Tim Schafer: „Skończcie z autocenzurą!”

Gry
732V
Tim Schafer: „Skończcie z autocenzurą!”
Bartosz Dawidowski | 07.02.2011, 14:19

Dlaczego coraz rzadziej śmiejemy się przy grach? Na takie pytanie Tim Schafer, twórca Brutal Legend, Grim Fandango, Psychonauts i nadciągającego Stacking, ma jedną i wyraźną odpowiedź...

Dlaczego coraz rzadziej śmiejemy się przy grach? Na takie pytanie Tim Schafer, twórca Brutal Legend, Grim Fandango, Psychonauts i nadciągającego Stacking, ma jedną i wyraźną odpowiedź...xxxxx


Magazyn CVG przeprowadził w Timem Schaferem krótki wywiad, podczas którego padło pytanie o poziom humoru w grach wideo. Według twórcy Psychonauts sytuacja pogarsza się pod tym względem z każdym rokiem. Głównym powodem tej zapaści są zapędy autocenzorskie deweloperów...

"W branży funkcjonuje wielu zabawnych ludzi, ale kiedy wymyślą jakiś gag, to zaraz mówią do siebie: "Nie, to nie przejdzie. Wytnijmy ten żart, bo jeszcze ktoś poczuje się przez niego urażony". Myślę, że gdyby ludzie nie cenzurowali sami siebie, mielibyśmy znacznie więcej śmiechu przy grach".

Schafer dodał na koniec, że by wyzwolić w graczach śmiech, warto wprowadzić do gameplayu "element zaskoczenia" - coś, czego nikt się wcześniej nie spodziewał.

Czy Stacking rzeczywiście okaże się beczką śmiechu, przekonamy się już w tym tygodniu (dystrybucja gry poprzez XBLA i PSN).

Pytanie do Was, drodzy czytelnicy: co u Was ostatnio wywołało śmiech przy grze? Ja muszę się przyznać do wybuchu głupkowatego rechotu przy Dead Rising 2. Jest w tej grze ogromny ładunek absurdu - dramatyczna fabuła z tematem ratowania ukochanej osoby ściera się z groteskową rzeźnią zombiaków w "świątyni konsumpcji", jaką jest teren wielkiego centrum handlowego. Nie grałem wcześniej w część pierwszą, więc może rzeczywiście zadziałał tu efekt "zaskoczenia", o którym wspomniał Schafer.
 

Dalsza część tekstu pod wideo
Źródło: własne

Komentarze (5)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper