Activision Blizzard podsumowuje ostatni kwartał. Rekordowe wyniki i tłumy na serwerach

Włodarze Activision Blizzard przygotowują się na wielkie premiery w postaci Overwatch, Call of Duty: Infinite Warfare, Call of Duty: Modern Warfare Remastered, czy też dodatku do World of Warcraft, ale nawet w ostatnim kwartale firma ponownie zaliczyła bardzo udany okres. Miliony graczy gra w pozycje wydane przez amerykańską korporację.
Activision Blizzard podsumowało 1 kwartał 2016 roku i raport pokazuje ogromne zainteresowanie produkcjami wydanymi przez korporację. Firma może pochwalić się milionami graczy, którzy każdego dnia biegają po serwerach między innymi Call of Duty: Black Ops III oraz Destiny. Tak prezentują się najważniejsze informacje opublikowane przez zarząd:
- Destiny ma 30 milionów zarejestrowanych graczy
- Zawodnicy na serwerach Destiny spędzili średnio 100 milionów godzin
- Przychody netto firmy wyniosły: 1,46 miliarda dolarów
- Przychody w cyfrowej dystrybucji wyniosły: 926 milionów dolarów, wzrost aż o 59%
- 10% wzrost aktywnych graczy na serwerach do 55 milionów względem ubiegłego roku
- Wysoki poziom zamówień przedpremierowych Call of Duty: Infinite Warfare




Firma przedstawiła dane, które pokazują, że gracze bardzo chętnie biegają po serwerach, grają w karty i cieszą się sieciową rozgrywką. Hearthstone ma już 50 milionów zarejestrowanych graczy – w przeciągu kilku miesięcy tytułem zainteresowało się kolejne 10 milionów klientów.
Activision w listopadzie poinformowało o 25 milionach zawodników w , a według najnowszego raportu liczba ta wzrosła do 30 milionów. Niektórzy nadal nałogowo grają w pozycję Bungie, a średnio każdy gracz spędził na serwerach 100 milionów godzin.
Jednak największym sukcesem firmy jest bez wątpienia Call of Duty: Black Ops III – tytuł cieszy się ogromną popularnością i jest to rekord pod względem aktywnych użytkowników w historii Activision. Niestety, nie otrzymaliśmy dokładnych danych dotyczących tej pozycji.
Korporacja nie może również narzekać na finanse – 1,46 miliarda dolarów przychodów to istotny wzrost względem tego samego okresu 2015 roku (1,28 miliarda dolarów). Największy wzrost dochodów został wygenerowany w dystrybucji cyfrowej – 59% względem tego samego roku Q1 2015 roku.