DICE krytykuje trailer Dead Island

Gry
1773V
DICE krytykuje trailer Dead Island
Bartosz Dawidowski | 26.02.2011, 11:29
PC NS PS4 XONE Wii U PS3 X360 PS Vita

Sekwencje prerenderowane FMV pasowały idealnie do lat 90., kiedy deweloperzy nie dysponowali dostateczną mocą hardware'u, by wygenerować "filmowe" efekty. Jak oceniać dzisiaj ich obecność w branży? Według DICE deweloperzy, którzy tak promują swoje produkcje "mają problem".

Sekwencje prerenderowane FMV pasowały idealnie do lat 90., kiedy deweloperzy nie dysponowali dostateczną mocą hardware'u, by wygenerować "filmowe" efekty. Jak oceniać dzisiaj ich obecność w branży? Według DICE deweloperzy, którzy tak promują swoje produkcje "mają problem".xxxxx



DICE skrytykowało zwiastun, który wywołał w ostatnim tygodniu burzę w Internecie. Chodzi oczywiście o zombiakowy materiał FMV, który ma promować Dead Island, najnowsze dzieło polskiego Techlandu. Patrick Bach, główny producent Battlefield 3, twierdzi, że deweloperzy produkujący w dzisiejszych czasach takie materiały promocyjne są nieuczciwi. Nie pokazują prawdziwego gameplayu, tylko nierealne wizje na temat swoich produktów:

"DICE zawsze pragnie umożliwić graczom uczciwe spojrzenie na to, jak wygląda PRAWDZIWA gra. Prerenderowany filmik CGI może być ładny, ale to nie to, co ostatecznie kupią gracze. Wiarygodność jest dla nas superistotna. Jeśli deweloper nie potrafi reklamować swojej gry stworzonym przez siebie gameplayem, to ma problem. To trochę jak pokazać komuś w salonie Ferrari, a kiedy dojdzie już do zapłaty, dać mu Suzuki. Nie żebym uważał, że samochody Suzuki są słabe, ale to nie ten model, który chciałeś nabyć" - powiedział Patrick Bach w wywiadzie dla serwisu Nowgamer.

DICE potwierdziło przy okazji, że wszystkie sekwencje akcji z pierwszego zachwycającego teasera Battlefield 3, to grafika generowana w czasie rzeczywistym.

Jestem ciekawy Waszej opinii na ten temat - czy w XXI wieku deweloperzy powinni podpierać się kosturem sekwencji FMV czy też jest to w pewnym sensie przyznanie się do braku umiejętności działania w środowisku silnika graficznego gry? Osobliwa w tym kontekście wydała mi się ostatnia wypowiedź twórcy serii Metal Gear Solid, który pochwalił trailer Dead Island. Hideo Kojima to twórca, który już od czasów pracy przy PSone brzydzi się sekwencjami FMV i akceptuje tylko animacje wykonane na silniku gry (co podkreślane jest specjalnie np. możliwością wychylania kamery podczas cut-scenek).

Dalsza część tekstu pod wideo
Źródło: własne

Komentarze (56)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper