SKLEP
Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 13.04.2018 12:29
God of War to niesamowity popis możliwości PS4 i PS4 Pro. Analiza grafiki
3583V

God of War to niesamowity popis możliwości PS4 i PS4 Pro. Analiza grafiki

God of War rządzi pod względem jakości rozgrywki. A jak jest z grafiką? Na tym temacie skupiła się ekipa specjalistów z DigitalFoundry.

Tym razem DigitalFoundry, działające w ramach Eurogamer.net wzięło pod lupę najgorętszy exclusive Sony pierwszej połowy 2018 roku.

Recenzja God of War

Wnioski było łatwo przewidzieć. Poprzednie gry w serii God of War zachwycały grafiką i wyznaczały nowe wizualne standardy. Nie inaczej jest z najnowszą przygodą Kratosa, ekskluzywną dla PS4.

DigitalFoundry zachwyca się m.in. ubraniem Kratosa, które nie stanowi tylko tekstury przyklejonej do modelu postaci. Ciągle mamy wrażenie, że jego wdzianko zachowuje się realistycznie i naturalnie. Podobnie jest z włosami bohaterów i rewelacyjnie zrealizowanymi potworami.

Najwspanialszym osiągnięciem wg DigitalFoundry są jednak piękne lokacje, w których zawarto "ekstremalną ilość detali".

Gra wygląda świetnie już na PS4 (rozdzielczość 1080p i 30 fps), ale naprawdę rozwija skrzydła na PS4 Pro, gdzie oferuje rozdzielczość 2160p (renderowanie typu checkerboard) przy 30 fps.

Włączając PS4 Pro w trybie "Wydajności" rozdzielczość spada do natywnego 1080p, ale za to zyskujemy teoretycznie 60 fps. Niestety animacja potrafi w takim trybie chrupnąć od okolic 40 fps. Dokładną analizę framerate'u znajdziecie w 13 minucie poniższego nagrania.

W obu wersjach God of War framerate tylko w rzadkich przypadkach spada poniżej 30 fps.

"God of War osiąga nowe szczyty wizualnej jakości i może stanąć dumnie obok Uncharted 4, Gears of War 3 i Horizon Zero Dawn. God of War to popisowy produkt - niezwykłe osiągnięcie, które demonstruje, co można osiągnąć, kiedy ma się odpowiedni budżet, utalentowanych pracowników i czas" - tak DigitalFoundry podsumowuje robotę Santa Monica Studio.

Tagi: digital foundry exclusive god of war ps4