Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 26.05.2017 17:12
Bohater Prey 2 od Human Head
2176V

Prey 2 od Human Head mógł odnieść olbrzymi sukces. Twórcy zdradzają szczegóły gry

Bethesda powierzyła markę Prey studiu Arkane, które przygotowało naprawdę ciekawą grę. Nie jest jednak sekretem, że nad drugą odsłoną w swoim czasie pracowali przedstawiciele Human Head. Deweloperzy postanowili po latach zdradzić gorące informacje o tytule.

Prey 2 został zapowiedziany w 2006 roku. Nad tytułem pracowało studio Human Head, które wcześniej przygotowało między innymi Prey, czy też pracowało nad marką Rune. Oficjalnie tytuł został skasowany przez Bethesdę w 2014 roku, ponieważ „nie spełniał oczekiwań” wydawcy.

Recenzja Prey. Sprawdźcie naszą ocenę!

Możemy jednak śmiało przypuszczać, że Bethesda po prostu bała się wrzucić na rynek przygody z tak mocną opowieścią. Brytyjski Eurogamer spotkał się z kilkoma deweloperami i otrzymał bardzo konkretne szczegóły dotyczące fabuły.

Głównym bohaterem Prey 2 był Killian Samuels. Faceta poznaliśmy w pierwszym Prey (to jego statek zostaje zniszczony na Ziemi), ale trudno w tym wypadku mówić, by gość miał proste i łatwe życie. Na początku jest porwany przez obcych i akcja przenosi gracza 10 lat do przodu na planetę Exodus. W tym miejscu Samuels jest kimś w rodzaju łowcy nagród.

W pewnym momencie miało dojść do wielkiego spotkania bohatera Prey 2 z protagonistą Prey. To ten duet miał zmierzyć się ze „złem” i pokonać ostatniego bossa, ale twórcy w tym wypadku mieli zdecydować się na naprawdę ciekawą koncepcję.

Każda kolejna śmierć bohatera jest równoczesna z „obudzeniem się” Samuelsa w swoim mieszkaniu jako klon. Za każdy razem postać nie pamięta swojej przeszłości i dopiero podczas ostatnich scen mieliśmy otrzymać wszystkie szczegóły dotyczące tego elementu. Warto tutaj na pewno dodać, że finałowa walka miała zaprowadzić gracza do pokoju pełnego ciał-klonów.

Human Head zdecydowało się nawet na scenę po napisach końcowych, na której Samuels teleportuje się na Ziemię, zakłada rodzinę, cieszy się każdą chwilą, a gdy umiera… Budzi się jako nowy klon na Exodusie.  

Gra oferowała bardzo dynamiczną akcję, a deweloperzy przygotowali bardzo różnorodne uzbrojenie, które znacząco ubarwiało rozgrywkę. Warto tutaj na pewno wymienić linkę do szybkiego transportu, miotacz ognia, czy też wyrzutnie rakiet.

Źródło: http://www.pcgamer.com/human-heads-cancelled-prey-2-game-had-a-disturbing-plot-twist/

Tagi: Bethesda Human Head Studios Prey 2