SCE: "NGP nie jest tak mocne, jak PS3"

Z dużą rezerwą podchodzimy do porównań mocy handheldów z current-genowymi dużymi konsolami. Największymi problemami, z którym borykają się twórcy przenośnego hardware'u, są niewystarczające pojemności baterii i zbyt wysoka temperatura panująca pod obudową kieszonsolek...
Z dużą rezerwą podchodzimy do porównań mocy handheldów z current-genowymi dużymi konsolami. Największymi problemami, z którym borykają się twórcy przenośnego hardware'u, są niewystarczające pojemności baterii i zbyt wysoka temperatura panująca pod obudową kieszonsolek...
Pamiętacie zapewnienia Codemasters o rzekomej potędze NGP (wtedy jeszcze korzystano z nazwy "PSP2"), którą można śmiało zestawiać z PS3? Zalecaliśmy wtedy daleko posunięty sceptycyzm - główną przeszkodą w zbytnim rozwinięciu mocy kieszonsolek jest nadal niewystarczająca pojemność akumulatorków oraz problemy z odprowadzaniem ciepła z procesora i karty graficznej. SCEA rozwiało na GDC 2011 marzenia o porównywalnym poziomie oprawy wizualnej na NGP i PS3. NGP nie będzie w stanie wyświetlić takiej grafiki, jak PS3 - po prostu.
Choć 4-rdzeniowy procesor kieszonsolki teoretycznie może być taktowany częstotliwością 2GHz, to niestety nie doświadczymy takiej prędkości w gotowym produkcie. David Coombes z SCEA wyjaśnił na GDC2011, że taktowanie procesora zostanie znacząco zmniejszone, tak by zapewnić graczom dłuższą zabawę po odłączeniu zasilania od sieci energetycznej, a także by nie usmażyć samego CPU.
"Niektóre osoby w prasie twierdziły: "wow, to będzie tak potężne jak PS3!". Mogę powiedzieć, że urządzenie nie będzie działać z prędkością 2GHz, ponieważ w tym przypadku bateria starczałaby na 5 minut. I prawdopodobnie spaliłyby się Wam spodnie" - powiedział David Coombes, inżynier pracujący dla Sony Computer Entertainment.
Coombes poinformował graczy, że gry na NGP dystrybuowane będą na specjalnie zmodyfikowanych kartach pamięci. Nośnik pomieści maksymalnie 2 GB lub 4 GB danych (dostępne będą dwie wersje kart).
Niestety nadal nie wiemy, w ile pamięci RAM wyposażono NGP. Coombes powiedział tylko, że pod tym względem "bliżej nam do PS3, niż do PSP. W porównaniu z PSP mamy znacznie więcej pamięci do dyspozycji".
Wiemy już także, że powierzchnie dotykowe w NGP (przedni wyświetlacz oraz tylny trackpad) rozróżniać będą siłę nacisku. Zamiast "odczytywać takie informacje analogowo" SCE posłużyło się software'owym rozwiązaniem. Reakcja na nacisk będzie modyfikowana w zależności od informacji płynących ze średnicy przyciskanego obiektu (duży obiekt interpretowany jest jako mocne naciśnięcie ekranu). Wygląda więc na to, że aby działała ta funkcja - musimy korzystać z własnych palców, a nie rysika (który nie ulega deformacji po mocniejszym przyciśnięciu).