Nintendo Switch - znamy pełną specyfikację urządzenia. Konsola może nie dostać multiplatformowych hitów

Gry
4303V
Nintendo Switch - znamy pełną specyfikację urządzenia. Konsola może nie dostać multiplatformowych hitów
Wojciech Gruszczyk | 19.12.2016, 14:37

W styczniu odbędzie się wielka prezentacja Nintendo Switch, ale prawdopodobnie na wydarzeniu Japończycy tylko potwierdzą kolejne przecieki, które mnożą się od kilku tygodni. Dzisiaj Brytyjczycy potwierdzili dokładną specyfikację konsoli. 

Można odnieść wrażenie, że Nintendo naprawdę nie przemyślało prezentacji Nintendo Switch. Firma na początku ujawniła przygotowanie konsoli bez jakichkolwiek konkretów, później otrzymaliśmy tylko mały zwiastun, a dopiero w styczniu pojawią się konkrety. Problem w tej taktyce jest jednak taki, że każdy kolejny sekret wycieka przed noworocznym wydarzeniem.

Dalsza część tekstu pod wideo

Dzisiaj możemy poznać specyfikację konsoli. Informacją dzieli się brytyjski Eurogamer, który w zasadzie potwierdza wcześniejsze plotki. Urządzenie będzie działać na architekturze Maxwella – te informacje zostały ujawnione deweloperom przez przedstawicieli Big N. Ciekawostką na pewno jest fakt, że te informacje pojawiły się w Sieci przed pierwszą prezentacją konsoli – w tej sytuacji pojawia się mała obawa o przestarzałość konkretów, ale twórcy gier otrzymują właśnie takie szczegóły.  

Tak prezentuje się specyfikacja:

  • Procesor: Cztery rdzenie ARM Cortex A57, max 2 GHz
  • GPU: 256 rdzeni CUDA, maksymalnie 1GHz
  • Architektura: Nvidia druga generacja Maxwell
  • Tekstura: 16 pikseli / cykl
  • Wypełnienie: 14,4 pikseli / cykl
  • Pamięć: 4GB
  • Przepustowość pamięci: 25.6GB / s
  • VRAM: wspólna
  • Pamięć systemowa: 32GB, max szybkość transferu: 400MB / s
  • USB: USB 2.0 / 3.0
  • Wyjście wideo: 1080p60 / 4K30
  • Wyświetlacz: 6,2-calowy wyświetlacz LCD IPS, 1280x720 pikseli, 10-punktowy obsługa multi-touch

Dziennikarze również potwierdzili, że stacja dokująca nie dostarcza dodatkowej mocy, ale podczas „przenośnej rozgrywki” urządzenie ma blokować dostępną GPU, by dostarczyć graczom dłuższą rozgrywkę. Co to oznacza w praktyce? Jeden z deweloperów potwierdził ekipie Digital Foundry, że autorzy będą w zasadzie tworzyć 2 produkcje – jedną dla „Switcha w doku” drugą dla „Switcha przenośnego”, bo różnica wykorzystaniu GPU jest tak znacząca, że można ją porównać do różnic w grach z PlayStation 4 i PlayStation 4 Pro. Warto tutaj jednak zaznaczyć, że konsola niezależnie od trybu wykorzystuje pełną moc procesora i pamięci.

  • Dostępna prędkość CPU (w doku): 1020MHz
  • Dostępna prędkość CPU (edycja przenośna): 1020MHz
  • Dostępna prędkość GPU (w doku): 307.2/768MHz
  • Dostępna prędkość GPU (edycja przenośna): 307.2MHz
  • Dostępna prędkość pamięci (w doku): 1331/1600MHz
  • Dostępna prędkość pamięci (edycja przenośna): 1331/1600MHz

Redaktorzy podkreślają, że w tej sytuacji konsola nie może rywalizować ze sprzętem Microsoftu oraz Sony pod względem jakości w grach i w przyszłości różnica w mocy może się okazać bardzo dotkliwa. Trudno oczekiwać, by wielkie multiplatformowe hity wskoczyły na Nintendo Switch, ponieważ konsola nie dostarczy odpowiedniej mocy. Oczywiście siłą urządzenia ponownie będą gry kreowane przez wewnętrzne zespoły Nintendo.  

Źródło: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-nintendo-switch-spec-analysis

Komentarze (202)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper