Stranger Things to popkulturowy FENOMEN. Serial odcisnął piętno na Netfliksie i gospodarce USA

Filmy/seriale
428V
Stranger Things 5
Grzegorz Cyga | Wczoraj, 20:55

Stranger Things jest emitowany od tak dawna, że bez wątpienia należy on do grona najpopularniejszych seriali ostatnich lat i kluczowych dla Netfliksa pozycji. Potwierdzają to również dane, które nie ograniczają się jedynie do wyświetleń w serwisie. 

Koniec Stranger Things to wydarzenie, które na długo zostanie w pamięci nie tylko fanów dzieła braci Duffer. Już premiera pierwszych odcinków 5. sezonu pokazała, że serial nadal budzi spore zainteresowanie. Jednak jak się okazuje, debiut ostatnich fragmentów historii ekipy z Hawkins zachęcił wielu subskrybentów, by ponownie obejrzeć całość.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gdy część 1 finału zadebiutowała, poprzednie 4 sezony znów zagościły w rankingu 10 najchętniej oglądanych seriali. To miało swoje przełożenie na ogólne wyniki, ponieważ do tej pory całe Stranger Things zyskało 1.2 miliarda wyświetleń. Co ciekawe, serwis Variety ujawnił, że fani najczęściej wracają do starych odcinków, aby ponownie obejrzeć kilka ulubionych momentów jak opętanie Nancy przez Vecnę w 7. odcinku czwartego sezonu czy wspólne wykonanie „Neverending Story” przez Dustina i Suzie w 8. epizodzie trzeciego sezonu. 

Warte odnotowania jest też to, że część 1 piątego sezonu nie tylko była najchętniej oglądaną nowością w 90 krajach, ale i miała swój wpływ na inne dziedziny życia. O ile znaczący wzrost zainteresowania piosenkami sprzed lat takimi jak Diana Ross – Upside Down czy ABBA – Fernando nie dziwi, tak wyraźny wpływ na gospodarkę Stanów Zjednoczonych jest już zaskakujący.

Stranger Things nie tylko wpłynęło na popularność marki Dungeons & Dragons czy producentów produktów spożywczych jak Eggo, czy Nabisco, z którymi Netflix nawiązał współpracę, czego efektem jest nawiązująca do serialu limitowana edycja słodyczy Chip's Ahoy, której kampania promocyjna wygenerowała 11 miliardów wyświetleń, ale też na rozwój branży content marketingowej. Szacuje się, że po premierze Stranger Things w 2016 roku w USA pojawiło się 8 tysięcy miejsc pracy. Ponadto do amerykańskiego PKB trafiło 1,4 miliarda dolarów, z czego największym beneficjentami okazali się Georgia z 650 milionami dolarów wkładu i Kalifornia z wkładem 500 mln dolarów w PKB stanu.

Źródło: Variety

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper