ARC Raiders wywołał kontrowersje. Eksperyment okazał się niewypałem
Gracze ARC Raiders nie są zgodni co do tego, czy pierwszy dobrowolny „wipe” w historii gry faktycznie miał sens.
Projekt Ekspedycyjny, który zakończył się 22 grudnia, pozwalał chętnym zresetować swoje postacie w zamian za stałe bonusy. W teorii miał to być świeży start i długoterminowa inwestycja, w praktyce - dla wielu okazał się gorzkim rozczarowaniem.
Najwięcej kontrowersji wzbudziły nagrody kosmetyczne. Strój Patchwork Raider, będący jedną z głównych zachęt do udziału w Ekspedycji, oferuje jedynie minimalne opcje personalizacji.
Gracze szybko zauważyli, że kosmetyk niewiele różni się od podstawowego outfitu z samouczka, co kłóci się z jego „ekskluzywnym” charakterem. Reddit zalała fala krytycznych komentarzy, w których gracze otwarcie pytali, czy miesiące progresu były warte tak skromnych nagród.
Z drugiej strony pojawiły się głosy broniące decyzji Embark Studios. Część społeczności podkreśla, że reset postaci był wyzwalającym doświadczeniem, a gra nie powinna być traktowana jak inwestycja długoterminowa. Ekspedycja zapewnia bowiem realne bonusy - m.in. doświadczenie i punkty umiejętności - choć wysoki próg pięciu milionów kredytów dla wielu okazał się zaporowy.
Pierwszy reset w ARC Raiders ujawnił wyraźny podział wśród graczy - między tymi, którzy szukają sensu w nowym starcie, a tymi, którzy oczekują adekwatnej nagrody za poświęcony czas.