Respawn Entertainment nie miało wpływu na datę premiery Titanfall 2

Titanfall 2 trafił na rynek, zbiera bardzo dobre oceny, a gra jest chwalona za przemyślane plany na rozwój, ale pierwsze wyniki sprzedaży nie prezentują się wyjątkowo dobrze. Gra musi radzić sobie z większymi, bardziej znanymi markami, ale deweloperzy mają nadzieję, że dobry produkt i tak zostanie zauważony.
Titanfall 2 to jedna z najlepszych tegorocznych strzelanek. Twórcy przygotowali świetną kampanię, wciągający tryb sieciowy, a w dodatku wszystkie rozszerzenia otrzymamy za darmo. Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że gra debiutuje w złym terminie.
Tuż po Battlefield 1 i przed samym Call of Duty: Infinite Warfare. Właśnie te dwie produkcje – znacznie większe marki – wpłynęły na sprzedaż pozycji, która w premierowym tygodniu nie prezentuje się wyjątkowo dobrze. Gra w Wielkiej Brytanii trafiła na czwarte miejsce w rankingu sprzedaży zaliczając debiut gorszy od pierwszego Titanfall. Battlefield 1, i nawet FIFA 17 osiągnęły lepsze rezultaty.




W sprawie nieprzyjemnej sytuacji wypowiedział się producent gry – Drew McCoy – który nie ukrywa, że termin został przedstawiony wcześniej:
„Tak naprawdę nie wiem, skąd pojawiła się ta decyzja. Wiem tylko, że termin był znany od dawna i nie było żadnych zmian.”
Deweloper dodał, że jego zespół nie martwi się sytuacją, bo dobra gra zostanie dostrzeżona przez graczy. Jego zdaniem nie ma większego znaczenia, kiedy produkcja zadebiutowała.
Trudno mi zgodzić się z McCoy’em, bo akurat Titanfall 2 mógłby naprawdę sporo zyskać, gdyby trafił na rynek w innym terminie. Gra jest fenomenalna, a na serwerach nie brakuje chętnych do zabawy, ale na pewno autorzy mogliby liczyć na lepszy rezultat w pierwszych dniach od premiery.