miejsca, jakie poprzednio odwiedziliśmy. Tu i ówdzie wkrada się roślinność, niejako od środka wyniszczając olbrzymi budynek. GLaDOS ma tego doskonałą świadomość, bowiem tuż po przebudzeniu rozpoczęła proces oczyszczania miejsca z niepotrzebnych, organicznych śmieci.
5. Gracz ponownie wcieli się w rolę Chell - inteligentnego robota, którego głównym celem jest ponowne posłanie do piachu swojej zepsutej do szpiku kości (?) rywalki.
httpv://www.youtube.com/watch?v=5THiN8szSKM
6. Pierwszą z nowości na jakie natrafimy po włożeniu płyty do czytnika konsoli, będzie tryb współpracy umożliwiający wspólną zabawę maksymalnie trzem graczom. Jest to karta przetargowa Valve w próbie odsprzedania nam Portal 2, firma w ogóle tego nie ukrywa.
7. Deweloperzy twierdzą, że rozgrywka w kooperacji będzie stanowić całkiem spore wyzwanie dla naszych szarych komórek, a napotykane przez nas zagadki będą wymagały ścisłej współpracy osób dzierżących pady.
8. To właśnie dlatego, do naszej dyspozycji zostanie oddany nie tylko zestaw prostych gestów (dostępnych pod krzyżakiem), ale również system markerów, za pomocą których będziemy mogli wskazać naszemu towarzyszowi miejsce, w którym ma umieścić swój portal.
9. Jeśli odstraszył Was wysoki poziom trudności łamigłówek z pierwszej części serii, ekipa pracująca nad grą obiecuje, że tym razem podchodzi do nich z dużo większą dozą ostrożności niż poprzednio. Dlatego też, nawet słabsi gracze będą mogli dobrnąć do końca fabuły bez większych komplikacji.
10. Warto nadmienić, że w grze znajdzie się tryb split-screen, czyli gry na podzielonym ekranie, pozwalający na wspólną grę z "kanapowymi” przyjaciółmi. Portal 2 stanie się w ten sposób doskonałą alternatywą dla nudnych, sztampowych shooterów, do których, co by nie mówić, określenie „odmóżdżacze” pasuje jak ulał.
httpv://www.youtube.com/watch?v=N503mycNuyk
11. Będąc przy rozgrywce wieloosobowej, nie wypada nie wspomnieć o bardzo ważnym aspekcie, jaki wynosi wersję przeznaczoną na konsolę Sony ponad wszystkie inne. Mowa oczywiście o umożliwieniu posiadaczom PlayStation 3, komputerów klasy PC oraz Mac, wspólnej zabawy w sieci. Nic nie będzie stało więc na przeszkodzie, byś kupił Portal 2 na PS3, Twój kolega na PC i... byście mogli razem grać!
12. Dodatkowo, każdy, kto zaopatrzy się w "czarnulkowego" Portala 2, będzie mógł całkowicie za darmo pobrać jego "komputerowy" odpowiednik!
13. Oprócz Portal Guna, pozwalającego tworzyć tytułowe portale, służące do przemieszczania się z jednego miejsca na drugie, w grze wielokrotnie przyjdzie nam wykorzystać kilka innych, równie pomysłowych gadżetów.
14. Pierwszym z nich są specjalne żele, które po nałożeniu na różnorodne powierzchnie, pomogą w rozwiązaniu niektórych puzzli. Swoje łapska położymy więc na tak zwanym Repulsion Gel, zwiększającym zdolność odbijania się obiektów oraz Propulsion Gel, którego nałożenie na pochyłą powierzchnię zaowocuje utworzeniem niewielkiej "ślizgawki".
15. Tak zwane Excursion Funnels z kolei, czyli promienie anty-grawitacyjne, pomogą nam dostać się w trudno (nawet bardzo) dostępne miejsca.
httpv://www.youtube.com/watch?v=LRxafex-1Ec
16. Na naszej drodze staną nie tylko łamigłówki, ale i przeciwnicy w postaci wieżyczek obronnych, które poślemy do piachu, wykorzystując tak zwane Thermal Discourage Beam. Pod tym tajemniczym i na pierwszy rzut oka niewiele mówiącym terminem, kryją się po prostu wiązki laserowe.
17. Nawet w trybie dla samotnego gracza, nie będziemy skazani na samotną wędrówkę, bowiem będzie nam towarzyszyć niejaki Wheatley, który w początkowych etapach wytłumaczy nam zasady gry, a później stanie się osobistym hakerem, pozwalającym na włamywanie się do systemów komputerowych.
18. Na koniec wspomnę, że bohaterowie, choć na pierwszy rzut oka naprawdę nie mający zbyt wiele wspólnego z ludźmi, będą bardzo ale to bardzo "humanoidalni". Za przykład niech posłuży opisywany wcześniej Wheatley, który mając do wykonania jakieś zadanie, nieraz wpadnie w panikę czy rzuci zabawnym komentarzem w naszym kierunku.
19. Licznych usprawnień doczeka się również oprawa graficzna. Tytuł prezentuje się wprost znakomicie (zachowując przy tym charakterystyczną stylistykę) - silnik Source, mimo kilku długich lat na karku, wciąż trzyma solidny poziom.
20. Premiera gry planowana jest na 25 kwietnia bieżącego roku.
PROGNOZA PS3SITE:
