Take-Two: branża porzuci pudełkowe wydania gier. Loot boxy to nie hazard

Gry
2146V
Take-Two: branża porzuci pudełkowe wydania gier. Loot boxy to nie hazard
Bartosz Dawidowski | 04.12.2017, 09:00

21 konferencja technologiczna Credit Suisse, która odbyła się w Arizonie, okazuje się kopalnią ciekawych stwierdzeń najważniejszych osób w branży. Pisaliśmy już o szczerej wypowiedzi dyrektora finansowego EA w kontekście zamknięcia Visceral, a tym razem mamy dla was złote myśli Karla Slatoffa z Take-Two.

Karl Slatoff, prezes Take-Two Interactive, powiedział w trakcie konferencji technologicznej Credit Suisse, że przewiduje, że w ciągu najbliższych kilku-kilkunastu lat branża gier przerzuci się całkowicie na dystrybucję cyfrową.

Dalsza część tekstu pod wideo

Dyrektor finansowy o powodach zamknięcia Visceral

"W perspektywie długoterminowej jestem pewien, że przerzucimy się w 100% na cyfrową dystrybucję. Nie mogę tylko przewidzieć czy to stanie się za 5, 10 czy za 20 lat. Wszystko zmierza w tym kierunku. To jest obecny zeitgeist.

Odbywa się ten ruch trochę szybciej, niż zakładaliśmy, bo Sony i Microsoft naprawdę zrobiły dobrą robotę ze swoimi sieciowymi usługami. Ludzie przekonali się do PSN i Xbox Live a to bardzo pomaga. Szybko giną napięcia na tym tle, bo konsumenci kochają te platformy" - stwierdził Slatoff.

Szef Take-Two wypowiedział się również na temat loot boxów i mikrotransakcji. Karl Slatoff stwierdził na konferencji, że tego typu mechanizmów nie można nazywać hazardem. Slatoff sugeruje, że całe zamieszanie wokół Battlefront II wynikło z niedostatecznej ilości zawartości, a nie z faktu, że w grze występuje mechanizm mikrotransakcji (a właściwie to miał występować, bo EA go wyłączyło w momencie premiery). 

"Nie postrzegamy tego całego zamieszania jako hazardu. Nasze zdanie na ten temat jest prawie takie same jak stanowisko ESA. Oczywiście pewien opór będzie występować, ale sądzę, że tak naprawdę rozchodzi się o zawartość. Chodzi o dostarczenie takiej ilości zawartości, by klienci byli zadowoleni. To była nasza dotychczasowa strategia. Konsument musi być naprawdę zadowolony z tego, co otrzymuje.

Nie można zmusić konsumenta do zrobienia czegokolwiek. Możesz tylko stworzyć jak najlepsze środowisko dla niego i do budowania zaangażowania. A zaangażowanie prowadzi do wytwarzania wartości w rozrywce. Tak było zawsze i tak będzie w przyszłości" - powiedział szef Take-Two Interactive.

Najważniejszym szykowanym projektem Take-Two jest obecnie Red Dead Redemption 2. Gra tworzona przez Rockstar ma trafić na rynek w II kwartale 2018 r. Wiemy już, że ważną jej częścią będzie segment sieciowy.

Źródło: http://www.gamesindustry.biz/articles/2017-11-29-games-industry-is-going-100-percent-digital-take-two

Komentarze (175)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper