Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 14.06.2018 18:21
Cyberpunk 2077 z widokiem FPP sprawi, że to gracz będzie bohaterem. CD Projekt RED tłumaczy zmianę
3309V

Cyberpunk 2077 z widokiem FPP sprawi, że to gracz będzie bohaterem. CD Projekt RED tłumaczy zmianę

CD Projekt RED dostrzega opinie zaniepokojonych graczy, którzy nie potrafią zrozumieć, dlaczego Cyberpunk 2077 zaprezentuje opowieść z oczu bohatera. Twórcy dokonali tej istotnej dla rozgrywki zmiany, by mieć pewność, że zainteresowani dosłownie zanurzą się w nowym świecie.

CD Projekt RED przywiózł na targi do Los Angeles długie demo, które odpowiedziało na kilka pytań dotyczących produkcji. Polacy zdecydowali się zaprezentować akcję z oczu bohatera i ta wiadomość nie spodobała się niektórym graczom.

E3 2018 – Zapowiedzi, materiały, wiadomości. Wszystko w jednym miejscu

Sytuację ze zmianą kamery postanowił wytłumaczyć projektant questów – Patrick Mills – który zaznaczył, że teraz to gracz ma być bohaterem produkcji, a nie będziemy kolejny raz kontrolować już stworzonego protagonisty:

„W Wiedźminie 3 grasz jako Geralt, oglądasz Geralta, kontrolujesz Geralta. On jest postacią, prawda? Jest kimś, kto już istnieje. W tej grze [Cyberpunk 2077 – red.] chcemy umieścić Ciebie w butach i ciele postaci, którą kontrolujesz, więc poczujesz, że to Twoja postać. Perspektywa pierwszej osoby to jeden ze sposobów, by tego dokonać.”

Deweloper jednocześnie zaznaczył, że zmiana kamery pozwoli na lepsze zanurzenie gracza w świecie i producenci mogą pokusić się o kilka nowych rozwiązań:

„Ponadto, masz większe zanurzenie. Możemy zrobić kilka rzeczy związanych ze środowiskiem dla perspektywy pierwszej osoby, które nie byłyby możliwe do zrobienia w trzeciej osobie.”

Wśród takich „nowości” można oczywiście wyróżnić możliwość patrzenia w górę i obserwowania dużych budynków – tylko w FPP dostrzeżemy odpowiednią przestrzeń, którą charakteryzuje się futurystyczne miasto.

Twórcy podczas rozmowy z Geoffem Keighley'em wyjaśnili, że CD Projekt RED zawsze zamierza kreować wysokiej jakości gry RPG i identycznie jest w przypadku Cyberpunk 2077. Zmiana kamery nie wpłynie na ten element, a zapewni "wciągające doświadczenie".

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/2018-06-14-cd-projekt-explains-why-it-went-with-first-person-for-cyberpunk-2077

Tagi: CD Projekt RED Cyberpunk 2077 e3 e3 2018